Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Arris gör världens första Easy Mesh-router

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Easy Mesh är en ny standard som ska låta routrar från olika tillverkare bilda mesh-nätverk tillsammans, och nu har den första produkten som stöder Easy Mesh nått marknaden.

Läs hela artikeln här

Bra utveckling med Easy Mesh!

Jag föredrar nog en vanlig router och några AP:s. Skulle jag gå på ett mesh-nätverk skulle det nog bli en AmpliFi från Ubiquiti + några MeshPoint! Jag kan dock alldeles för lite om det. En router för mig ska bara göra några få saker. Brandvägg och internet! Vara stabil! Wifi ska täcka min lägenhet! Sedan är jag nöjd!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-08-13 17:16

Är dock INTE köpläge för WIFI-utrustning idag. IEEE 802.11ax och WPA3 är runt hörnet, produkter för ax finns idag, men WPA3 kommer nästa år. Kanske är dagens prylar uppdgraderingsbara till WPA3?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-08-13 18:53
Ursprungligen av reboot81:

Är dock INTE köpläge för WIFI-utrustning idag. IEEE 802.11ax och WPA3 är runt hörnet, produkter för ax finns idag, men WPA3 kommer nästa år. Kanske är dagens prylar uppdgraderingsbara till WPA3?

Tack för det tipset. Var i köptagen men nu väntar jag ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-08-13 21:08

Klart intressant! Jag köpte Asus Lyra och det systemet har levererat på högsta nivå. Framtiden tar vi tag i när den kommer..?

Ursprungligen av SweSG:

Jag föredrar nog en vanlig router och några AP:s. Skulle jag gå på ett mesh-nätverk skulle det nog bli en AmpliFi från Ubiquiti + några MeshPoint! Jag kan dock alldeles för lite om det. En router för mig ska bara göra några få saker. Brandvägg och internet! Vara stabil! Wifi ska täcka min lägenhet! Sedan är jag nöjd!

Jag håller med. Jag förstår inte varför det ska vara mesh i alla nya routrar. Det ger ju bara sämre prestanda. Precis som du, så har jag hellre en router och ett antal accesspunkter med kabel mellan.

Ursprungligen av Mesmeriser:

Jag håller med. Jag förstår inte varför det ska vara mesh i alla nya routrar. Det ger ju bara sämre prestanda. Precis som du, så har jag hellre en router och ett antal accesspunkter med kabel mellan.

Är la lite inne nu med mesh-nätverk! Jag har aldrig haft något så vet inte varför dom skulle vara så mycket bättre än t.ex. en ER-X + AP. Vilket är vad jag har just nu. Tycker dom verkar vara dyra också. En router + AP och en switch ska inte behöva kosta mera än 2k. Är la om man har en fet lina man måste gå på lite tyngre prylar. T.ex. 1000/1000 eller mera. Annars klarar man sig bra på prylar för runt 2k. Blir la snäppet dyrare om man har ett stort hus och måste ha någon AP extra dock!

Ursprungligen av reboot81:

Är dock INTE köpläge för WIFI-utrustning idag. IEEE 802.11ax och WPA3 är runt hörnet, produkter för ax finns idag, men WPA3 kommer nästa år. Kanske är dagens prylar uppdgraderingsbara till WPA3?

Nja, det beror väl snarare på ditt personliga läge om det är köpläge eller inte.
Är man utan wifi nu så är man utan wifi...

Däremot kan det vara läge att vänta om man "bara" vill uppdatera .

Mesh eller inte mesh, för mig var det mest en fråga om att jag hade problem hemma och tänkte att jag kan experimentera lite när jag ändå köpte nytt för ett år sedan

Ursprungligen av BlackSmp:

Nja, det beror väl snarare på ditt personliga läge om det är köpläge eller inte.
Är man utan wifi nu så är man utan wifi...

Däremot kan det vara läge att vänta om man "bara" vill uppdatera .

Mesh eller inte mesh, för mig var det mest en fråga om att jag hade problem hemma och tänkte att jag kan experimentera lite när jag ändå köpte nytt för ett år sedan

Får man fråga vad du har för prylar? Nyfiken som fan! Lite sexiga bilder kanske?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-08-14 20:21

Jag tror iden bakom mesh är bekvämlighet, du slipper dra kablar och får en bra täckning, detta implementeras dessutom på ett för användaren enkelt sätt.
Lite dumb down av en annars aningen komplex teknik.

Ursprungligen av SweSG:

Är la lite inne nu med mesh-nätverk! Jag har aldrig haft något så vet inte varför dom skulle vara så mycket bättre än t.ex. en ER-X + AP.

Det finns en fördel med mesh, och det är att man slipper dra nätverkskablar. Det är ju en fördel för de som bor i fastigheter där det kan vara svårt att dra kabel, men det är fler nackdelar än fördelar med mesh.

Vilka nackdelar då?

Förutom pris. Jag är bara nyfiken eftersom jag inte ser några allvarligare problem för en normal användare

1
Bevaka tråden