Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tre saker som håller mig kvar vid Iphone

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag gjorde ett gästspel till Android för en drös år sedan (en Galaxy S3), men gick tillbaka till iOS av den anledning som är min huvudanledning varför jag inte skulle byta tillbaka idag - ekosystemet. Alla i min närmaste släkt har iOS vilket gör videosamtal, bilddelning mm enkelt och sömlöst. Dessutom känns mjukvara och hårdvara mycket mer sammanslutet i iOS. Känner igen det där du skrev om scrolling, att det flyter på bättre i iOS. Med Android (eller Samsungs gränssnitt de lagt över Android) så upplevde jag gamla Windows 95-fasoner att ju mer jag hade installerat ju slöare blev telefonen. Det har säkert hänt mycket på den här fronten sedan min S3, men skulle jag mot all förmodan byta så skulle jag köpa en med Android ”vanilla” och inte en med ytterligare installerat gui.

Citat:

Och för er som tycker att den hör krönikan låter som en reklamtext sponsrad av Apple – det finns det såklart också en lista med saker som stör mig ordentligt med IOS och som då och då får mig att vilja prova gräset på andra sidan. Tre saker från den listan kommer nästa vecka!

Det här såg man ju faktiskt fram emot, @jakobnilsson. Var tog det vägen?

Ursprungligen av sextontio:

Det här såg man ju faktiskt fram emot, @jakobnilsson. Var tog det vägen?

Kommer imorgon söndag! ?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-07-28 22:26

Så här ser jag på det:
Har varit Apple/Macintosh trogen sedan Macintosh Classic II därför att det är enklast för mig. Det har ringa betydelse om kameran hos iPhone-konkurrenterna ur vissa synvinklar verkar vara bättre i senaste modellversionen, om telefonens skärm skulle vara aningen sämre etc etc. Grejorna är bra nog för mig. Och jag behöver inte lägga ner så mycket tid vid exv uppgraderingar för att jag ska förstå hur det fungerar. För att inte tala om de kostnader jag slipper för att ständigt ligga i alltings framkant. Tror inte Apples bevisliga överprissättning i långa loppet blir så mycket dyrare jämfört med alternativet.
Mitt liv innehåller än så länge så mycket annat att bry mig om. Det känns ganska så oviktigt att lägga överdrivet mycket tid på att ständigt jobba på att ligga i framkant vad gäller allt digitalt.
Som jag har det duger bra!

Senast redigerat 2018-07-28 22:49
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-07-29 06:28

En del lägger sina pengar på golf, andra på bilar. Jag lägger mina på prylar...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-07-29 16:57
Ursprungligen av kenjon:

En del lägger sina pengar på golf, andra på bilar. Jag lägger mina på prylar...

Vi som lägger pengar på golf, bilar och prylar då

Ursprungligen av jakobnilsson:

Kommer imorgon söndag! ?

Tiden är något som snabbt försvinner, @jakobnilsson. Dina läsare väntar tålmodigt på publicering. Tick-tock. Tick-tock.

Ursprungligen av sextontio:

Tiden är något som snabbt försvinner, @jakobnilsson. Dina läsare väntar tålmodigt på publicering. Tick-tock. Tick-tock.

Haha, tycker om att du sitter och väntar som ett barn på julafton. Kunde ha schemalagt den lite tidigare om jag vetat att det fanns sån iver

(Ska ligga ute nu!)

Ursprungligen av jakobnilsson:

Haha, tycker om att du sitter och väntar som ett barn på julafton. Kunde ha schemalagt den lite tidigare om jag vetat att det fanns sån iver
(Ska ligga ute nu!)

Det finns två grupper av läsare; de som inte har ett liv respektive de som faktiskt har ett. Jag tillhör den första kategorin. Därför kan jag bjuda lite på att hålla redaktionen i takt med tidsutvecklingen.

Har läst artikeln och håller nog med dig, men det som jag tycker är mest provocerande är just Siri. Det är allt för ofta som "hon" inte förstår vad man vill säga (Google Assistent är bättre på dialekter) och det där med "You must unlock your iPhone first" är oerhört märkligt fenomen.

Bevaka tråden