Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

RHA MA750 Wireless – trådlös finlyssning

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

RHA gör det mesta rätt när de släpper en trådlös variant av populära hörlurarna MA750. Det goda ljudet bibehålls, hörlurarna passar lika bra till Android som Iphone och batteritiden är mycket bra.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

RHA gör det mesta rätt när de släpper en trådlös variant av populära hörlurarna MA750. Det goda ljudet bibehålls, hörlurarna passar lika bra till Android som Iphone och batteritiden är mycket bra.

Läs hela artikeln här

Vad är det för svart tråd mellan Hörlurarna?
Alla Trådlösa saker är inte trådlösa idag

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-06-12 21:27
Ursprungligen av Corrado82:

Vad är det för svart tråd mellan Hörlurarna?
Alla Trådlösa saker är inte trådlösa idag

Instämmer.

  • Medlem
  • 2018-06-12 21:51
Ursprungligen av Corrado82:

Vad är det för svart tråd mellan Hörlurarna?
Alla Trådlösa saker är inte trådlösa idag

Inte ens trådlös laddning är trådlös.

Ursprungligen av Corrado82:

Vad är det för svart tråd mellan Hörlurarna?
Alla Trådlösa saker är inte trådlösa idag

Personligen föredrar jag en sladd där, som håller ihop lurarna och gör att jag lätt kan hänga av mig dem tillfälligtvis.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Personligen föredrar jag en sladd där, som håller ihop lurarna och gör att jag lätt kan hänga av mig dem tillfälligtvis.

Ja och det är inte dumt men faktum kvarstår att de är inte trådlösa och det är ännu ett påhittat begrepp som elektroniktillverkare hittat på som tex dynamisk kontrast eller liknande.
Ta högtalare till tv. Soundbar fram, trådlösa högtalare bak. Om man då inte räknar med strömmen. Blir ganska tyst utan den.

Det retar iallafall mig

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-06-13 08:59
Ursprungligen av Ljung:

Inte ens trådlös laddning är trådlös.

Fast laddning, oavsett om den går in i enheten via sladd eller laddarplatta, måste ju vara ansluten till ett eluttag på något sätt. Äkta trådlös laddning, alltså att telefonen laddas genom laddning "över luften", kommer ju ursprungligen från en strömkälla i väggen. Undantaget ska väl vara lite mer exotiska framtida tekniker där enheten kan hämta laddning från laddningen i luften eller den naturliga laddningen som kroppen genererar, men det är nog tämligen långt in i framtiden

Ursprungligen av Corrado82:

Ja och det är inte dumt men faktum kvarstår att de är inte trådlösa och det är ännu ett påhittat begrepp som elektroniktillverkare hittat på som tex dynamisk kontrast eller liknande.
Ta högtalare till tv. Soundbar fram, trådlösa högtalare bak. Om man då inte räknar med strömmen. Blir ganska tyst utan den.

Det retar iallafall mig

De är trådlösa i den viktigaste aspekten (för mig då) – jag slipper sladd till enheten jag spelar musik från. Det är den sladden jag numera undviker så gott jag kan.

Ursprungligen av Corrado82:

Ja och det är inte dumt men faktum kvarstår att de är inte trådlösa och det är ännu ett påhittat begrepp som elektroniktillverkare hittat på som tex dynamisk kontrast eller liknande.
Ta högtalare till tv. Soundbar fram, trådlösa högtalare bak. Om man då inte räknar med strömmen. Blir ganska tyst utan den.

Det retar iallafall mig

Du menar så! Det retar faktiskt inte mig alls. Trådlös teknik är en vedertagen term, och jag tycker det är väldigt tydligt vad som syftas på. För hörlurar att det är ljudet som färdas trådlöst, på så kallade trådlösa basstationer eller routers, att det är Wifi och så vidare.

Det mesta har ju någon form av sladd, för laddning eller för att hålla ihop saker.

Jag har ett par MA650, tycker de är toppen(mina första trådlösa). Det enda jag hänger upp mig på är att lurarnas volymknapp tar ”större steg” är motsvarande på nallen så vad som annars skulle vara en mindre sänkning blir i värsta fall noll volym.

Remmen över nacken stör mig inte

1
Bevaka tråden