Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allt vi fortfarande väntar på från Apple

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gårdagens event var fyllt av nya produkter, men de stora överraskningarna lyste med sin frånvaro. Här är alla produkter vi fortfarande väntar på, Apple.

Läs hela artikeln här

Borde det inte finnas andra laddstationer som härmat Airpower för att kunna ladda flera artiklar samtidigt?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-09-13 19:31

Min iMac 27'' late 2009 behöver ersättas. Efter 10 års felfritt fungerande (!!), visserligen med HD'n bytt mot en SSD, har nu skärmen tappat lite i ljusstyrka och maskinen lär väl knappast vara uppgraderbar för nya operativversioner framöver.
Om jag ser fram emot en förmodad lansering av nya iMacar i oktober? Gissa!

Ursprungligen av D_Odell:

Borde det inte finnas andra laddstationer som härmat Airpower för att kunna ladda flera artiklar samtidigt?

Det finns redan.

Powerbook G5 då?

Ursprungligen av Le:

Min iMac 27'' late 2009 behöver ersättas. Efter 10 års felfritt fungerande (!!),

9. Det är fortfarande 2018.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-09-13 19:55
Ursprungligen av marcushedenstrom:

9. Det är fortfarande 2018.

Njae! Räkna åren fr o m 2009 så............

Ursprungligen av keptang:

Det finns redan.

Nej det finns inte, det är en ny standard som Apple håller på att ta fram ihop med Qi-standarden.
De som finns nu är bara singelladdare som ligger bredvidvarandra.

  • Medlem
  • 2018-09-14 08:50
Ursprungligen av Chaosstar:

Nej det finns inte, det är en ny standard som Apple håller på att ta fram ihop med Qi-standarden.
De som finns nu är bara singelladdare som ligger bredvidvarandra.

Samsung har Mobil och klocka duo laddare
Men inte mobil / klockan/ trådlösa lurar

Ursprungligen av PaO:

Samsung har Mobil och klocka duo laddare
Men inte mobil / klockan/ trådlösa lurar

Nej det har de inte. Det är två singelladdare bredvid varandra ihopbyggda.

Ursprungligen av PaO:

Samsung har Mobil och klocka duo laddare
Men inte mobil / klockan/ trådlösa lurar

Är nästan läskigt ibland när du till och med promotar samsungs tillbehör.
Till och med jag köper tillbehör till Apple från tredjepart ?
https://www.indiegogo.com/projects/plux-charg...

Ursprungligen av Chaosstar:

Nej det finns inte, det är en ny standard som Apple håller på att ta fram ihop med Qi-standarden.
De som finns nu är bara singelladdare som ligger bredvidvarandra.

Frågan var om det finns plattor som kan ladda mer än en sak samtidigt, svaret på den frågan är ja.

Airpower verkar inte komma. Cook sade ju (inlindat) till en japansk tidning att man helst bara tillverkar premiumprodukter för det tjänar man bäst på. Andra kan stå för enklare mobiler och tillbehör, således.

Som sagt - Apple verkar i tysthet ha skrotat Airpower: https://www.macrumors.com/2018/09/12/no-sign-...

Ursprungligen av keptang:

Frågan var om det finns plattor som kan ladda mer än en sak samtidigt, svaret på den frågan är ja.

Jo fast det har ju funnits länge. På Arland finns ett bord där du kan ladda sex bredvid varandra.

Apple tänkte ju sig en platta där du kan lägga produkter hur som helst vilket standarden inte stöder alls idag.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2018-09-15 01:32

Jag vill se att Apple backar från sitt aviserade främjande mot Pro-segmentet.

Som Pro-användare vill jag ha en fungerande serverprogramvara, och jag skiter fullständigt i hur lattefjantarna på Götgatan ser fram mot nya funktioner i sina jävla hörlurar.

Ursprungligen av filuren:

Jag vill se att Apple backar från sitt aviserade främjande mot Pro-segmentet.

Som Pro-användare vill jag ha en fungerande serverprogramvara, och jag skiter fullständigt i hur lattefjantarna på Götgatan ser fram mot nya funktioner i sina jävla hörlurar.

