Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nästa Ipad kan tappa hörlurskontakten

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det börjar bli dags för en ny Ipad-design, och ska vi tro den senaste tidens rykten kommer hörlursporten försvinna, och och den fysiska storleken minska.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Det börjar bli dags för en ny Ipad-design, och ska vi tro den senaste tidens rykten kommer hörlursporten försvinna, och och den fysiska storleken minska.

Läs hela artikeln här

Det vore på tiden! Nu kommer väl diskussionerna att återgå till hur det var när den försvann med iPhone 7, men jag kan då i alla fall ur mitt perspektiv inte påstå att den är saknad.

Ursprungligen av sextontio:

Det vore på tiden! Nu kommer väl diskussionerna att återgå till hur det var när den försvann med iPhone 7, men jag kan då i alla fall ur mitt perspektiv inte påstå att den är saknad.

Känns som om den behövs än mindre på iPad.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-07-30 21:37
Ursprungligen av Chaosstar:

Känns som om den behövs än mindre på iPad.

Håller med.
Enda jag använt trådad anslutning på ipaden är för att se på film på flyg, och där får man ju använda BT nuförtiden.

Värre tycker jag ryktet om att faceid bara kommer fungera i porträttläge är.
Då kan vi verkligen snacka om något som aldrig hänt om Steve fortfarande levde.

  • Medlem
  • 2018-07-31 13:50
Ursprungligen av Chaosstar:

Känns som om den behövs än mindre på iPad.

De som skapar musik håller nog inte med dig. De finns många som använder iPad som DAW (Digital Audio Workstation) och som en del i sitt arbetsflöde. De är inte helt förtjusta i nackdelarna som kommer med trådlös överföring av ljud i de sammanhangen.

Ursprungligen av Ljung:

De som skapar musik håller nog inte med dig. De finns många som använder iPad som DAW (Digital Audio Workstation) och som en del i sitt arbetsflöde. De är inte helt förtjusta i nackdelarna som kommer med trådlös överföring av ljud i de sammanhangen.

Då får de lösa det via lightningporten.

Ipads används väl mest av barn?

Så klart att man kan köra adapter men det är ju inte helt ovanligt att ipaden laddas samtidigt som den används.

( betackar mig alla kommentarer om att barn inte ska använda ipads för mycket. Just i vår familj har vi väldigt begränsad skärmtid men rätt ofta när det är dax stt titta så har vi glömt ladda paddan )

Ursprungligen av jurassic579:

Ipads används väl mest av barn?
...

Jaså?

Ursprungligen av BlackSmp:

Jaså?

Vi alla vuxna är en smula barn…

1
Bevaka tråden