Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac mini till mina behov

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Mac Jonson:

Jepp över wi-fi. Det är väl bara att ta en kall eller 2 och vänta min Timecapsule har några år på nacken men jag upplever det som det gick snabbare med min macbookpro av modell 2016

Många som klagar på att det tar tid. Inget ovanligt. Oklart varför, men bara att vänta.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-08-12 15:35

Det är beräknad tid. Beräkningen görs på det antal filer och storlek den har börjat med. Så många små filer eller få stora filer kan ge helt olika resultat även om de innehåller lika stor datamängd.

Nu döptes ju Enheten till Simons Macbook pro då det var det jg gick ifrån och således kopians namn
Hittar inte vart jag kan döpa om Enheten till något mer passande
/Jonson

Nu döptes ju Enheten till Simons Macbook pro då det var det jg gick ifrån och således kopians namn
Hittar inte vart jag kan döpa om Enheten till något mer passande
/Jonson

Ursprungligen av Mac Jonson:

...döpa om Enheten till något mer passande

Det beror på vad du menar med "enheten".

Om du menar namnet på volymen på hårddisken, så är det bara att klicka på namnet och skriva något annat.
Om du menar datorns nätverksnamn, så ändrar du det under: Systeminställningar --> Delning.
Om du menar användarens namn, så finns här instruktioner för det: https://support.apple.com/sv-se/HT201548

Bevaka tråden