Kommer aldrig hända. Apple får sina pengar från iPhone. Inte Pro-användare. Pro-användare är glömt sen länge, oavsett om man lanserar "Pro"-produkter så som iMac Pro eller inte.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2018-09-15 01:45
Ursprungligen av Andorr:

Kommer aldrig hända. Apple får sina pengar från iPhone. Inte Pro-användare. Pro-användare är glömt sen länge, oavsett om man lanserar "Pro"-produkter så som iMac Pro eller inte.

Jag vet att du har rätt. Men jag måste ändå få önska.

Helvete liksom, Apple var BÄST en gång i tiden på just detta. Nu har Apple blivit ett jävla livsstils-företag. Prioritera bara iOS-brukare och skita i producenter.

Jag gillar INTE vad Apple blivit.

Ursprungligen av filuren:

Jag vet att du har rätt. Men jag måste ändå få önska.

Helvete liksom, Apple var BÄST en gång i tiden på just detta. Nu har Apple blivit ett jävla livsstils-företag. Prioritera bara iOS-brukare och skita i producenter.

Jag gillar INTE vad Apple blivit.

Det började för rätt längesen tyvärr med nedläggning av Xserve osv.. Där någonstans så gav man upp enterprise och Pro(sumer)-kunder.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2018-09-15 01:58

Vet.

Och jag hatar det.

Vägrar jobba med grafik/video på Windows. Allvarligt, jag jobbar nog med vadsomhelst bara jag slipper Windows. Tömmer hellre latrintunnor 8 timmar om dagen 5 dagar i veckan. Ja, jag är helt allvarlig.

Fattar inte att de lägger ner SE, inte för att de säger så men det vekar så? Det är ju fullt möjligt att prissätta en packad SE II med XR hårdvara å sälja för samma pris som XR. Alla med mindre händer har i min närhet 5an/5s eller SE... puckat av dem.

Det är inte bara Apple jag väntar på nyheter ifrån. Det gör jag även från Telia och Swedbank. Ett tag tyckte jag att dessa kändes vädra morgonluft. Men nu känns dessa mer som något från en gammal kommunistisk stat.

Jag skull vilja se internationella bank och teleoperatörlösningar från Apple istället så att de helt fullt ut kan få genomslag för sina produkter och lösningar.

Jag väntar fortfarande på Apple pay... ?

  • Medlem
  • Uppland
  • 2018-09-17 23:44

Jag har fortfarande kvar min 11 tums macbook air. Tur att jag uppgraderade processorn till i7 också, den står sig bra fortfarande. Min bästa laptop faktiskt, en riktig trotjänare. Lanserar de en ny sådan slår jag till.

Det känns som vissa saker aldrig kommer. Nu kommer jag vänta och se om det kommer ett event i oktober. Annars kommer jag köpa en laddningsplatta från en annan tillverkare. Det är dåligt av Apple att säga att det kommer med något och sedan inte dementera om det inte kommer. Förstår de inte att de gör sina kunder en otjänst. Vi väntar med att kunna använda våra funktioner fullt ut för att få det de lovat tidigare.

En annan sak jag väntar på är en funktion till appen Klocka, att den samarbetar med appen Hem. Att den tänder upp belysningen i hemmet när väckarklockan ringer.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-09-18 16:52

Ny iPad Pro 12.9 + homepod på svenska längtar jag efter.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-09-24 22:05

Jag skulle gärna vilja ha en ny Apple Watch.
Men vill kunna välja att ha på skärmen hela tiden.
Tycker det är trevligt att se urtavlan hela tiden.
Vid träning är det bra också. När man ex använder sig av pulsappen.

Ursprungligen av cyber:

Jag skulle gärna vilja ha en ny Apple Watch.
Men vill kunna välja att ha på skärmen hela tiden.
Tycker det är trevligt att se urtavlan hela tiden.
Vid träning är det bra också. När man ex använder sig av pulsappen.

Håller med. Framförallt vid simning, där fungerar ju inte "raise to wake" heller utan du måste stanna och låsa upp klockan för att se hur långt du simmat. Där skulle skärmen definitivt vara på hela tiden så man bara kan snegla lite på den ibland för att hålla koll på sträcka och tempo.

1
Bevaka tråden