Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga/hjälp att köpa dockningsstation

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag fuskar ibland, på jobbet, med min privata (gamla) Macbook Pro. På arbetsplatsen har vi en renodlad microsoft-miljö, med Lenovo-laptops till alla. De senaste modellerna av Lenovo, Yoga, X1 Carbon osv, gör att vi i produktkatalogen har fått in fler val av dockningsstationer.

Så min fråga är, tror ni att denna dockningsstation skulle fungera till min Macbook Pro?

"ThinkPad Thunderbolt 3 dockningsstation är en oöverträffad dockningslösning med Intel Thunderbolt 3-teknik. Med sammanlagt 13 portar kan du ansluta alla dina enheter och snabbt ladda datorn via USB Type-C-porten. Du får stabil 4K-videokapacitet med blixtsnabb dataöverföring. Ordna en maximalt produktiv och utrymmessnål arbetsstation genom att helt enkelt ansluta din bärbara dator eller pekplatta till ThinkPad Thunderbolt 3-dockningsstationen."

Info om min Macbook Pro:
Macbook Pro Retina 13" (mid 2014)

Så, vad tror ni? Kan jag beställa en sådan "docka", ansluta en skärm, t-bort och mus och sedan ha min macbook dockad? Om inte, finns det andra dockningsstationer ni kan rekommendera? Vill ha minst en skärm, t-bord, mus inkopplade och sedan får det gärna ladda macen via dockan också, så man får loss en strömkabel.

Ursprungligen av pjnorman:

På arbetsplatsen har vi en renodlad microsoft-miljö, med Lenovo-laptops till alla.

Jag beklagar.

Ursprungligen av pjnorman:

Så min fråga är, tror ni att denna dockningsstation skulle fungera till min Macbook Pro?

Du har ju bara Thunderbolt 2 på den datorn, inte 3. Dessutom verkar det ju behöva nån drivrutin som bara finns för Windows.

Det går inte att ladda datorn med TB2, så du kommer inte undan med mindre än två sladdar. Det finns väl några TB2-dockor men de brukar vara rätt dyra. Och som sagt så laddar de inte datorn heller.

Tackar! Då vet jag

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-07-02 19:10

Om du vill ha en docka med laddning så finns Hengedock som ett alternativ.

https://hengedocks.com/pages/vertical-macbook...

Dock måste du ha en laddare men du sätter ner datorn i dockan och slipper koppla in/ur kablar.

1
Bevaka tråden