Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google kluvet inför ersättaren till Android

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Google arbetar på Fuchsia, ett operativsystem som på sikt ska ersätta Android. Men internt pågår en kamp om vad det nya systemet ska vara, inte minst vad gäller integritet och säkerhet.

Läs hela artikeln här

Det är nog ett projekt på lång sikt. Kanske också ett sätt för Google att komma bort ifrån konflikten med Oracle som de har haft sen android startade i princip. Hur de använder Java m.m..

Sen tror jag de vill ha lite större kontroll rent generellt. Med EU domen angående android kanske de får ändra strategi.

Tycker att det inte är länge sedan Android börjat bli riktigt bra.
Tidigare har man alltid saknat någon funktion eller lite vanlig stabilitet, batterieffektivitet osv.

Känns som att Android är mindre och mindre i vägen oavsett vad man försöker göra med sin mobil eller surfplatta, och det uppskattas åtminstone av mig.

Däremot kan man ju förstå om det ligger något bakom ett byte, men för mig som användare känns det inte särskilt lockande att börja om på noll..

  • Medlem
  • 2018-07-25 20:32
Ursprungligen av bjorn.eriksson:

Tycker att det inte är länge sedan Android börjat bli riktigt bra.
Tidigare har man alltid saknat någon funktion eller lite vanlig stabilitet, batterieffektivitet osv.

Känns som att Android är mindre och mindre i vägen oavsett vad man försöker göra med sin mobil eller surfplatta, och det uppskattas åtminstone av mig.

Däremot kan man ju förstå om det ligger något bakom ett byte, men för mig som användare känns det inte särskilt lockande att börja om på noll..

Jag håller med dig om det
Nu är jag Samsung fan och Note fan i synnerhet
Behöver inte vara Android bara apparna och funktioner är där. Tycker dock att det är mycket intressant vad Google gör med Go / One / Vanilla och vad Samsung tar Tizen ?

1
Bevaka tråden