Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Postnord och Wish igång med momsen

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Från och med igår lägger Wish på moms direkt vid köpet, vilket gör att Postnords hanteringsavgifter försvinner.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-06-15 10:22

Hur ska de klara det när de inte klarar att förstå att paket från EU inte ska krävas på moms?

Ursprungligen av Json_81:

Hur ska de klara det när de inte klarar att förstå att paket från EU inte ska krävas på moms?

Det har aldrig varit ett problem för mig, har du något konkret exempel?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-06-15 12:26

Bra att det händer något i denna besvärliga fråga.

Men hur går det med AliExpress, BangGood och GearBest? Troligen är det mycket få användare av detta forum som handlar från Wish.

  • Medlem
  • 2018-06-15 13:27
Ursprungligen av iSweden:

Bra att det händer något i denna besvärliga fråga.

Men hur går det med AliExpress, BangGood och GearBest? Troligen är det mycket få användare av detta forum som handlar från Wish.

Aliexpress har tyvärr valt att inte hoppa på tåget. https://digital.di.se/artikel/kinas-jatte-rat...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-06-15 13:35
Ursprungligen av chiba:

Aliexpress har tyvärr valt att inte hoppa på tåget. https://digital.di.se/artikel/kinas-jatte-rat...

Trist. Troligen mycket enklare att förhandla med ett USA-ägt bolag än dito kinesiskt.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-06-15 18:14
Ursprungligen av BlackSmp:

Det har aldrig varit ett problem för mig, har du något konkret exempel?

Kolla diskussionstråden om det på sweclockers t ex.

Det finns ju numera ett svenskt Wish alternativ via Fyndiq Superbilligt appen. De kanske inte har fullt ut lika stort utbud ännu. Men vad jag förstår säljer de inte vilket skräp som helst.
Så jag känner mig tryggare med att köpa exempelvis en mobilladdare där. De mellanlandar i ett EU land så på det sättet slipper man PostNord avgiften.

Ursprungligen av Json_81:

Kolla diskussionstråden om det på sweclockers t ex.

Så jag måste leta upp det själv... så intressant var det inte.

1
Bevaka tråden