Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi klämmer på Iphone XR

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ida har tittat närmare på Apples nya färgsprakande Iphone XR.

Läs hela artikeln här

Den ser ut att ha lite (lite) större kanter jämfört med iPhone XS. Inte helt bezel less alltså. Stämmer det eller är det en synvilla?

Ursprungligen av matssoderstrom:

Den ser ut att ha lite (lite) större kanter jämfört med iPhone XS. Inte helt bezel less alltså. Stämmer det eller är det en synvilla?

Det ser så ut, någon mm bredare kant.

Helt klart den iPhone jag hade valt om köp var aktuellt

Ursprungligen av matssoderstrom:

Den ser ut att ha lite (lite) större kanter jämfört med iPhone XS. Inte helt bezel less alltså. Stämmer det eller är det en synvilla?

Det finns definitivt kanter på den. Eller de kanske inte är så breda, men de syns.

Ursprungligen av Ida Blix:

Det finns definitivt kanter på den. Eller de kanske inte är så breda, men de syns.

Tråkigt. Varför denna skillnad? Apple kanske vill att den ska se billigare ut än XS modellerna? På min telefon med LCD skärm är kanten på sidan 2,4 mm om jag har mätt rätt så någon teknisk orsak finns inte.

Ursprungligen av matssoderstrom:

Tråkigt. Varför denna skillnad? Apple kanske vill att den ska se billigare ut än XS modellerna? På min telefon med LCD skärm är kanten på sidan 2,4 mm om jag har mätt rätt så någon teknisk orsak finns inte.

Skulle tippa på att de nådde ett max nedtill och för att inte göra som alla andra med haka körde dom samma bredd runt om för symmetri.

Ursprungligen av Mackan1984:

Skulle tippa på att de nådde ett max nedtill och för att inte göra som alla andra med haka körde dom samma bredd runt om för symmetri.

Så kan det vara. Symmetri är viktigt.

Den modell jag är helt klart mest intresserad av. Men det är klart att skärmen är en sak som är omdiskuterad:
https://www.youtube.com/watch?v=k5rjDdBQKQ8

Så köpa en XR eller betala lite mer för en XS måste man överväga.

Ursprungligen av johnh3:

Den modell jag är helt klart mest intresserad av. Men det är klart att skärmen är en sak som är omdiskuterad:
https://www.youtube.com/watch?v=k5rjDdBQKQ8

Så köpa en XR eller betala lite mer för en XS måste man överväga.

Jag hade valt XR tror jag om det hade varit läge.
Kolla på en iPad (sämre ppi) eller äldre iPhone om du stör dig på upplösningen, om inte så får du en iPhone med uppdateringar många år framåt.
Bra kamera och senaste/bästa soc.

"Hårdvarumässigt har Apple inte sparat på krutet"

Det är ju precis det de har?
- Billig LCD-skärm som inte ens levererar 1080p.
- Billigare material
- Ingen 3D touch
- Sämre kamera

Ursprungligen av Erik Nyberg:

"Hårdvarumässigt har Apple inte sparat på krutet"

Det är ju precis det de har?
- Billig LCD-skärm som inte ens levererar 1080p.
- Billigare material
- Ingen 3D touch
- Sämre kamera

Kameran är knappt sämre. Bara att se på Pixel vilka stordåd en mobilkamera kan göra med bara en lins.

Måste lägga till att inget med XR känns billigt!

Senast redigerat 2018-10-03 17:12
Ursprungligen av Erik Nyberg:

"Hårdvarumässigt har Apple inte sparat på krutet"

- Billigare material

Har inte note 9 aluminium också? ?

1
Bevaka tråden