OneDrive fungerar inte längre

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2018-08-07 15:55

Hejsan,

Min MacBook Air med senaste versionen av OS X har under några veckors tid varit avstängd p.g.a. semester.
Jag använder Office 365 samt OneDrive i mitt arbete och när jag startade upp datorn igen så var inte OneDrive igång. När jag försökte att starta upp det igen fick jag felmeddelandet som ni kan se i bilden nedan.
Jag har försökt att installera om OneDrive-klienten, men möts av samma meddelande. Nu synkas ju inte längre mina dokument p.g.a. att synkningsklienten ej är igång...
Någon som råkat ut för detta och vet vad det handlar om?

Hur gjorde du när du installerade om? Bara kastade programmet, eller använde du någon form av avinstallerare, typ AppDelete/AppCleaner/AppZapper?

En annan sak att prova, är att ladda ner och köra senaste macOS-uppdateringen en gång till: https://support.apple.com/kb/DL1970?locale=sv...

  • Medlem
  • 2018-08-07 16:14
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Hur gjorde du när du installerade om? Bara kastade programmet, eller använde du någon form av avinstallerare, typ AppDelete/AppCleaner/AppZapper?

En annan sak att prova, är att ladda ner och köra senaste macOS-uppdateringen en gång till: https://support.apple.com/kb/DL1970?locale=sv...

Jag installerade bara om det.
Men nu provade jag att först flytta den icke fungerande appen till papperskorgen och tog bort den, och installerade sedan om hela OneDrive vilket löste situationen!

1
Bevaka tråden