Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi har klämt på Galaxy Note 9

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Andreas har fått klämma och känna på Samsungs senaste flaggskepp, den gigantiska telefonen Note 9. Här är hans första intryck!

Läs hela artikeln här

Tack ska du ha för genomgången. Trots att jag varit inlåst i Note sedan jag först kom i kontakt med dem under Note II-tiden känner jag inget trängande behov att uppgradera från min 8:a på det jag sett här, utom möjligtvis för att uppmuntra siffernissarna på Samsung att fortsätta med produktserien.

Du får hemskt gärna gå igenom skillnaderna som nya S-Pen ger upphov till i Notes eget gränssnitt och de viktigaste egna antecknings- och produktivitetsapparna, för även små skillnader där skulle ge betydande arbetsflödesvinster som skulle kunna motivera en uppgradering.

  • Medlem
  • 2018-08-10 13:26
Ursprungligen av GustafMA:

Tack ska du ha för genomgången. Trots att jag varit inlåst i Note sedan jag först kom i kontakt med dem under Note II-tiden känner jag inget trängande behov att uppgradera från min 8:a på det jag sett här, utom möjligtvis för att uppmuntra siffernissarna på Samsung att fortsätta med produktserien.

Du får hemskt gärna gå igenom skillnaderna som nya S-Pen ger upphov till i Notes eget gränssnitt och de viktigaste egna antecknings- och produktivitetsapparna, för även små skillnader där skulle ge betydande arbetsflödesvinster som skulle kunna motivera en uppgradering.

Håller med dig om det att uppgradera från Note 8 känns inte som nödvändigt. Men man får väl säga att det enda man kan klaga på när det gäller Note 9 är möjligtvis priset ?

Ursprungligen av PaO:

Håller med dig om det att uppgradera från Note 8 känns inte som nödvändigt. Men man får väl säga att det enda man kan klaga på när det gäller Note 9 är möjligtvis priset ?

Förstår att det vattnas för dig men för alla andra som trivs med att inte dra fram en penna så blir denna genast ointressant vs competition.

  • Medlem
  • 2018-08-11 07:53
Ursprungligen av Mackan1984:

Förstår att det vattnas för dig men för alla andra som trivs med att inte dra fram en penna så blir denna genast ointressant vs competition.

Naturligtvis, då finns det ju mycket annat att välja
OP6 är ju fortfarande årets mest prisvärda lur alla kategorier.

Men med Note 9 har Samsung åtgärdat alla de saker S9 orna fått kritik för och besitter följande lista, har säkert glömt något.
Topp skärm kanske den bästa
Topp kamera bland de bästa
Mycket RAM
Massor av lagring
Stort batteri
Modern design med premium material
SD kort
Dual SIM
IP68
Tradlös snabbladdning
Trådad snabbladdning
Iris Intelligent scan
Fingeravtryckläsare
3.5 mm jack
Stereo högtalare AKG
Sedan s-pen och DeX
Inbyggdateman och mörkt tema
Bloatware är på låg nivå nuförtiden
Finns ingen lur idag som är så fullmatad som denna
Men precis som med Note 8 är Note inte för alla ?

Ursprungligen av PaO:

Naturligtvis, då finns det ju mycket annat att välja
OP6 är ju fortfarande årets mest prisvärda lur alla kategorier.

Men med Note 9 har Samsung åtgärdat alla de saker S9 orna fått kritik för och besitter följande lista, har säkert glömt något.
Topp skärm kanske den bästa
Topp kamera bland de bästa
Mycket RAM
Massor av lagring
Stort batteri
Modern design med premium material
SD kort
Dual SIM
IP68
Tradlös snabbladdning
Trådad snabbladdning
Iris Intelligent scan
Fingeravtryckläsare
3.5 mm jack
Stereo högtalare AKG
Sedan s-pen och DeX
Inbyggdateman och mörkt tema
Bloatware är på låg nivå nuförtiden
Finns ingen lur idag som är så fullmatad som denna
Men precis som med Note 8 är Note inte för alla ?

Jag vet inte, allt det där erbjuder så många andra också plus snabba uppdateringar som inte Samsung bryr sig om.
Men som du säger op6 erbjuder både bättre grafik och snabbare CPU så.

  • Medlem
  • 2018-08-11 20:12
Ursprungligen av Mackan1984:

Jag vet inte, allt det där erbjuder så många andra också plus snabba uppdateringar som inte Samsung bryr sig om.
Men som du säger op6 erbjuder både bättre grafik och snabbare CPU så.

Ingen annan lur erbjuder allt detta, sorry
Alltid något som saknas
Tex OP6 ingen IP klass eller trådlös laddning

Ursprungligen av PaO:

Ingen annan lur erbjuder allt detta, sorry
Alltid något som saknas
Tex OP6 ingen IP klass eller trådlös laddning

Ser ändå inte nån anledning varför note erbjuder mer.
Trådlös laddning och IP är en väldigt liten användning.
När telefoner kan påstå att dom verkligen är vattensäkrade är det mer betydande

Visst är Note 9 intressant. Men nu börjar den vanliga S9+ gå ner i pris:
https://www.ebay.com/itm/Samsung-Galaxy-S9-Pl...

Du får ju trots allt samma processor och i princip samma kamera i den. Så är man inte i absolut behov av pennan så känns det svårt att motivera det höga priset.

1
Bevaka tråden