Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Netflix testar reklamavbrott

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Netflix har börjat testa att visa promotionvideor för andra program mellan avsnitt, och användarna som råkat ut för det är inte glada.

Läs hela artikeln här

Men nej tack! Inte ens för egna program vill jag ha några avbrott!

Och jag som redan storknar av alla förslag... ”Du har har sett en scifi-film, vill du se 20 scifi till?”. Blä...

En betaltjänst som börjar med reklam! Är det först i historien? Går det dåligt för dem eller?

Ursprungligen av D_Odell:

En betaltjänst som börjar med reklam! Är det först i historien? Går det dåligt för dem eller?

Nej, det är inte först i historien... Långt ifrån! Tänk bara på alla tidningar och magasin som du köper. Det är motsvarigheten till en betaltjänst och de är fulla med reklam

Du kan också hitta reklam i diverse kanaler som är betalkanaler. Speciellt för deras egna tjänster

Detta inlägg ska inte tolkas som att jag är positivt inställd - bara ett konstaterande av fakta

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-08-20 12:01

Usch och fy.

Kan ju nämnas i sammanhanget att SVT Play vill att jag ska se ett slumpmässigt (?) program efter att det jag vill se håller på att sluta. Gör jag inget aktivt spelas det nya upp. Detta gäller Apple TV. Irriterande och väl också en slags reklam.

Detta tolereras inte! Märker jag av att mitt tittande blir avbrutet för reklamavbrott så säger jag upp mitt Netflix abonnemang bums. Själva friheten med att betala för streamingtjänster är att kunna välja vad jag vill se, när jag vill se det. Detta utan att bli avbruten av reklam titt som tätt som man blir i exempelvis linjär tv.

Fast det talas inte om avbrott inne i programmen/avsnitten. Det är frågan om ”trailers” (eller likande) mellan programmen. Inte avbrott inne i ett program.

Ursprungligen av Zeugma:

Kan ju nämnas i sammanhanget att SVT Play vill att jag ska se ett slumpmässigt (?) program efter att det jag vill se håller på att sluta. Gör jag inget aktivt spelas det nya upp. Detta gäller Apple TV. Irriterande och väl också en slags reklam.

Håller med om irritationen. Är man inte uppmärksam och avbryter i tid så ligger programmet kvar under "Fortsätt titta" i en evighet ...

Ursprungligen av BlackSmp:

Fast det talas inte om avbrott inne i programmen/avsnitten. Det är frågan om ”trailers” (eller likande) mellan programmen. Inte avbrott inne i ett program.

Det står ju i artikeln så det är nog alla fullständigt medvetna om. Spelar ingen roll att det är mellan programmen. Jag vill inte se trailer för något annat ändå. Jag vill fortsätta titta på nästa avsnitt av min favoritserie så fort som möjligt och inte behöva vänta eller klicka bort.

  • Medlem
  • Boston
  • 2018-08-21 10:33

Skulle inte förvåna mig om det här är första steget mot två nivåer av subscription En billigare reklamfinansierad och en premium utan reklam. Så har Hulu idag, och det är ju Netflix stora konkurrent (tillsammans med Amazon Prime) i USA.

I övrigt är jag trött på hela hypen kring autoplay, som ju inte bara Netflix håller på med. Man kan stänga av att nästa avsnitt startar automatiskt men man kan inte stänga av autoplay av trailers för program när man browsar runt.

Jag avbryter min abonnemang om jag ser reklam. Hatar all typ av reklam. Betalar redan för pro versionen.
Hade de haft en free version så hade jag förstått. Ni kan alla skriva i twitter och klaga så det blir volym på klagomålet. De kollar där.
Ingen som bryr sig vad vi skriver här typ. Har själv twittat de.

Ursprungligen av Sir N.:

Det står ju i artikeln så det är nog alla fullständigt medvetna om. Spelar ingen roll att det är mellan programmen. Jag vill inte se trailer för något annat ändå. Jag vill fortsätta titta på nästa avsnitt av min favoritserie så fort som möjligt och inte behöva vänta eller klicka bort.

Det kändes inte så när jag läste kommentarerna.

Jag är väl inte direkt sugen på det själv men det är definitvt en skillnad i helvetet med reklam inne i ett program och reklam om andra program mellan programmen

1
Bevaka tråden