Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail-appen /samtalen i meddelanden visas felvänt

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Senaste tiden visas samtalen från mail-appen i fel ordning dvs senaste kommer längs ned i stället för längs upp. Tacksam om någon som vet hur man ändrar detta. Hittar inte vad man kan ändra detta pga visa saker är blockerade.

Senast redigerat 2018-08-08 10:48
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-08-08 10:39

Bilden är från Mail, men du skriver om samtal i Meddelanden. Vad handlar det om?

Ursprungligen av Mija:

Bilden är från Mail, men du skriver om samtal i Meddelanden. Vad handlar det om?

Ska ändra där. Det är från Mail

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-08-08 10:49

Du vill att dina mottagna mail ska visa i annan ordning? Tryck på lilla pilen så vänds den åt andra hållet och allt sorteras om.

Ursprungligen av Mija:

Du vill att dina mottagna mail ska visa i annan ordning? Tryck på lilla pilen så vänds den åt andra hållet och allt sorteras om.

Hittar tyvärr inte en sådan linjär visning. Hur ska man ställa in? På min ser man 3 fält dvs brevlådor/inkorgen /själva innehållet i e-post meddelandet

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-08-08 17:18

Startat om? De ska inte vara utgråade som på din bild. Såvida inte din mailserver ligger nere....

Ursprungligen av kenjon:

Startat om? De ska inte vara utgråade som på din bild. Såvida inte din mailserver ligger nere....

Startade om och det ordnade sig att man ser hela menyn. Lyckades hitta denna visning med pilen som Mija visar - dock är det inte detta senaste mottaget som är fel. Det är i själva ordningen i en konversation som det visas fel ordning. Dessutom lyckas jag inte ställa in som det var förut dvs överst på högersidan av fönstret ska man se innehållet i breven. Hur får man tillbaka det?
Så här ser du ut nu.

Senast redigerat 2018-08-08 20:58
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-08-09 00:52

På Mac: Menyn Innehåll - Ordna konversationsvis
På iPhone: Inställningar - E-post - Ordna trådvis

Nu kör jag beta, så det kanske heter något annorlunda på dina enheter

Din andra fråga: Mail - Inställningar - Läsa - kryssa ur/i Använd klassisk layout
Du kan placera pekaren mellan Mail-listan och Förhandsvisningen av mailet för att ändra den relativa storleken på fönstren.

Ursprungligen av kenjon:

På Mac: Menyn Innehåll - Ordna konversationsvis
På iPhone: Inställningar - E-post - Ordna trådvis

Nu kör jag beta, så det kanske heter något annorlunda på dina enheter

Din andra fråga: Mail - Inställningar - Läsa - kryssa ur/i Använd klassisk layout
Du kan placera pekaren mellan Mail-listan och Förhandsvisningen av mailet för att ändra den relativa storleken på fönstren.

Tack för hjälpen! Nu fungerar det som det ska!

1
Bevaka tråden