Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur väljer Kartor att visa sökresultaten?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-08-18 19:04

Tänkte höra om nån är insatt i hur Kartors sökfunktion egentligen ger sina resultat. Jag sökte efter ”indiskt” i Göteborg och fick upp sju resultat. Det finns betydligt fler, ju. Och när jag zoomade in på en resturang jag vet finns men som inte var med i sökresultatet så står det klart och tydligt under resturangnamnet ”indiskt”. Jag söker på nytt i bara det kvarteret för att se om resturangen dyker upp men icke. Tycker det här är skitkonstigt och gör ju att Kartor inte känns särskilt användbart. Det har ju blivit bättre med åren men sånt här är bra störigt.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-08-18 22:51
Ursprungligen av raule:

Tänkte höra om nån är insatt i hur Kartors sökfunktion egentligen ger sina resultat. Jag sökte efter ”indiskt” i Göteborg och fick upp sju resultat. Det finns betydligt fler, ju. Och när jag zoomade in på en resturang jag vet finns men som inte var med i sökresultatet så står det klart och tydligt under resturangnamnet ”indiskt”. Jag söker på nytt i bara det kvarteret för att se om resturangen dyker upp men icke. Tycker det här är skitkonstigt och gör ju att Kartor inte känns särskilt användbart. Det har ju blivit bättre med åren men sånt här är bra störigt.

Apple använder sig av en *annan* databas för sin kartinformation än Google. Googles är mer innehållsrik, medans Apples (egentligen Tomtom/Yahoo eller något sådant) har mindre saker. Ofta är också geo-datat för busshållplatser, företag etc behäftat med offsetfel vilket gör att de hamnar ute i gatan eller mitt i rondeller...

1
Bevaka tråden