Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Home Max.

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2018-06-11 13:28

Någon som har den blekaste aning om när Google Home Max kommer till Sverige?

Har själv två Homepod och tänker inte byta "ner" mig, men har en vän som var sugen på några sånna.

Ursprungligen av Raja1:

Någon som har den blekaste aning om när Google Home Max kommer till Sverige?

Har själv två Homepod och tänker inte byta "ner" mig, men har en vän som var sugen på några sånna.

Google kommer förhoppningsvis att lansera Home-produkterna när Google Assistant finns på svenska. Det väntas ske i höst eller kanske ännu närmare årets slut.

  • Medlem
  • 2018-06-11 13:38
Ursprungligen av Ida Blix:

Google kommer förhoppningsvis att lansera Home-produkterna när Google Assistant finns på svenska. Det väntas ske i höst eller kanske ännu närmare årets slut.

Tack så mycket för ditt svar

Och utifrån svaret ditt så vill nu min vän (som kör allting Andorid) köpa Homepod men alltså jag kan absolut ingenting om android är totalt lost då det kommer till det alltså, men kommer han ens kunna köra Homepod (bortsett från att han ej kan prata med siri och be hon spela upp musik ifrån Spotify).

Jag menar så han inte går och köper en/två Homepod nu och så kommer det inte att fungera för honom.

Ursprungligen av Raja1:

Tack så mycket för ditt svar

Och utifrån svaret ditt så vill nu min vän (som kör allting Andorid) köpa Homepod men alltså jag kan absolut ingenting om android är totalt lost då det kommer till det alltså, men kommer han ens kunna köra Homepod (bortsett från att han ej kan prata med siri och be hon spela upp musik ifrån Spotify).

Jag menar så han inte går och köper en/två Homepod nu och så kommer det inte att fungera för honom.

Homepod fungerar inget vidare alls med Android. Jag skulle be din vän kika på Sonos istället, om det inte är aktuellt att vänta med Home Max-inköp.

  • Medlem
  • 2018-06-11 14:13
Ursprungligen av Ida Blix:

Homepod fungerar inget vidare alls med Android. Jag skulle be din vän kika på Sonos istället, om det inte är aktuellt att vänta med Home Max-inköp.

Jag pratade om Sonos ochså till honom för jag har ägt ett par sånna förut och dom har riktigt bra ljud, men det visar sig att han kan ej ha sonos högtalare fråga mig inte varför men det är något med att dom skulle slå ut hans google nätverk hemma eller något liknande sa han så Sonos kan han inte köra på.

Har du personligen något tips, därför jag frågar och är så på nu är för att personen ifråga fyller år snart så jag tänker överaska honom med en trådlöshögtalare:)

Satt och kikade på Harman Kardon högtalare borde väll fungera bra?

Grund tanken är att han ska ha den på sin altan på sommaren (inglasat).

MVH Raja

Ursprungligen av Raja1:

Jag pratade om Sonos ochså till honom för jag har ägt ett par sånna förut och dom har riktigt bra ljud, men det visar sig att han kan ej ha sonos högtalare fråga mig inte varför men det är något med att dom skulle slå ut hans google nätverk hemma eller något liknande sa han så Sonos kan han inte köra på.

Har du personligen något tips, därför jag frågar och är så på nu är för att personen ifråga fyller år snart så jag tänker överaska honom med en trådlöshögtalare:)

Satt och kikade på Harman Kardon högtalare borde väll fungera bra?

Grund tanken är att han ska ha den på sin altan på sommaren (inglasat).

MVH Raja

Förstår inte riktigt vad din vän upplever som problematiskt med Sonos, mig veterligen fungerar de antingen på ett befintligt Wifi eller via deras Bridge eller Boost på ett eget trådlöst nätverk. Hur som, är de nu inte ett alternativ så finns det ju gott om andra högtalare som kan köras trådlöst men utan röstassistenter. Har dock inte själv provat så många fler än dem vi redan pratat om. Ska det vara just något multirumssystem? Annars finns det ju tonvis av Bluetooth-högtalare å så som gör sig utmärkt på altanen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-06-12 07:49

Köp en Sonos på öppet köp, och testa! Jag tror inte han blir besviken.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2018-06-12 10:42

Jag har ett Sonos system som varmt rekommenderas. För några år sedan införskaffade jag även en UE Boom som kan användas utomhus, den är både vattentät och har ett väldigt bra ljud för en sån liten högtalare.

