Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny säkerhetsbrist hotar Oneplus 6

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Genom en säkerhetslucka kan vem som helst som kommer åt din Oneplus 6-mobil starta från ett eget system och komma åt all data som finns på mobilen.

Läs hela artikeln här

Bedrövligt! Särskilt att det upprepas. Rent löjeväckande.
Jag rekommenderar starkt att man om möjligt krypterar sin Oneplus (finns i alla fall inbyggt i vanlig Android).

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-06-11 15:17
Ursprungligen av Zeugma:

Bedrövligt! Särskilt att det upprepas. Rent löjeväckande.
Jag rekommenderar starkt att man om möjligt krypterar sin Oneplus (finns i alla fall inbyggt i vanlig Android).

Ja det här är väldigt klantigt, och trots att sannolikheten är ganska liten för att någon ska drabbas av det visar det ju på bristande rutiner för säkerhetstänkande hos Oneplus. Vi kan bara hoppas på att de negativa rubrikerna runt annars framgångsrika produktlanseringar är nog med motivation för att de ska införa mer gedigna rutiner och processer runt säkerhet runt produkterna.

Ursprungligen av ekloev:

Ja det här är väldigt klantigt, och trots att sannolikheten är ganska liten för att någon ska drabbas av det visar det ju på bristande rutiner för säkerhetstänkande hos Oneplus. Vi kan bara hoppas på att de negativa rubrikerna runt annars framgångsrika produktlanseringar är nog med motivation för att de ska införa mer gedigna rutiner och processer runt säkerhet runt produkterna.

Japp. Finns det möjlighet att kryptera? Jag har ingen OP6.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-06-11 15:45
Ursprungligen av Zeugma:

Japp. Finns det möjlighet att kryptera? Jag har ingen OP6.

Jadå, och jag tror att kryptering är aktiverat som standard (det var det på testexemplaret i alla fall). Det går också att kryptera specifika appar och välja att dölja att deras information visas på låsskärmen.

Ursprungligen av Zeugma:

Japp. Finns det möjlighet att kryptera? Jag har ingen OP6.

Kryptering är aktiverat by default.

Ursprungligen av ekloev:

Jadå, och jag tror att kryptering är aktiverat som standard (det var det på testexemplaret i alla fall). Det går också att kryptera specifika appar och välja att dölja att deras information visas på låsskärmen.

Ursprungligen av keptang:

Kryptering är aktiverat by default.

Jaha, så datan man potentiellt kan komma åt är alltså ändå krypterad, i normalfallet. En lättnad. ?

1
Bevaka tråden