Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Visa: Kylskåpet kan snart betala

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kontaktlösa mobilbetalningar är bara början, för tack vare sakernas internet kan snart kylskåpet, bilen och kläderna betala själva. Ida har träffat Christina Lind, Sverigechef på Visa för att prata om framtidens betalningar och hur de påverkar oss kunder.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2018-06-17 11:04

Frågan är vad kylskåpet ska betala för. Sin del av elförbrukningen? Eller ska man släpa med kylskåpet när man är ute och handlar.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-06-17 12:14
Ursprungligen av Ljung:

Frågan är vad kylskåpet ska betala för. Sin del av elförbrukningen? Eller ska man släpa med kylskåpet när man är ute och handlar.

Det beställer maten och betalar. Antingen hemleverans eller för upphämtning.

  • Medlem
  • 2018-06-17 12:52
Ursprungligen av Json_81:

Det beställer maten och betalar. Antingen hemleverans eller för upphämtning.

Ok. Så kylskåpet har koll på när toalettpapper, tvättmedel, kaffe, pasta, bröd, vitlök och andra varor som inte bor därinne behöver beställas. Häftigt kylskåp måste jag säga

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-06-17 13:12
Ursprungligen av Ljung:

Ok. Så kylskåpet har koll på när toalettpapper, tvättmedel, kaffe, pasta, bröd, vitlök och andra varor som inte bor därinne behöver beställas. Häftigt kylskåp måste jag säga

Jag brukar inte äta toapapper men det kanske bara är jag.

Men varför ska blipp symbolen dyka upp så sent på terminalerna? Terminalen borde vara märkt hela tiden så man slipper fundera.

Ursprungligen av jimel:

Men varför ska blipp symbolen dyka upp så sent på terminalerna? Terminalen borde vara märkt hela tiden så man slipper fundera.

Enig!

1
Bevaka tråden