  • Medlem
  • 2018-06-12 12:35

Allt beror på budget
Dali KATCH eller Bluesound
Budget Denon Envaya serien

Vi beställde hem en Harman Kardon Omni 50+ igår just för att ha en högtalare man kan ha utomhus/altanen (batteridrift) och även inomhus med bra ljud utan att se förjävlig ut. Den är även vädertålig (klarar vattenstrålar från alla håll).
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=4381684
Är smidigt med Chromecast audio när den används hemma och sen har den ju blåtand när man är utomhus.

Får hem den ikväll så jag hoppas den är värd sin dyra prislapp.

Kör själv med Denon's Heos system, fungerar på liknande sätt som Sonos och har likvärdigt pris och ljud. Deras Heos 1 finns med batteripack och tål vattenstänk om man vill ta med den ut
https://www.hifiklubben.se/streaming/heos-by-...

  • Medlem
  • Warszawa
  • 2018-06-12 16:14

Vill slå ett slag för Teenage Engineerings återlanserande av den svenska klassikerna OD-11: https://www.teenageengineering.com/products/o...

Det saknar kanske mycket av det som Google och Apple erbjuder i form av mjukvara, men högtalare ska väl inte främst vara datorer, utan ljudåtergivare/-förmedlare och där tror jag Teenage Engineering ligger betydligt längre fram än Google, Apple, Sonos eller annan valfri tillverkare av modern ljudlåda.

Som gitarrist så kan jag inte tycka annat än Marshall, älskar att de gjort den som en liten topp. ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-06-12 17:14
Ursprungligen av Amlux:

Vill slå ett slag för Teenage Engineerings återlanserande av den svenska klassikerna OD-11: https://www.teenageengineering.com/products/o...

Det saknar kanske mycket av det som Google och Apple erbjuder i form av mjukvara, men högtalare ska väl inte främst vara datorer, utan ljudåtergivare/-förmedlare och där tror jag Teenage Engineering ligger betydligt längre fram än Google, Apple, Sonos eller annan valfri tillverkare av modern ljudlåda.

Med produkterna placerade i Ralph Erskine privata villa! Übertrendigt á la Stockholm, men smart och smakfullt.

Senast redigerat 2018-06-12 17:25
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-06-12 18:37

i den här tråden talar jag mig varm för Dali Katch: https://www.99.se/forum/t/324773-vilken-tradl...

Sedan dess har jag bestämt mig för att inte köpa någon HomePod. Ljudet i Katch är så otroligt bra och batteritiden är också mycket bra. Även om denna köptes till hustrun och jag sällan får använda den i köket som jag hade tänkt göra med HomePod så fyller den behovet av att ha något när vi sitter på altanen. Kan starkt rekommendera den.

Devialet Phantom ska ju låta rätt bra. Smakar det så kostar det dock...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-06-12 19:05
Ursprungligen av xms67:

i den här tråden talar jag mig varm för Dali Katch: https://www.99.se/forum/t/324773-vilken-tradl...

Sedan dess har jag bestämt mig för att inte köpa någon HomePod. Ljudet i Katch är så otroligt bra och batteritiden är också mycket bra. Även om denna köptes till hustrun och jag sällan får använda den i köket som jag hade tänkt göra med HomePod så fyller den behovet av att ha något när vi sitter på altanen. Kan starkt rekommendera den.

Jag förvånas över den oerhört korta livslängden på dessa produkter. Och priserna!
Men det är följden av att addera digital teknik till högtalaren. En vanlig analog högtalare håller i många decennier, och kan till och med gå i arv.
Högkvalitativa fungerade högtalare med digital teknik kommer att slängas i tidigare aldrig skådade mängder, bara för att de inte längre stöds av mjukvara eller har fel digital kontakt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-06-12 20:56
Ursprungligen av iSweden:

Jag förvånas över den oerhört korta livslängden på dessa produkter. Och priserna!
Men det är följden av att addera digital teknik till högtalaren. En vanlig analog högtalare håller i många decennier, och kan till och med gå i arv.
Högkvalitativa fungerade högtalare med digital teknik kommer att slängas i tidigare aldrig skådade mängder, bara för att de inte längre stöds av mjukvara eller har fel digital kontakt.

Då jag är mer av en HiFi-person än en data-person så måste jag säga att det där är en mycket intressant iakttagelse. Jag förvarar just nu ett par högtalare för framtiden. De passar inte just nu i vårt möblemang(sa hustrun). Jag räknar med att kunna använda dem om 1, 10 eller 20 år.

  • Medlem
  • 2018-06-14 01:33

TUSEN TACK ALLA <3

Ursprungligen av Raja1:

TUSEN TACK ALLA <3

Berätta gärna vad det blev för högtalare sen!

1
Bevaka tråden