Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa loss MacBook Pro 15" (Mid 2015)?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag får möjligheten att köpa loss min MacBook Pro 15" (Mid 2015) från mitt företag. Den är uttagen i Maj 2016 och har följande spec:

Intel Core i7 (2.5 Ghz)
16 GB ram
256 GB SSD
Intel Iris Pro Gfx.

Den är i "mint condition" och har inga repor eller liknande. Min chef säger att jag ska lägga ett rimligt bud på den. Vad kan man ge utan att lägga ett uppenbart skambud på den som han troligtvis inte kommer att acceptera?

Hade den haft ett dedikerat grafikkort vore den värd sin vikt i guld...

Var öppen och försök inte lura någon. Kolla motsvarande maskiner på Blocket, säg att de alltid är överprisade och att du helst ser att du landar några tusen under.

Jag skulle säga att ett superschysst pris är 6k, ett schysst pris är 8k, och normalpriset på den burken torde ligga runt 10k.

Jag skulle säga absolut max 10kkr skattade pengar, eftersom den är köpt av ett företag, och förmodligen redan har tjänat sitt syfte för dem under de senaste två åren.

Pröva att lägga dig på 8kkr och se vad de säger.

Ursprungligen av primu[s]®:

Intel Core i7 (2.5 Ghz)
16 GB ram
256 GB SSD
Intel Iris Pro Gfx.

Detta får jag inte ihop. En sådan med 2,5 GHz processor borde ha Radeon-grafik enligt Mactracker.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Detta får jag inte ihop. En sådan med 2,5 GHz processor borde ha Radeon-grafik enligt Mactracker.

Den köptes kanske efter övergången till "snikmodell" av denna årsmodell. Som den man kan köpa än i denna dag för 23095:

Anpassa din 15-tums MacBook Pro – silver

2,5 GHz fyrkärnig Intel Core i7-processor, Turbo Boost upp till 3,7 GHz
16 GB 1600 MHz minne
256 GB pcie-baserad ssd-lagring
Intel Iris Pro Graphics
Två Thunderbolt 2-portar
Bakbelyst tangentbord – svenskt

23 095,00 kr

https://www.apple.com/se/shop/buy-mac/macbook...

Ursprungligen av johan_tanying:

Den köptes kanske efter övergången till "snikmodell" av denna årsmodell. Som den man kan köpa än i denna dag för 23095:

Aha, det stämmer ju. Glömde att man kan lägga till BTO-val.

Tack för all input. Jag fick köpa den för 6.000kr. Fick även reda på att den är avskriven och inte har något värde för företaget längre. Dock så ger de inte bort saker till anställda.

Men fick även reda på att alla pengar på utrustning som säljs internt går till välgörande ändamål. I detta fall "Hjärt och Lungfonden". Så nu känner jag mig lite dum att jag prutade.

Ursprungligen av primu[s]®:

Tack för all input. Jag fick köpa den för 6.000kr. Fick även reda på att den är avskriven och inte har något värde för företaget längre. Dock så ger de inte bort saker till anställda.

Men fick även reda på att alla pengar på utrustning som säljs internt går till välgörande ändamål. I detta fall "Hjärt och Lungfonden". Så nu känner jag mig lite dum att jag prutade.

Grattis!

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Aha, det stämmer ju. Glömde att man kan lägga till BTO-val.

Verkligen synd att man inte kan lägga till ett riktigt grafikkort längre som BTO. Då hade det blivit en sådan istf den MBP 2017 som var enda alternativet nu.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-07-06 23:55
Ursprungligen av primu[s]®:

… Jag fick köpa den för 6.000kr. Fick även reda på att den är avskriven och inte har något värde för företaget längre. Dock så ger de inte bort saker till anställda. …

Så trevligt! Välkommen i klubb MBP 2015!

Ursprungligen av iSweden:

Så trevligt! Välkommen i klubb MBP 2015!

Absolut. Jag har en 2014 och en 2015 själv. Riktigt fina maskiner.

1
Bevaka tråden