Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple-TV: "Inställningar -> Allmänt -> Fjärrkontroller" finns inte i mobilen...

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har tappat min fjärrkontroll till Apple-TV och har nu laddat ner appen till min Iphone X. När mobilen ska parkopplas med Apple-TV får man en kod i mobilen som ska skrivas in vid "Inställningar -> Allmänt -> Fjärrkontroller". Men det finns inget "Fjärrkontroller" där - vad är det för fel?

Ursprungligen av cfjohansson:

Jag har tappat min fjärrkontroll till Apple-TV och har nu laddat ner appen till min Iphone X. När mobilen ska parkopplas med Apple-TV får man en kod i mobilen som ska skrivas in vid "Inställningar -> Allmänt -> Fjärrkontroller". Men det finns inget "Fjärrkontroller" där - vad är det för fel?

Nu kanske jag missförstår dig, men finns inte Fjärrkontroll-alternativet i Apple TV:ns inställningar? Letar du i mobilens inställningar?

Ursprungligen av cfjohansson:

...som ska skrivas in vid "Inställningar -> Allmänt -> Fjärrkontroller"...

Använd den här guiden för att ställa in Remote-appen:
https://support.apple.com/sv-se/HT208492

Där nämns ingenting om "inställningar -> Allmänt -> Fjärrkontroller".

Vilken Apple TV-modell är det?
Vilken version av tvOS har den?

Ursprungligen av Ida Blix:

Nu kanske jag missförstår dig, men finns inte Fjärrkontroll-alternativet i Apple TV:ns inställningar? Letar du i mobilens inställningar?

Själva grundproblemet är ju att jag inte kan komma åt Apple-TV:ns inställningar eftersom jag inte har någon fjärrkontroll

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Använd den här guiden för att ställa in Remote-appen:
https://support.apple.com/sv-se/HT208492

Där nämns ingenting om "inställningar -> Allmänt -> Fjärrkontroller".

Vilken Apple TV-modell är det?
Vilken version av tvOS har den?

Nej, det stämmer, glömde berätta att Apple-TV:n är generation 2. Vet tyvärr inte vilket tvOS det är. Sen inser jag att jag förmodligen läst lite fel och att det tydligen är på Apple-TV:n som jag ska ställa in "fjärrkontroller". Men jag kan ju liksom inte komma dit eftersom jag inte har någon fjärrkontroll

Ursprungligen av cfjohansson:

...Men jag kan ju liksom inte komma dit eftersom jag inte har någon fjärrkontroll

Har du ens tittat på sidan som jag länkade till? Den artikeln heter "Om du har tappat bort fjärrkontrollen".

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-07-04 14:22
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Har du ens tittat på sidan som jag länkade till? Den artikeln heter "Om du har tappat bort fjärrkontrollen".

Din artikel gäller för AppleTV 4/4K. Trådskaparen har appletv 2.

Man kan prova ändå. Det funkar kanske där också.

Och om det inte funkar, så kommer här ett annat tips (och det handlar om Apple TV 2):
https://apple.stackexchange.com/questions/116...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-07-04 14:33
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Man kan prova ändå. Det funkar kanske där också.

Och om det inte funkar, så finns här en annan artikel (och den handlar om Apple TV 2):
https://apple.stackexchange.com/questions/116...

Nej, appletv-funktionen i kontrollcenter i iOS fungerar bara på appletv 4 och senare.

Ursprungligen av frazze:

Nej, appletv-funktionen i kontrollcenter i iOS fungerar bara på appletv 4 och senare.

Vem har sagt något om kontrollcenter? Det handlar väl bara om att få igång Remote-appen?

I det här fallet nöjer man sig nog med det, och kan leva utan att ha funktionaliteten i Control Center.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-07-04 16:53
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vem har sagt något om kontrollcenter? Det handlar väl bara om att få igång Remote-appen?

I det här fallet nöjer man sig nog med det, och kan leva utan att ha funktionaliteten i Control Center.

Så, lugna ner dig. I din artikel så pratas det om kontrollcenter, och det fungerar inte med ATV2/ATV3.

Att man nämner Kontrollcenter i det ena avsnittet i artikeln betyder ju inte att hela artikeln är oanvändbar. Avsnittet om Remote-appen kan ju vara värt att prova ändå.

Men nu har det ju tillkommit ett annat tips, som faktiskt handlar om Apple TV 2. Och då kan det kanske spela mindre roll att halva den första artikeln inte är tillämpbar i det aktuella fallet.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2018-07-05 08:31

För mig funkar Remote-appen i telefonen enbart om Apple TV är ansluten trådlöst, ej med kabel.
Apple TV gen 2.

Edit: och så ska det tydligen vara enligt länk ovan.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-07-05 08:52
Ursprungligen av filuren:

För mig funkar Remote-appen i telefonen enbart om Apple TV är ansluten trådlöst, ej med kabel.
Apple TV gen 2.

Edit: och så ska det tydligen vara enligt länk ovan.

Det var en nyhet för mig. Men jag hittar inte exakt var i stackexchange-länken det står. Kan du peka lite mer exakt? Anledningen till att jag undrar är för att jag äger/har ägt både atv2 och atv3 och båda har fungerar med kabel och trådlöst.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2018-07-05 09:26
Ursprungligen av frazze:

Det var en nyhet för mig. Men jag hittar inte exakt var i stackexchange-länken det står. Kan du peka lite mer exakt? Anledningen till att jag undrar är för att jag äger/har ägt både atv2 och atv3 och båda har fungerar med kabel och trådlöst.

https://support.apple.com/sv-se/HT208492
Denna säger att Wifi ska användas.

Jag själv har kört appen som vanligt (fattar inte vad som menas med "i kontrollcenter", och bryr mig egentligen inte heller) och då alltid varit tvungen att ha Apple TV på trådlöst.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-07-05 15:41
Ursprungligen av filuren:

https://support.apple.com/sv-se/HT208492
Denna säger att Wifi ska användas.

Jag själv har kört appen som vanligt (fattar inte vad som menas med "i kontrollcenter", och bryr mig egentligen inte heller) och då alltid varit tvungen att ha Apple TV på trådlöst.

Det är inget krav/begränsning på appletv. Det beror på att ditt nätverk inte routrar trafik mellan trådlöst och kabel.

1
Bevaka tråden