Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Här är nya Iphone XS och Iphone XS Max

Tråden skapades och har fått 224 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple har presenterat sin nya uppsättning Iphone-modeller, och här är dom. Namnen blir tungvrickande Iphone XS, Iphone XS Max och Iphone XR.

Läs hela artikeln här

Kommer iOS 12 idag tror ni?

Ursprungligen av ibeardtech:

Kommer iOS 12 idag tror ni?

Nej, garanterat inte.

Okej, när tror du den kommer?

@Redaktionen iPhone S? Är det 3Gs ni menar?

Ursprungligen av ibeardtech:

Okej, när tror du den kommer?

24/9 kanske? Ingen vet än. Men inte ikväll eller imorgon.

Ursprungligen av ibeardtech:

Kommer iOS 12 idag tror ni?

iOS 11 kom precis en vecka efter förra höstens event.

Skulle inte Watch OS 5 komma den 17/9? Har för mig de sa det? Hoppas iOS 12 kommer då också

  • Medlem
  • Götene
  • 2018-09-12 20:13

Problemet är la att IPhone X kommer bli seg med FaceID nu vid iOS 12. Så XS kommer vara extra snabb...

Ursprungligen av pjnorman:

Skulle inte Watch OS 5 komma den 17/9? Har för mig de sa det? Hoppas iOS 12 kommer då också

Tror den 17e också.

Någon som vet vad de använder för teknik för att ändra fokus efter att en bild är tagen?

Ursprungligen av Krylovrum:

Någon som vet vad de använder för teknik för att ändra fokus efter att en bild är tagen?

Samma som andra telefoner gissar jag, sekundära linsen tar en djupbild, sedan använder mjukvara djupinformationen för att applicera bokeh på bilden från primära linsen.

Eller så är det ren mjukvara. Går att göra magi med det idag som Pixel gjort länge t.ex.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-12 20:37

DualSIM/eSIM..??? När SE..??

Dåligt namnval att fortfarande använda X då det var för att fira 10 år, nu när det är 11 år så känns det bara fel.

Vart är AirPods med trådlös laddning och laddnings saken som man kan ladda 3 saker?

Ursprungligen av keptang:

Samma som andra telefoner gissar jag, sekundära linsen tar en djupbild, sedan använder mjukvara djupinformationen för att applicera bokeh på bilden från primära linsen.

Eller så är det ren mjukvara. Går att göra magi med det idag som Pixel gjort länge t.ex.

Som jag förstod det kan XR detta med och den har ju endast en lins.
Kanske är det kombination och XR gör det med sämre kvalitet.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2018-09-12 20:49
Ursprungligen av Zitram:

Problemet är la att IPhone X kommer bli seg med FaceID nu vid iOS 12. Så XS kommer vara extra snabb...

iPhone X kommer ju vara precis lika snabb som den alltid varit. Den blir ju inte segare bara för att Xs släpps. ?

Ursprungligen av ibeardtech:

Vart är AirPods med trådlös laddning och laddnings saken som man kan ladda 3 saker?

Släpps på WWDC?

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-09-12 20:49
Ursprungligen av xms67:

DualSIM/eSIM..??? När SE..??

Detta är grymt intressant! Hade precis gett upp hoppet i en annan tråd...

Ursprungligen av theplague:

Som jag förstod det kan XR detta med och den har ju endast en lins.
Kanske är det kombination och XR gör det med sämre kvalitet.

Japp, det är möjligt. Kan vara ren mjukvara som Pixel och andra telefoner.

Ursprungligen av Redaktionen:

Apple har presenterat sin nya uppsättning Iphone-modeller, och här är dom. Namnen blir tungvrickande Iphone XS, Iphone XS Max och Iphone XR.

Läs hela artikeln här

312 ppi på en 6 tums telefon 2018? Vad håller Apple på med? Låter som något från 2012, särskilt när den kommer att kosta säkert 8 K

Kul att betala nästan 13 000 kronor för den billigaste iPhone Xs.

Ursprungligen av Paulista:

312 ppi på en 6 tums telefon 2018? Vad håller Apple på med? Låter som något från 2012, särskilt när den kommer att kosta säkert 8 K

Det finns ingen anledning till en högre ppi. Det går enbart ut över batteritiden.

18395:- för XS Max 512...
Tror jag köper ett par stycken så jag kan ringa till mig själv också...

iPhone XS max från 13.995kr blir en dyr höst ? 256gb 15.895kr 512gb 18.395kr.

  • Medlem
  • Götene
  • 2018-09-12 20:57
Ursprungligen av EnDumEn:

iPhone X kommer ju vara precis lika snabb som den alltid varit. Den blir ju inte segare bara för att Xs släpps. ?

Ojo! Apple segar alltid ner medvetet. Jag älskar ändå Apple och kommer alltid att köpa deras produkter, men det märker man vid uppdateringar att allt blir minimalt segare för varje uppdatering

Ursprungligen av Paulista:

312 ppi på en 6 tums telefon 2018? Vad håller Apple på med? Låter som något från 2012, särskilt när den kommer att kosta säkert 8 K

Lär sälja som smör ?
Jag kände att jag kan tänka mig den varianten om jag inte hade ägt en X.

iPhone Xr från 9495kr

Ursprungligen av sextontio:

Kul att betala nästan 13 000 kronor för den billigaste iPhone Xs.

Det finns ingen anledning till en högre ppi. Det går enbart ut över batteritiden.

På en 6 tums telefon!? Samma som i min sjua jag tycker har kass skärm? Jo det finns en stor jäkla anledning, särskilt när man ändå får plats med ett rejält batteri i en så stor telefon.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2018-09-12 21:02

Säkert jävligt bra telefoner, men måste skriva som alla andra, holy crap vilka priser, hur mycket av detta har att göra med att kronan har försvagats?

  • Medlem
  • 2018-09-12 21:04

Jag försvarade priset på iPhone X när den lanserades, men nu börjar det ju bli lite absurt kan man ju tycka. Visst lanserade de tre modeller så det finns ju prisklasser som passar alla, men ändå, 18 395 kr är i det saftigaste taget. Tråkigt Apple!

Bevaka tråden