Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BankID och Swish i iOS12 beta

Tråden skapades och har fått 55 svar. Det senaste inlägget skrevs .

God morgon,
Finns här någon som är vågad nog att ha installerat iOS 12 betan som kan bekräfta att BankID och Swish fungerar som dem ska? Kommer ihåg att de var trasiga i iOS 11 betorna rätt ofta!

Tackar! ^_^

Med största sannolikhet lär inte Bankid fungera alt Swish, så har det varit innan och tagit ett par betauppdateringar innan de fungerat. Så jag skulle inte uppdatera i dagsläget, avvakta till Public Beta i alla fall och ha koll på deras FB sidor för där lär ju frågan komma ganska snart.

Bank id funkar fint med iOS 12

Ursprungligen av ibeardtech:

Bank id funkar fint med iOS 12

Tack för svar!

Både Bank ID och Swish fungerar bra under iOS12 beta 1

Däremot så lade Handelsbankens app av. Men den lade av redan på sista 11.4 betan av någon konstig anledning

  • Medlem
  • 2018-06-05 11:52

Fungerar swedbanks app i ios 12 betan?

Den fungerar i ios 11.4.1 betan iaf.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-06-05 12:02

Lite tidigt för er att säga kanske men verkar det stabilt?

För tidigt;)
Men det rullar på rätt bra. Har inte ramlat in i några problem som jag inte hade tidigare

Ursprungligen av uguu:

Fungerar swedbanks app i ios 12 betan?

Den fungerar i ios 11.4.1 betan iaf.

Swedbanks app funkar fint i betan.

Och länsförsäkringar, nån som vet?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-06-05 20:04
Ursprungligen av BlackSmp:

Däremot så lade Handelsbankens app av. Men den lade av redan på sista 11.4 betan av någon konstig anledning

För mig fungerade Handelsbanken i 11.4-betan, men slutade att fungera i 11.4.1-betan.

Ursprungligen av frazze:

För mig fungerade Handelsbanken i 11.4-betan, men slutade att fungera i 11.4.1-betan.

Det är korrekt, jag skrev fel. Problemet började i 11.4.1 betan vilket ger mig hopp om att Handelsbanken fixar det hela inom kort.

Åh, jag är såååå sugen. Men blir onekligen besvärligt om viktiga appar som BankID och Swish lägger av under någon längre period.

Ursprungligen av Ida Blix:

Åh, jag är såååå sugen. Men blir onekligen besvärligt om viktiga appar som BankID och Swish lägger av under någon längre period.

De fungerar... men inte träningsbelöningarna från klockan... Bara en evig spinner även om ringarna avslutas. Så just nu försvann mina 464 träningsdagar i rad (men jag tror att de kommer tillbaka senare)

Dessutom så drar träningar oemhult mycket batteri på klockan - i övrigt så verkar den dock klara sig rätt bra batterimässig (ta i trä)

Nån som testat storytel på iOS 12?

Snälla ni, installera inte en betaversion av iOS på era bruksenheter. Det blir inte bra.

Ursprungligen av hummel:

Snälla ni, installera inte en betaversion av iOS på era bruksenheter. Det blir inte bra.

Varför inte låta oss bestämma själva? Vi (de flesta) är vuxna och kan ta informerade beslut. Informera om riskerna men moralisera inte.

Triggerordet i detta fall är "Snälla ni..."

Det är alltid en risk med en uppdatering oavsett om det är en beta eller en färdig release. Däremot så är det inte livsavgörande problem som uppstår om du har koll på vad du gör och har backup.

Är det någon app som ni som installerat iOS 12 beta använder dagligen som inte fungerar efter ni uppdaterade?

  • Medlem
  • 2018-06-09 10:37
Ursprungligen av nyllet83:

Är det någon app som ni som installerat iOS 12 beta använder dagligen som inte fungerar efter ni uppdaterade?

Hos MacRumors finns en tråd med uppgifter om vad som fungerar och inte fungerar. I en del fall fungerar appen för vissa användare men inte för andra och det kan ju bero på vad som för övrigt finns i telefonen.

https://forums.macrumors.com/threads/-ios-wo...

