Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Music går om Spotify i USA

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples strömmande musiktjänst Apple Music visar stark tillväxt och har nu passerat Spotify när det gäller antalet betalande användare i USA.

Läs hela artikeln här

Oj det var ändå oväntat

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2018-07-09 21:07

Funderar på om Apple family sharing kan ha nått med det hela att göra?

Har man redan det uppsatt så är det nog enkelt att ”bara” slå på Apple Music.

Inte för att det direkt är svårt att skaffa Spotify family, men minsta motståndets lag?

Tjänsten finns ju även till android så där har Apple gjort nåt bra i alla fall och undvikit att låsa det enbart till iOS.
Sen är det naturligtvis många iPhones i USA vilket nog påverkar. Tror ändå Spotify lär klara sig hyfsat.
Men jag tror andra musiktjänster får svårt att klara sig som Tidal.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-07-09 22:02
Ursprungligen av Basss:

Funderar på om Apple family sharing kan ha nått med det hela att göra?

Har man redan det uppsatt så är det nog enkelt att ”bara” slå på Apple Music.

Inte för att det direkt är svårt att skaffa Spotify family, men minsta motståndets lag?

Varför skulle familjedelning spela för roll? Det är fortfarande ett abonnemang och räknas inte som det antal personer som är anslutna.

Hur är det med spotifys inkomst numera?
det räddades av sponsorer förr vid minus-siffror ju

Ursprungligen av Innis:

Varför skulle familjedelning spela för roll? Det är fortfarande ett abonnemang och räknas inte som det antal personer som är anslutna.

Om man har familjedelning igång så är det kanske lättare att välja Apple Music än att skaffa Spotify.

Ursprungligen av johnh3:

Tjänsten finns ju även till android så där har Apple gjort nåt bra i alla fall och undvikit att låsa det enbart till iOS.
Sen är det naturligtvis många iPhones i USA vilket nog påverkar. Tror ändå Spotify lär klara sig hyfsat.
Men jag tror andra musiktjänster får svårt att klara sig som Tidal.

Ja, Tidal känns mest som en tidsfråga innan de får kasta in handduken.

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2018-07-10 18:14
Ursprungligen av Innis:

Varför skulle familjedelning spela för roll? Det är fortfarande ett abonnemang och räknas inte som det antal personer som är anslutna.

Nä det var en stor gissning.

Tanken var att om man redan har Apple family, och enkelt kan slå på Music family för $15, så får hela familjen direkt tillgång till musik och det faktureras på samma sätt som man redan betalar till Apple.

Detta skulle då kunna tänkas vara enklare än att låta familjen komma igång med Spotify.

Men som sagt, extremt lös teori.

Det är alltid bra med konkurrens, det gynnar oss konsumenter. Så länge det inte handlar om exklusiviteter vill säga.

Men är det bara jag som inte tycker om att hyra musik?

Ursprungligen av MakeMineA99:

Det är alltid bra med konkurrens, det gynnar oss konsumenter. Så länge det inte handlar om exklusiviteter vill säga.

Men är det bara jag som inte tycker om att hyra musik?

Jag har också svårt med tjänster och köper hellre min musik. Jag har dock köpt musik sedan CDn kom ut. Rippar av det mesta till filer. Har dock tjänster också! Jag väljer inte bort det ena för det andra.

Älskar att hyra min musik. Eftersom vi kör familjekonto är styckkostnaden löjligt låg för tillgång till all världens musik (nåja). Gillar Spotify mer än Apple Music och ogillar att Apple stänger ute 3:e parts appar från tex carplay. Känns oschysst.

Ursprungligen av mangepetersson:

Älskar att hyra min musik. Eftersom vi kör familjekonto är styckkostnaden löjligt låg för tillgång till all världens musik (nåja). Gillar Spotify mer än Apple Music och ogillar att Apple stänger ute 3:e parts appar från tex carplay. Känns oschysst.

Ojust? Vem har sagt att plattorms- och produktutveckling är rättvist?

Ursprungligen av SweSG:

Jag har också svårt med tjänster och köper hellre min musik. Jag har dock köpt musik sedan CDn kom ut. Rippar av det mesta till filer. Har dock tjänster också! Jag väljer inte bort det ena för det andra.

”Sedan cd”?

Jag är uppväxt på vinylens tid och min pappa samlade på stenkakor...;)

Ursprungligen av BlackSmp:

”Sedan cd”?

Jag är uppväxt på vinylens tid och min pappa samlade på stenkakor...;)

Jo lite vinyl har man ju köpt och köper fortfarande! Fina grejer!

1
Bevaka tråden