Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nummer sparas men ändå inte?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2018-09-07 12:05

Borde postat detta inlägg för länge sedan men det har helt enkelt inte blivit av bara, men nu känner jag att jag måste få hjälp med detta blir ordagrant tokig.

Mitt bekymmer är att när exempelvis "Peter" ringer min mobil så kommer hans namn upp (för jag har väll sparat det någon gång back in the days.

Men så fort någon vill "veta hans nummer" eller "jag ska söka på hans namn i telefon och ringa upp honom" så finns inte numret i telefonen what so ever.

Men än en gång ringer han en signal eller skickar ett sms så kommer namnet upp?

Hur fixar man till det här som antingen vill jag bara att alla namn försvinner så man kan lägga till nya igen eller så det är som det ska vara så alla namn finns kopplat till nummren.

Antar att det har att göra med att jag har bytt mobiltelefon en/två gånger per år senaste 8 åren och säkerhetskopierat hela tiden men jag vet inte.

Hjälp blir galen på detta.

Pratar vi om iOS, Android eller något annat?

Tråden ligger i fel forumdel ("Allmänt snack").

Senast redigerat 2018-09-07 12:58
  • Medlem
  • 2018-09-07 12:28
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Pratar vi om iOS, Android eller något annat?

iOS

Så om du går in i Kontakter, hittar du inte "Peter" där? Kolla även under Inställningar vilket konto som du synkar och sparar dina kontakter till.

  • Medlem
  • 2018-09-08 09:51
Ursprungligen av barbapappa_86:

Så om du går in i Kontakter, hittar du inte "Peter" där? Kolla även under Inställningar vilket konto som du synkar och sparar dina kontakter till.

Precis helt rätt. Peter finns inte i kontakter men då han ringer eller skriver finns han...

ok ska kolla

1
Bevaka tråden