Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på sökrobot tjänst?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Undrar ifall någon har tips på sökrobot tjänst?

Kanske lite mer information om dina förutsättningar, krav och önskemål?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Kanske lite mer information om dina förutsättningar, krav och önskemål?

Jag vill att den ska fungera som prisjakt, fast istället för att hitta exakta priser, hitta meningar inne på en hemsida.

Ursprungligen av graybag:

Jag vill att den ska fungera som prisjakt, fast istället för att hitta exakta priser, hitta meningar inne på en hemsida.

Tänker du bygga en egen service av något slag? Googla på web site scraper/ data extraction osv så bör du hitta ett gäng alternativ som du kan använda.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-08-06 14:37
Ursprungligen av graybag:

Jag vill att den ska fungera som prisjakt, fast istället för att hitta exakta priser, hitta meningar inne på en hemsida.

Nu vet vi ju från tråden att Prisjakt gör mycket smartare saker innan den som sista utväg skannar av en site, så att *generera* datat mha en sökrobot behöver/bör du inte göra. Om du däremot med hemsida avser en och samma hemsida varje gång, så finns det som regel redan färdiga sökfunktioner inbyggda i de flesta ramverken/plattformarna som används idag. Vad jag försöker säga är att du verkar hålla på och uppfinna hjulet på nytt, om du inte berättar lite mer om vad du egentligen håller på med. Bara som en tanke...

Ursprungligen av frazze:

Nu vet vi ju från tråden att Prisjakt gör mycket smartare saker innan den som sista utväg skannar av en site, så att *generera* datat mha en sökrobot behöver/bör du inte göra. Om du däremot med hemsida avser en och samma hemsida varje gång, så finns det som regel redan färdiga sökfunktioner inbyggda i de flesta ramverken/plattformarna som används idag. Vad jag försöker säga är att du verkar hålla på och uppfinna hjulet på nytt, om du inte berättar lite mer om vad du egentligen håller på med. Bara som en tanke...

Jo precis! Hittade några färdiga robotar man kan använda sig av pga inlägget innan (y). Men ja har också kommit fram till det, att det där rackarns hjulet redan fanns! Är en student på som vill veta mer om hur sådana tjänster fungerar ba )
Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden