Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är nyckelringen opålitlig?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av kenjon:

Därför att ju längre de är, desto längre tid tar det att knäcka dem. Oavsett vilka tecken som används (så länge det inte är vanliga ord).

Intressant! Testade på denna sidan och det stämmer att ju längre desto bäst eftersom man får fler poäng. Fast det var samma enkla lösenord som kopierades flera gånger: Mitt-lösenord123
https://testalosenord.se/

Ursprungligen av calinou:

Intressant! Testade på denna sidan och det stämmer att ju längre desto bäst eftersom man får fler poäng. Fast det var samma enkla lösenord som kopierades flera gånger: Mitt-lösenord123
https://testalosenord.se/

Ex: rutiga varjar flyger i luften
Lätt att komma ihåg, inga konstiga tecken = lätt att skriva, ett felstavat ord gör det lite svårare för den som försöker läsa över axeln, meningen meningslös och finns garanterat inte litteraruren, långt = svårt att knäcka.

  • Medlem
  • International user
  • 2018-08-24 16:23
Ursprungligen av kenjon:

Därför att ju längre de är, desto längre tid tar det att knäcka dem. Oavsett vilka tecken som används (så länge det inte är vanliga ord).

Vanliga ord har ingen betydelse så länge det är flera ord, gärna en mening som bara du kan hitta på.

Ursprungligen av leni45:

Ex: rutiga varjar flyger i luften
Lätt att komma ihåg, inga konstiga tecken = lätt att skriva, ett felstavat ord gör det lite svårare för den som försöker läsa över axeln, meningen meningslös och finns garanterat inte litteraruren, långt = svårt att knäcka.

Meningslös mening som inte finns i litteraturen? hur kom du på att det ska vara så enkelt?

Ursprungligen av calinou:

Meningslös mening som inte finns i litteraturen? hur kom du på att det ska vara så enkelt?

Tror jag har läst nånstans att datorer harvar genom litteraturen efter meningar som passar, så därför en mening i att inte ha en mening som kan tänkas finnas nerskriven.

  • Medlem
  • International user
  • 2018-08-27 10:33
Ursprungligen av leni45:

Tror jag har läst nånstans att datorer harvar genom litteraturen efter meningar som passar, så därför en mening i att inte ha en mening som kan tänkas finnas nerskriven.

Ja det var meningen det. Kanske rent av meningen med livet som menings expertis som delar ut menande meningar i en meningsfullvärld full av meningar.
Men kanske det inte var det ni så menande menade med den meningen.
Jag har i alla fall skrivit några meningslösa meningar, men det vär även min mening.
Därmed avslutar jag härmed mina meningar, i detta meningslösa skrivande av meningar.

Bevaka tråden