Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder, ta bort en bild i bilder

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har lagt in en bild två gånger i ett album i bilder men den bilden gå inte att ta bort, den är lagd i ett iCloud album men finns inte när jag kikar i min iPhone eller iPad men i min iMac men i min iMac går det INTE att radera den, det är inte jag som lagt dit den får jag till svar men det är bara jag som lägger in bilder i min iMac???

Jag har macOS High Sierra version 10.13.5
Min iMac är inköpt mars 2018

Det är inget stort problem men mitt "bilder" är så stort så det ligger på en extern HD och den tar inte TimeMachine med vid säkerhetskopiering?

Men det är så irriterande att det inte går att ta bort bilden i bilder i min iMac? Det står inlagd av men inte av vem, det burkar stå "inlagd av dig och datum eller om någon annan som har tillgång till albumet lagt in en bild men här står det bara "inlagd av" och inget mer, det går inte att lägga in en kommentar eller ta bort bilden, den finns bara i min iMac grrrr

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-06-19 07:51
Ursprungligen av Mc Tommy:

Jag har lagt in en bild två gånger i ett album i bilder men den bilden gå inte att ta bort, den är lagd i ett iCloud album men finns inte när jag kikar i min iPhone eller iPad men i min iMac men i min iMac går det INTE att radera den, det är inte jag som lagt dit den får jag till svar men det är bara jag som lägger in bilder i min iMac???

Jag har macOS High Sierra version 10.13.5
Min iMac är inköpt mars 2018

Det är inget stort problem men mitt "bilder" är så stort så det ligger på en extern HD och den tar inte TimeMachine med vid säkerhetskopiering?

Men det är så irriterande att det inte går att ta bort bilden i bilder i min iMac? Det står inlagd av men inte av vem, det burkar stå "inlagd av dig och datum eller om någon annan som har tillgång till albumet lagt in en bild men här står det bara "inlagd av" och inget mer, det går inte att lägga in en kommentar eller ta bort bilden, den finns bara i min iMac grrrr

Låter skumt. Jag hade provat att reparera biblioteket, se sista stycket här.
Mina egna erfarenheter är att Bilder.app är lite kinkigt, ibland kan omstart av appen/datorn hjälpa, eller att byta vad man kolla i, tex gå till ett annat album och tillbaka.

Ursprungligen av reboot81:

Låter skumt. Jag hade provat att reparera biblioteket, se sista stycket här.
Mina egna erfarenheter är att Bilder.app är lite kinkigt, ibland kan omstart av appen/datorn hjälpa, eller att byta vad man kolla i, tex gå till ett annat album och tillbaka.

Ja det är minst sagt knepigt, jag har startat om iMac, då poppade det automatiskt upp "Vill du reparera bilder" eller något i den stilen jag klickade på "reparera" det tog en liten stund men den bilden som jag vill ta bort finns kvar i alla fall. Jag logga ut mig och loggade in som gäst, reparera biblioteket, loggade ut startade om iMac men den förb... bilden ligger kvar. Får leva med det för det är inte så allvarligt. Bilden finns inte i albumet när jag loggar in med iPhone eller iPad?

Har du använt samma konto när du lade till bilden som när du försöker radera den så är det ju väldigt skumt.
Funkar som det ska för mig, provade alldeles nyss med en bild jag lagt dit själv för nån vecka sen.

Ursprungligen av CekariYH:

Har du använt samma konto när du lade till bilden som när du försöker radera den så är det ju väldigt skumt.
Funkar som det ska för mig, provade alldeles nyss med en bild jag lagt dit själv för nån vecka sen.

Jag har bara ett konto i bilder och i mac

1
Bevaka tråden