Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Assistant lär sig svenska idag

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Googles digitala röstassistent lär sig svenska idag, först i mobilen och senare i år även i högtalaren Google Home.

Läs hela artikeln här

DI:s reporter berättar hur den (inte) fungerar här. Citat: ”När jag vill ringa min mamma vill den spela en låt av Ken Ring”. Där står också att det är testat på Iphone (plus att det kanske funkar bättre i Android) och att Iphone får funktionen om ett par veckor (för alla).

Senast redigerat 2018-08-15 08:58
Ursprungligen av Zeugma:

DI:s reporter berättar hur den (inte) fungerar här. Citat: ”När jag vill ringa min mamma vill den spela en låt av Ken Ring”. Där står också att det är testat på Iphone (plus att det kanske funkar bättre i Android) och att den får funktionen om ett par veckor (för alla).

Jag har inte hunnit testa själv än, men det här är vad jag hört från flera. Vi kan nog räkna med att den kommer fungera ganska dåligt under åtminstone några månader.

När kommer den till iOS . Appen

Ursprungligen av ibeardtech:

När kommer den till iOS . Appen

Nyss! Version 56. Den klarade av att höra kommandot ”Okej Google” och utförde det jag begärde rätt okej.

Hur får jag tag i appen då?

Ursprungligen av ibeardtech:

Hur får jag tag i appen då?

Kanske att du kan ladda ner det från amerikanska app store eller liknande och sedan ställa in språket på svenska, men då den inte finns i svenska app store så är den inte släppt ännu.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Kanske att du kan ladda ner det från amerikanska app store eller liknande och sedan ställa in språket på svenska, men då den inte finns i svenska app store så är den inte släppt ännu.

Bara vissa användare (beta-testare?) som fått det aktiverat än, oavsett om man installerar appen eller ej. Det hänger på kontot.

Jag har vanlig IOS 11 och svensk App Store och Googleappen funkar på svenska. Både input och output. Har ni testat?

  • Medlem
  • Huddinge, Stockholm
  • 2018-08-16 23:22
Ursprungligen av Zeugma:

Jag har vanlig IOS 11 och svensk App Store och Googleappen funkar på svenska. Både input och output. Har ni testat?

Oooo, det där är inte i närheten av Google Assistant. Eftersom att du har iOS så kommer du se det som en app som heter "Google Assistent" på App Store

  • Medlem
  • Huddinge, Stockholm
  • 2018-08-16 23:24
Ursprungligen av jakobnilsson:

Jag har inte hunnit testa själv än, men det här är vad jag hört från flera. Vi kan nog räkna med att den kommer fungera ganska dåligt under åtminstone några månader.

Några månader var nog at ta i. Nu har de tränat på flera språk. Jag anväde det också först när det kom ut. Redan då funkade det bra för mig, det blev riktigt bra redan efter en månad. Går nog snabbt. De släpper ju uppdateringar till den utan att appen behöver uppdateras, så de kan göra massor om dagen.

Ursprungligen av Ideaman02:

Oooo, det där är inte i närheten av Google Assistant. Eftersom att du har iOS så kommer du se det som en app som heter "Google Assistent" på App Store

Jaha, jag visste inte att det var uppdelat på olika appar i IOS. Nu såg jag det. Tack för upplysningen!

  • Medlem
  • 2018-12-23 21:05

Jag har sällan haft så mycket kul för 600 kr
Köpte en Home Mini och attans vad bra det går att styra Spotify på allt från 10 år gamla Denon / Dali stereo och lite nyare 5.1 system tillsammans med modern Bluetooth högtalare och minin i multiroom ?

1
Bevaka tråden