Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill du ha en Apple Pencil till Iphone?

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

I september kommer Apple att visa upp årets nya Iphone-modeller, och enligt det senaste ryktet kommer det finnas stöd för ritdonet Apple Pencil.

Läs hela artikeln här

Det är ju lite som att rita i anteckningsblocket. För somliga få kanske..

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-08-16 18:47

Ja tack, då kanske jag använder pennan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-08-16 18:51

Om Apple har en penna i sortimentet så ska den självfallet stödjas av deras enheter. Att deras bärbara inte har stöd för Apple Pencil mot Trackpad är sorgligt. Hade varit otroligt smidigt att kunna redigera bilder med penna UTAN att bära med sig en Wacom.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-08-16 19:17
Ursprungligen av Json_81:

Ja tack, då kanske jag använder pennan.

Japp, samma här, pennan är inte direkt utsliten..
Blir det ett hål i kommande iPhone för pennan, bredvid den stora skärmen?

  • Medlem
  • 2018-08-16 19:28

Mycket trevligt om det stämmer
Äntligen kanske en riktig konkurrent till Samsung Note
Men Apple måste utveckla det för iPhone inte bara ta pencil rätt av
Spännande no less ?

Nej tack, inte till iPhone, räcker med att ha det till iPad.

Jag har ett finger, som Steve sa...

Det får ju bli en mindre Pencil med ett passande skal till dessa iPhones i sådana fall.
Apple Pencil kommer bli #bendgate2 om den ska med i fickor...

  • Medlem
  • 2018-08-17 05:25
Ursprungligen av Mackan1984:

Det får ju bli en mindre Pencil med ett passande skal till dessa iPhones i sådana fall.
Apple Pencil kommer bli #bendgate2 om den ska med i fickor...

Jag vet
Apple kan ju göra ett fack i luren och ändå få plats med 4000 mAh batteri ?
Skämt åsido mest intressanta ryktet tycker jag högst personligen

  • Medlem
  • 2018-08-17 05:25
Ursprungligen av Hjopekk:

Jag har ett finger, som Steve sa...

Jag har tio fingar och en s-pen ?

Ursprungligen av Mackan1984:

Det får ju bli en mindre Pencil med ett passande skal till dessa iPhones i sådana fall.
Apple Pencil kommer bli #bendgate2 om den ska med i fickor...

Jag funderar. Säger inte nej till funktionen men ser inget uppenbart användningsfall. Mest problem med borttappad penna

Edit: Kan någon förklara varför det ibland blir länkar och ibland inline foton när jag lägger till foton?

Nej tack!

  • Medlem
  • International user
  • 2018-08-17 09:11

Har en 9.7" iPad Pro och den är ju redan liten för pennan.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2018-08-17 10:33

Ser ingen anledning med penna till en iPhone. Till iPad Pro när jag vill redigera bilder så är pennan perfekt, men redigera bild på iPhone nej tack.
Nackdelen med pennan är att den har en förmåga att försvinner

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-08-17 11:56

Jag har funderat på om Apple kan bli "frånsprungna" vad gäller just detta med penna och telefon. Jag ser absolut ett användningsområde. På möten skulle det ibland vara perfekt med en penna att anteckna i telefonen med. Att jag sedan personligen ganska snabbt antingen skulle tappa bort pennan eller befinna mig på ett möte utan penna är en annan sak...

Ursprungligen av xms67:

Jag har funderat på om Apple kan bli "frånsprungna" vad gäller just detta med penna och telefon. Jag ser absolut ett användningsområde. På möten skulle det ibland vara perfekt med en penna att anteckna i telefonen med. Att jag sedan personligen ganska snabbt antingen skulle tappa bort pennan eller befinna mig på ett möte utan penna är en annan sak...

Jag har faktiskt funderat rätt mycket kring just detta under några år och jag lutar mer och mer mot att detta är ett teoretiskt användningsfall som låter bra i teorin men som är svårt att få fungera i verkligheten.

Det hela ramlar ner på - för liten yta och för trubbig känslighet på skärmen. Det blir ungefär som att skriva anteckningar på post-it-lappar med en halvgrov tuschpenna (som en grov överdrift)

Jag ska erkänna att jag har inte provat S-pen men tror inte att den ger något som löser grundproblemet.

  • Medlem
  • International user
  • 2018-08-17 13:41
Ursprungligen av xms67:

Jag har funderat på om Apple kan bli "frånsprungna" vad gäller just detta med penna och telefon. Jag ser absolut ett användningsområde. På möten skulle det ibland vara perfekt med en penna att anteckna i telefonen med. Att jag sedan personligen ganska snabbt antingen skulle tappa bort pennan eller befinna mig på ett möte utan penna är en annan sak...

Ett möjligt användnings område men jag hittar inte ens bra antecknings program för pennan till min iPad.

Edit: Men det kanske kommer när pennan börjar fungera lite varstans. Ett problem Apples penna haft är just att användarna har varit en begränsad målgrupp. Så ja det finns några Pro Appar som stöder den, men precis som med PC datorerna det är spelen som driver utvecklingen eftersom den målgruppen är stor, får Apples penna en större målgrupp blir det kanske bättre utbud på Appar också.

Senast redigerat 2018-08-17 16:08
  • Medlem
  • 2018-08-17 14:48
Ursprungligen av xms67:

Jag har funderat på om Apple kan bli "frånsprungna" vad gäller just detta med penna och telefon. Jag ser absolut ett användningsområde. På möten skulle det ibland vara perfekt med en penna att anteckna i telefonen med. Att jag sedan personligen ganska snabbt antingen skulle tappa bort pennan eller befinna mig på ett möte utan penna är en annan sak...

Apple vill komma ikapp ju
S-pen och Note finns ju redan sedan många år och används professionellt inom business idag. Tex vet jag dem som signerar dokument direkt på mobilen och slipper skanna mm. Personligen använder jag pennan dagligen på min Note.

Senast redigerat 2018-08-17 15:03
  • Medlem
  • 2018-08-17 15:05
Ursprungligen av juanito:

Ett möjligt användnings område men jag hittar inte ens bra antecknings program för pennan till min iPad.

Edit: Men det kanske kommer när pennan börjar fungera lite var stans. Ett problem Apples penna haft är just att användarna har varit en begränsad målgrupp. Så ja det finns några Pro Appar som stöder den, men precis som med PC datorerna det är spelen som driver utvecklingen eftersom den målgruppen är stor, får Apples penna en större målgrupp blir det kanske bättre utbud på Appar också.

Trodde att appar var fullt utbyggda för pennan och att Apple tagit fram en anteckningsbok. Jämför man finns ju både Samsung Note och S Note apparna där jag gillar S Note bäst

  • Medlem
  • 2018-08-17 15:11
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har faktiskt funderat rätt mycket kring just detta under några år och jag lutar mer och mer mot att detta är ett teoretiskt användningsfall som låter bra i teorin men som är svårt att få fungera i verkligheten.

Det hela ramlar ner på - för liten yta och för trubbig känslighet på skärmen. Det blir ungefär som att skriva anteckningar på post-it-lappar med en halvgrov tuschpenna (som en grov överdrift)

Jag ska erkänna att jag har inte provat S-pen men tror inte att den ger något som löser grundproblemet.

Här är en sida ur min anteckningsbok i S Note gällande min son. Den är skriven på mötet under tiden. Jag har böcker gällande tex skolgången på båda mina barn där jag samlar både text, bilder och allmäninfo.

Ursprungligen av PaO:

Här är en sida ur min anteckningsbok i S Note gällande min son. Den är skriven på mötet under tiden. Jag har böcker gällande tex skolgången på båda mina barn där jag samlar både text, bilder och allmäninfo.

Din handstil är lite svår att tyda ?

  • Medlem
  • International user
  • 2018-08-17 16:00
Ursprungligen av matssoderstrom:

Din handstil är lite svår att tyda ?

Jo det är detta jag ser som problemet, vi behöver Apple Newton här.

Edit en tydning:
Minoh supper kungs nivå

2ggr veckan spark malar socialt

självstängd
förhala shalan
kunsmpocran

Jag saknar bra appar.

Senast redigerat 2018-08-17 16:17
Ursprungligen av PaO:

Här är en sida ur min anteckningsbok i S Note gällande min son. Den är skriven på mötet under tiden. Jag har böcker gällande tex skolgången på båda mina barn där jag samlar både text, bilder och allmäninfo.

Jag kanske har fel;)

Skriver du i förstorat läge eller är det 1-1 storleksmässigt?

  • Medlem
  • 2018-08-17 17:45
Ursprungligen av matssoderstrom:

Din handstil är lite svår att tyda ?

Jag vet, den är så illa så att jag ibland har svårt att tyda den själv ?

  • Medlem
  • 2018-08-17 17:57
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag kanske har fel;)

Skriver du i förstorat läge eller är det 1-1 storleksmässigt?

Då min handstil är så usel så skriver jag i liggande läge och sedan blir det stående.
Samsung har ett läge där man kan omvandla det man skriver till form, formel eller text
Här två sidor där jag omvandlat till text
Sedan finns bra funktioner att exportera till PDF och bildformat

Steve Jobs pratade ju om textinmatning. Om Apple Pencil kommer till iPhone så tror jag inte att det kommer att vara något fokus på att skriva in text med den, utan det blir en fortsatt specialprodukt som passar vissa, som på iPad.

Ursprungligen av Mackan1984:

Det får ju bli en mindre Pencil med ett passande skal till dessa iPhones i sådana fall.
Apple Pencil kommer bli #bendgate2 om den ska med i fickor...

Jag tror inte vi får se någon egen penna till iPhone. Apple kommer fortsätta köra samma till båda.
Möjligen kommer det en uppdaterad version av Apple Pencil för både iPhone och iPad då.

Ursprungligen av PaO:

Då min handstil är så usel så skriver jag i liggande läge och sedan blir det stående.
Samsung har ett läge där man kan omvandla det man skriver till form, formel eller text
Här två sidor där jag omvandlat till text
Sedan finns bra funktioner att exportera till PDF och bildformat

Liggande läge skulle kunna fungera. Tänkte inte på det. Var för låst i traditionerna

Ursprungligen av PaO:

Jag har tio fingar och en s-pen ?

Nej, med en s-pen har du bara 7 fingrar, 3 fingrar går åt för att använda pennan på ett behagligt sätt. ?

Bevaka tråden