Skrivaren HP - tar lång tid att skriva ut......

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad kan det vara för fel att det tar evighet att skriva ut? Verkar vara pdf filer som strular sig.
Samt att den inte skriver ut all text på sidan.
Det är bra täckning på nätverket. Har byt toner precis idag.
Har idag uppdaterat skrivare-drivrutiner men det hjälper inte.
Hur ser jag någonstans hur mycket ram det är upptaget?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-08-05 13:36

Billigare skrivare med lite RAM kan vara mycket sega. Jag har själv erfarenheter av detta. Skrivartekniken är nästan övermogen, men många tillverkare förefaller att vägra uppdatera drivare till gamla skrivare.

Ofta kan man inte se mycket alls på enkla skrivare. Särskilt skrivare med endast USB. Har du nätverksanslutning så finns det lite hopp, då kan du testa att gå in i admin verktyget via skrivarens IP-nummer.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-08-05 14:02

Man kan ofta skriva ut en sida med skrivarkonfiguration direkt från skrivaren, denna brukar visa programversion (firmware), IP-adress, skrivarnamn mm.

Vad har du för skrivare (modellnummer)?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-08-05 14:26

Tack för att du hittade min tråd. Faktum är att jag letade efter den utan att hitta.
Fast nu är det inte från billogram jag skriver ut. Men det är samma typ av problem.

Ursprungligen av mattiL:

Man kan ofta skriva ut en sida med skrivarkonfiguration direkt från skrivaren, denna brukar visa programversion (firmware), IP-adress, skrivarnamn mm.

Vad har du för skrivare (modellnummer)?

Det är denna......

Har denna Adobe Acrobat.....kanske att man ska byta till en annan?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-08-05 19:07
Ursprungligen av calinou:

Det är denna......

Vad jag kan se är detta en modern skrivare (MFP), du skulle kunna testa att skriva ut via trådat nätverk eller USB för att se om det går fortare.

http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c0362947...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-08-05 22:02
Ursprungligen av calinou:

Tack för att du hittade min tråd. Faktum är att jag letade efter den utan att hitta.
Fast nu är det inte från billogram jag skriver ut. Men det är samma typ av problem.

Ja, och då får du lösa det på samma sätt som förra gången: byt till svart/vit utskrift. Din skrivare har bara 128MB minne vilket kan göra det svårt eller omöjligt att printa utskrifter som innehåller avancerad grafik. Den är modern, men alltså bara 128MB minne...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-08-05 22:20

Trist att den är seg när den ändå är så pass ny: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2364564

HP sjunker allt lägre, jag rekommenderar Brother. Brother har verkligen skärpt sig och tagit chansen när HP har rasat i kvalitet.

Ursprungligen av mattiL:

Vad jag kan se är detta en modern skrivare (MFP), du skulle kunna testa att skriva ut via trådat nätverk eller USB för att se om det går fortare.

http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c0362947...

Tack för länken! fick bara en liten manual när jag köpte skrivaren. Ska prova med trådat. Men det är väl konstigt att jag inte haft sådana problem förut. Det började för några månader sedan. Vissa filer går att öppna i förhandsvisning vilket går mycket snabbare att skriva ut. Numera skickas dom flesta fakturor som pdf via e-post vilket tar evighet att skriva ut alla underlag till bokföring.

Ursprungligen av iSweden:

Trist att den är seg när den ändå är så pass ny: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2364564

HP sjunker allt lägre, jag rekommenderar Brother. Brother har verkligen skärpt sig och tagit chansen när HP har rasat i kvalitet.

Har inte haft problem med skrivaren. Tycker att den är bra och inte så stor. HP support gäller inte längre. Man ska hålla på och virvla runt en bra stund innan man hittar till deras support på hemsidan.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-08-06 08:20

Då det är en PCL-printer kan det vara extra viktigt att drivrutinen är felfri. Ett sak som inte tagits upp är att radera skrivarkön och installera på nytt. Inte vidare vetenskapligt, men vi har inget bättre att gå på. Har TS uppdaterat MacOS eller så under tiden skrivarkön har funnits?

Ursprungligen av frazze:

Då det är en PCL-printer kan det vara extra viktigt att drivrutinen är felfri. Ett sak som inte tagits upp är att radera skrivarkön och installera på nytt. Inte vidare vetenskapligt, men vi har inget bättre att gå på. Har TS uppdaterat MacOS eller så under tiden skrivarkön har funnits?

Har uppdaterat drivrutinerna nyligen samt har senaste MacOs. Vad menar du att installera på nytt - är det hela skrivaren som ska tas bort och installeras ingen?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-08-06 10:04
Ursprungligen av calinou:

Har uppdaterat drivrutinerna nyligen samt har senaste MacOs. Vad menar du att installera på nytt - är det hela skrivaren som ska tas bort och installeras ingen?

Ja, ta bort skrivarkön i systeminställningar och gör en ny. Kanske fel att kalla det för installera - det kan ge fel associationer. Sorry!

1
Bevaka tråden