Ursprungligen av BlackSmp:

Varför inte låta oss bestämma själva? Vi (de flesta) är vuxna och kan ta informerade beslut. Informera om riskerna men moralisera inte.

Triggerordet i detta fall är "Snälla ni..."

Det är alltid en risk med en uppdatering oavsett om det är en beta eller en färdig release. Däremot så är det inte livsavgörande problem som uppstår om du har koll på vad du gör och har backup.

Moralisera var inte min mening på något sätt alls.

Tycker är tråkigt när användare installerar "betor" och sedan får problem och spyr galla över Apple för att man inte följt Apples instruktioner.
Jag tror att du som har koll inte får något direkt problem med tanke på att du har färsk backup osv. Många verkar inte den kollen, tyvärr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-06-09 14:54
Ursprungligen av hummel:

Moralisera var inte min mening på något sätt alls.

Tycker är tråkigt när användare installerar "betor" och sedan får problem och spyr galla över Apple för att man inte följt Apples instruktioner.
Jag tror att du som har koll inte får något direkt problem med tanke på att du har färsk backup osv. Många verkar inte den kollen, tyvärr.

Det skulle vara intressant att se om andelen som installerar beta har ökat. Jag får för mig det.

Nu ska jag logga in på developer.apple.com och hämta iOS 12 till min iPad som jag inte använder bank eller Mobilt Bankid på.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-06-09 18:09
Ursprungligen av hummel:

Nu ska jag logga in på developer.apple.com och hämta iOS 12 till min iPad som jag inte använder bank eller Mobilt Bankid på.

Du kan säkert hitta någon annan app som inte fungerar och klaga på. Och så klart obligatoriska klagomålen på att batteriet räcker kortare tid (på grund av mer debugkod och ANNAT).

Ursprungligen av Mija:

Du kan säkert hitta någon annan app som inte fungerar och klaga på. Och så klart obligatoriska klagomålen på att batteriet räcker kortare tid (på grund av mer debugkod och ANNAT).

Varför säger du så? Jag har aldrig klagat på en beta av iOS vad gäller funktionalitet eller batteriförbrukning.

Ursprungligen av hummel:

Varför säger du så? Jag har aldrig klagat på en beta av iOS vad gäller funktionalitet eller batteriförbrukning.

Helt enkelt väldigt vanligt att användare installerar en beta och sedan klagar på prestanda eller appar som inte fungerar.

  • Medlem
  • 2018-06-09 23:19
Ursprungligen av barbapappa_86:

Helt enkelt väldigt vanligt att användare installerar en beta och sedan klagar på prestanda eller appar som inte fungerar.

Och som dessutom inte orkar rapportera problemen till Apple via Feedback-appen utan nöjer sig med att gnälla på forum som detta. Undantag finns förstås.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Helt enkelt väldigt vanligt att användare installerar en beta och sedan klagar på prestanda eller appar som inte fungerar.

Det är exakt det jag säger ...

Ursprungligen av hummel:

Moralisera var inte min mening på något sätt alls.

Tycker är tråkigt när användare installerar "betor" och sedan får problem och spyr galla över Apple för att man inte följt Apples instruktioner.
Jag tror att du som har koll inte får något direkt problem med tanke på att du har färsk backup osv. Många verkar inte den kollen, tyvärr.

Det håller jag med om. Jag överreagerade på orden ”snälla ni” som i det ögonblicket triggade igång mig.

Vi kan lägga till personer som installerar beta och tror/förväntar sig att all annonserad funktionalitet finns på plats från dag ett. Eller att allt som visades på keynote finns på plats. Så är inte fallet. De använder specialbyggda versioner som inte finns tillgängliga i de första betareleaserna

Jag ber om ursäkt, det var onödigt av mig

Ursprungligen av barbapappa_86:

Helt enkelt väldigt vanligt att användare installerar en beta och sedan klagar på prestanda eller appar som inte fungerar.

Hur ska man då veta vad som är beta? Får uppmaningar att installera så gör man det. Det är inte alla som vet vad som är och vad det innebär.

Bevaka tråden