Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Chromecast kan få Bluetooth

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Google arbetar på en ny variant av Chromecast, som får förbättrad Wifi-anslutning samt Bluetooth, och kanske även stöd för kommande speltjänsten Yeti.

Läs hela artikeln här

Wow, det behövs verkligen. För idag är den inte bra alltså....

Jag har ingen Chromecast hemma! Lekt lite med någon dock. Var inget för mig. Har dock en Nvidia Shield TV som fungerar utmärkt till det mesta! Är la dock Chromecast på den? Rullar mest annat på den!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-08-21 10:08
Ursprungligen av SweSG:

Jag har ingen Chromecast hemma! Lekt lite med någon dock. Var inget för mig. Har dock en Nvidia Shield TV som fungerar utmärkt till det mesta! Är la dock Chromecast på den? Rullar mest annat på den!

Vad använder du din Shield TV till? Jag tycker det är en ganska läcker produkt, och hade jag inte kört en maffig vardagsrums-PC hemma hade jag nog varit en spekulant på en Shield TV. Men jag har å andra sidan samma krets kopplad till tv:n i form av en Nintendo Switch

Ursprungligen av ekloev:

Vad använder du din Shield TV till? Jag tycker det är en ganska läcker produkt, och hade jag inte kört en maffig vardagsrums-PC hemma hade jag nog varit en spekulant på en Shield TV. Men jag har å andra sidan samma krets kopplad till tv:n i form av en Nintendo Switch

Blir mest egen rippade filmer och serier på min. Lite filmtjänster då och då. Spelar lite ROMs också. Jag har dock alldeles för mycket leksaker här hemma. Men det är en okey box! En måste ha pryl i mitt tycke!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-08-21 10:29

Köpte 3 Chromecast i tron att de skulle fungera lika smidigt som AppleTV. Icke. Långsamma och struliga, tar flera minuter innan musiken börjar och det är mer regel än undantag att alla tre syns i Spotify/Youtube-appen.
Har varit så både med nya och gamla routern. På jobbet har vi 2 Chromecast och där är det bättre, men långt ifrån AppleTV-standard.

BT är ett sorgebarn, men om de kan få till anslutningarna snabbare så vore det bra.

  • Medlem
  • 2018-08-21 10:41
Ursprungligen av reboot81:

Köpte 3 Chromecast i tron att de skulle fungera lika smidigt som AppleTV. Icke. Långsamma och struliga, tar flera minuter innan musiken börjar och det är mer regel än undantag att alla tre syns i Spotify/Youtube-appen.
Har varit så både med nya och gamla routern. På jobbet har vi 2 Chromecast och där är det bättre, men långt ifrån AppleTV-standard.

BT är ett sorgebarn, men om de kan få till anslutningarna snabbare så vore det bra.

Trist att det funkar så dåligt för dig. Själv är mitt största problem att den brukar tappa koppling när man t ex kollar netflix och måste reconnecta om man ska kunna styra enheten. Musik hoppar dock vanligtvis igång efter max 10 sekunder.

Men tycker tyvärr det är lite typiskt google, man gillar nya häftiga funktioner men att få det att fungera felfritt är inte lika hög prio. Vissa buggar har ju levt kvar sen dag 1.

Ursprungligen av Redaktionen:

Google arbetar på en ny variant av Chromecast, som får förbättrad Wifi-anslutning samt Bluetooth, och kanske även stöd för kommande speltjänsten Yeti.

Läs hela artikeln här

Chromecast fungerar ju ypperligt. Kanske inte från en iOS enhet dock. Jag har också en ShieldTV med "Chromecast built in". Där kan anslutningen vara lite sämre ibland. Vissa saker funkar aldrig som t ex att "binga" en serie på HBO Nordic. Då måste man återansluta efter varje avsnitt. På vanlig Chromecast är det inget problem.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-08-21 12:37
Ursprungligen av matssoderstrom:

Chromecast fungerar ju ypperligt. Kanske inte från en iOS enhet dock. Jag har också en ShieldTV med "Chromecast built in". Där kan anslutningen vara lite sämre ibland. Vissa saker funkar aldrig som t ex att "binga" en serie på HBO Nordic. Då måste man återansluta efter varje avsnitt. På vanlig Chromecast är det inget problem.

Så du har inte problem med HBO Nordic på Chromecast alltså? När jag fortfarande använde Chromecast hade jag väldans massa problem med uppspelning av HBO-innehåll, och enligt kollegor ska det fortfarande vara ganska skakigt.

Ursprungligen av ekloev:

Så du har inte problem med HBO Nordic på Chromecast alltså? När jag fortfarande använde Chromecast hade jag väldans massa problem med uppspelning av HBO-innehåll, och enligt kollegor ska det fortfarande vara ganska skakigt.

Jag ska göra en test och återkomma. Jag använder mest ShieldTV pga bluetooth hörlurar.

Jag har två, en v1 och en v2. Båda fungerar bra för det jag använder de till, men ettan är betydligt segare att börja uppspelningen, när det väl är igång fungerar det bra. Ingen av dem har några problem att bli upptäckta, kan inte minnas att det hänt öht faktiskt. Har inte HBO. Kör mest eget material och Youtube. V1 uppdaterades så sent som förra veckan, så Google överger inte sina användare, vilket ju är bra.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-08-21 15:13
Ursprungligen av ekloev:

Så du har inte problem med HBO Nordic på Chromecast alltså? När jag fortfarande använde Chromecast hade jag väldans massa problem med uppspelning av HBO-innehåll, och enligt kollegor ska det fortfarande vara ganska skakigt.

HBO har blivit bättre men fortfarande långt efter Netflix i stabilitet och design.

Jag har en äldre Chromecast som backup. Dammar av den då och då, och ser att den fortfarande får uppdateringar. Kör Apple TV annars.

  • Medlem
  • 2018-08-21 16:16
Ursprungligen av matssoderstrom:

Jag ska göra en test och återkomma. Jag använder mest ShieldTV pga bluetooth hörlurar.

HAndlar iofs inte om HBO Nordic men chromecast har fortfarande en hel del problem. https://www.androidcentral.com/5-years-chrome...

Själv har jag mest problem att hålla upp förbindelsen när jag castar Twitch

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-08-22 08:12

Det här lät tråkigt. Jag har en Chromecast som jag inte ens packat upp. Spontanköpte den för 1,5 år sedan. Nu, i dagarna har jag tänkt ta den bruk. Har tänkt använda den för att streama Spotify från iPhone till en förstärkare. För några dagar sedan, just innan denna tråd, sa en god vän att "Chromecast är värdelöst". Och ovan ser jag en massa negativa kommentarer. Känns som jag får jaga vidare efter en bättre lösning. Typ: https://www.hifiklubben.se/streaming/fler-pro...

Och när jag ska trycka på "Skicka svar" slår det mig att jag har en gammal Apple TV liggande någonstans...

  • Medlem
  • 2018-08-22 08:20

Jag har följande
2 st Gen 2
1 st Ultra
2 st Audio
Funkar för det mesta mycket bra men tappar i bland multiroom kopplingen mellan Audio.

För priset är det en helt enastående produkt

Ursprungligen av matssoderstrom:

Jag ska göra en test och återkomma. Jag använder mest ShieldTV pga bluetooth hörlurar.

Nej inget problem med Chromecast (version 2) och HBO Nordic. Fungerar utmärkt!

1
Bevaka tråden