Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Loggas ut från forumet

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-06-12 18:38

Dessvärre har jag svårt att delta i några trådar här för forumet beter sig som det gör. Blir in /ut loggad 200 ggr per dagen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-06-12 19:07
Ursprungligen av Erik.dv:

Dessvärre har jag svårt att delta i några trådar här för forumet beter sig som det gör. Blir in /ut loggad 200 ggr per dagen.

Skumt, det har aldrig hänt mig oavsett webbläsare.
Använder du VPN eller något annat extra?

Ursprungligen av Erik.dv:

...forumet beter sig som det gör. Blir in /ut loggad 200 ggr per dagen.

Är du säker på att det är forumet som "beter sig"? Eftersom det inte verkar vara ett generellt fel, så är väl risken stor att det är något i din dator.

Prova en annan webbläsare, bara för att se om det blir någon skillnad. Eller en annan användare i datorn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-06-13 16:46
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Är du säker på att det är forumet som "beter sig"? Eftersom det inte verkar vara ett generellt fel, så är väl risken stor att det är något i din dator.

Prova en annan webbläsare, bara för att se om det blir någon skillnad. Eller en annan användare i datorn.

Det är otroligt skumt. Det sker bara på laptopen på jobbet på 99.se, ingen annan site har jag problem med.

Ursprungligen av Erik.dv:

Det är otroligt skumt. Det sker bara på laptopen på jobbet på 99.se, ingen annan site har jag problem med.

Sker på alla mina datorer hemma hela tiden sedan några veckor tillbaka.
På hemsidan är man inloggad, men ska man sen svara på eller skapa en ny tråd så är man plötsligt utloggad, och så får man börja om från början igen eftersom det inte går att skicka/spara, så Jäkligt irriterande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-06-14 09:42
Ursprungligen av CekariYH:

Sker på alla mina datorer hemma hela tiden sedan några veckor tillbaka.
På hemsidan är man inloggad, men ska man sen svara på eller skapa en ny tråd så är man plötsligt utloggad, och så får man börja om från början igen eftersom det inte går att skicka/spara, så Jäkligt irriterande.

EXAKT mitt problem. Men det är tämligen random. Man kan klicka runt på sidan och bli in / utloggad hur som helst.

Det här låter inget vidare. Får dra in @klorixx i detta för utredning.

Ursprungligen av Erik.dv:

Det är otroligt skumt. Det sker bara på laptopen på jobbet på 99.se, ingen annan site har jag problem med.

Ursprungligen av CekariYH:

Sker på alla mina datorer hemma hela tiden sedan några veckor tillbaka.
På hemsidan är man inloggad, men ska man sen svara på eller skapa en ny tråd så är man plötsligt utloggad, och så får man börja om från början igen eftersom det inte går att skicka/spara, så Jäkligt irriterande.

Vilken/vilka webbläsare använder ni? Har ni några tillägg installerade på den webbläsaren?

Ursprungligen av Erik.dv:

EXAKT mitt problem. Men det är tämligen random. Man kan klicka runt på sidan och bli in / utloggad hur som helst.

Detta kan vara en hårdvara relaterat problem med ditt närverkskrets på datorn!

Ursprungligen av Klorixx:

Vilken/vilka webbläsare använder ni? Har ni några tillägg installerade på den webbläsaren?

Safari med Adblock och Ultimate Status Bar.

Ursprungligen av The Real Viking:

Detta kan vara en hårdvara relaterat problem med ditt närverkskrets på datorn!

Nja har provat med 4 olika Macar från Maverick (2st), Sierra (1st) och High Sierra (1st) och att alla skulle ha problem med nätverkskortet förfaller osannolikt.

Ps tog 5 försök att bara svara på detta...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-06-14 17:47

Att både min 13" MacBook och min MacPro på jobbet skulle ha samma fel på nätverkskortet (både Ethernet och WiFi) känns långsökt. Möjligen att något i nätverket förvirrar sidan.

- Macbook kör 10.12.4 / Safari 10.1
- MacPro kör 10.12.6 / Safari 11.0.2

Inga extensions alls, nyttjar ingen VPN men sitter givetvis bakom en brandvägg.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-06-18 00:25

Även jag märker att jag loggas ut rätt ofta den senaste veckan.

Senaste 2-3 dagarna har problemet försvunnit för mig iaf, så vad har ni gjort?, för på min sida har inget gjorts.
Hoppas Erik.dv kan rapportera detsamma.

Ropa visst hej för tidigt för nu idag är det tillbaks med eviga ut- och in-loggningar igen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-06-19 11:29

Jag har försökt hitta ett mönster men gör inte det. Hemma fungerar saker på en iMac med macOS 10.11.6 / Safari 9.1.6 så äldre versioner än på jobbet…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-06-21 16:19

Test test.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-06-21 16:20

Jag blir fortfarande in / utloggad på jobbet.

Faktum är att av alla (15-20) siter jag är och postar i så är det bara 99.se som det blir så här i :-/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-06-22 13:19
Ursprungligen av CekariYH:

Faktum är att av alla (15-20) siter jag är och postar i så är det bara 99.se som det blir så här i :-/

Samma här. Aldrig sett ett liknande problem.

Senaste 3-4 dagarna så har det funkat utan att bli utloggad så fort man ska göra nått här, kalas , men bara för jag skriver det, så börjar väl eländet snart igen

Så klart, bara för därför så har eländet börjat igen

Ursprungligen av Erik.dv:

Jag blir fortfarande in / utloggad på jobbet.

Ursprungligen av CekariYH:

Så klart, bara för därför så har eländet börjat igen

Jag hittade en grej som kanske kan ha påverkat och justera. Rapportera gärna om ni fortfarande upplever problem eller om det, ännu bättre, upphör att vara ett problem

Ursprungligen av Klorixx:

Jag hittade en grej som kanske kan ha påverkat och justera. Rapportera gärna om ni fortfarande upplever problem eller om det, ännu bättre, upphör att vara ett problem

Nej, felet kvarstår, iaf hos mig.

Har nu installerat om Sierra på en av mina Maccar, försökte först med en Sierra Combo uppdatering, men den godkände inte att kunna installeras på startskivan???, så starta om med Command-R och via den vägen om-installerade Sierra utan problem, men fortfarande problem på 99.se med ständiga ut-loggningar... fattar inte varför det bara sker på 99. se? Samma med min MBPr med High Sierra men inte lika frekvent.

URL:
https://www.99.se/forum/p/2361316/svara

Problembeskrivning:
Jag är inloggad och går in på en tråd och klickar på "SKRIV SVAR". När jag klickar på "skicka svar" händer ingenting alls och uppe till höger på sidan (där man ser sin avatar plus användarnamn när man är inloggad) så visas texten "LOGGA IN", som att man har blivit utloggad.

Vad du gjorde när problemet uppstod:
Inloggad och surfade runt i forumet

Hur problemet kan återskapas:
Logga in på forumet
Gå in på en tråd, vilken som helst
Klicka på "SKRIV SVAR"
Titta uppe till höger om du blir utloggad

Webbläsare / klientinformation (om relevant):
Safari | Ingen plugin | MacOS Mojave 10.14.2

OBS! Enbart problem i Safari! Kan inte återskapa problemet i Chrome

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-01-20 14:31

Du har inte slagit på att surfa anonymt? Nytt privat fönster...

Ursprungligen av kenjon:

Du har inte slagit på att surfa anonymt? Nytt privat fönster...

Nej

1
Bevaka tråden