Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som köpt Apple Watch 4

Tråden skapades och har fått 467 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av omartint:

Jag hade strul med det, och de hade väldigt dålig koll på kundsupporten på telefon. Tog med klockan och telefon in till en av deras Telenorbutiker, men även där hade personalen ingen koll eller utbildning och kunde inte hjälpa mig. De hänvisade mig till en Apple ÅF (som även var återförsäljare av Telenor), men även de hade ingen som helst koll eller susning. Jag visste typ 5-10 ggr mer om det (tack vare att jag googlade en del innan jag åkte in till stan).

Hjälp... till slut lyckades det med att jag pillade runt en del med kontoskapande hos Telenor (ytterligare utöver det kundtjänst hänvisat om), och på klockan, och till slut så hoppade det magiskt igång efter ett par timmar. Vet inte om det var jag som löste det själv, eller om någon som bara skulle ta ett par sekunder i systemet var segt (det tog som sagt ett par timmar istället), eller om felanmälan till kundjänst hos Telenor lyckades pilla på något i bakgrunden (de meddelande mig aldrig något om det ivf.).

Summa summarum, så har support hos Telenor och Apple dålig koll, och det gäller även både Telenors egna butiker, auktoriserade ÅF och Apples auktoriserade ÅF.

Man får vara glad om det lyckas hoppa ingång efter mycket strul, pillande och snack med support. ?

Har inte blivit något bättre idag. Den står bara och snurrar och försöker koppla upp sig. Så kommer ringa imorgon bitti direkt till Telenors kundservice för att få det fixat.
Och på tal om att ändra i inställningar, kommer inte åt Abonnemang i appen Mitt Telenor. Appen kraschar när jag går in på den fliken. Antagligen kopplat till problemet med Apple Watch, gick hur fint som helst innan. Det är bara Telenor som kan se mina abonnemangsuppgifter. Återkommer med en post imorgon om hur det gick.

Senast redigerat 2019-01-07 10:08
Ursprungligen av Chrisrolex:

Har inte blivit något bättre idag. Den står bara och snurrar och försöker koppla upp sig. Så kommer ringa imorgon bitti direkt till Telenors kundservice för att få det fixat.
Och på tal om att ändra i inställningar, kommer inte åt Abonnemang i appen Mitt Telenor. Appen kraschar när jag går in på den fliken. Antagligen kopplat till problemet med Apple Watch, gick hur fint som helst innan. Det är bara Telenor som kan se mina abonnemangsuppgifter. Återkommer med en post imorgon om hur det gick.

Uppdatering: Problemet har löst sig av sig själv. Apple Watch:en är uppkopplad till nätet nu. Vaknade nu imorse (måndag) och fick ett SMS från Telenor där det stod att min Apple Watch är uppkopplad. Gick in på Watch-appen och jag kunde se att den var uppkopplad.
Mitt problem med att inte kunde se abonnemanget i Mitt Telenor är också löst och där kan man se att jag har lagt till tillvalet Mobiluppkoppling.
Det enda jag gjorde igår, förutom att vänta, var att i Inställningar på Mitt Telenor lägga till tjänsten Köpspärr Mobiluppkoppling Klocka --> vänta 15 min --> sen stänga av tjänsten igen. Det gav inget resultat direkt igår. Så jag kan inte förklara hur jag har gått tillväga för att lösa det här problemet. Nu ska jag iväg utan mobil och testa uppkopplingen.

Något nytt om EKG i Sverige/EU?

Köpte en AW 4 förra veckan. Men jag får inte wi-fi samtal att fungera när min iPhone inte är i närheten eller avstängd.
Fungerar det hos er andra?

Jag har Telia som operatör på mobilen.
Wi-fi samtal aktiverat i mobilen.
Senaste programvaran i telefon + AW
Men får inte upp alternativet wi-fi samtal i AW appen under telefon sektionen.

Någon som vet om Telia verkligen stodjer detta?
"WiFi Calling, but not Wi-Fi Calling on iCloud-connected devices"

Har googlat en hel del nu och kommit fram till nedan svar...
https://www.reddit.com/r/iphone/comments/8psg...

Senast redigerat 2019-01-17 08:42
  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-01-17 11:27

@everlast Samtalet går väl via telefonen och är inte den tillgänglig så tror jag inte att det fungerar.

Ursprungligen av zinned:

@everlast Samtalet går väl via telefonen och är inte den tillgänglig så tror jag inte att det fungerar.

Det skall fungera om operatören stödjer "Wi-Fi Calling on iCloud-connected devices"
Då kan telefonen vara helt avstängd, och du kan ändå ringa wi-fi samtal med din AW från olika wi-fi nätverk t.ex på bibliotek etc.

Ursprungligen av everlast:

Det skall fungera om operatören stödjer "Wi-Fi Calling on iCloud-connected devices"
Då kan telefonen vara helt avstängd, och du kan ändå ringa wi-fi samtal med din AW från olika wi-fi nätverk t.ex på bibliotek etc.

Kom du fram till om Telia stödjer detta eller inte?

Ursprungligen av BlackSmp:

Kom du fram till om Telia stödjer detta eller inte?

Har ställt frågan till Telia, men inte fått något svar ännu.

Ni som haft AW4 ett tag, hur upplever ni batteritiden samt hur ofta laddar ni? Köpte en 44mm idag, skall bli intressant att se om den håller en hel dag! Min tidigare AW Series 0 höll knappt en full dag med normal användning så bytte till Fitbit, men lessnade på att ha så begränsad funktionalitet.

Ursprungligen av MrQuattro:

Ni som haft AW4 ett tag, hur upplever ni batteritiden samt hur ofta laddar ni? Köpte en 44mm idag, skall bli intressant att se om den håller en hel dag! Min tidigare AW Series 0 höll knappt en full dag med normal användning så bytte till Fitbit, men lessnade på att ha så begränsad funktionalitet.

Jag har min klocka på min ca 22 timmar per dygn. Sover med den och tränar 100 minuter per dag (gång) så den räcker nog

Sugen på en..men, är det värt 5 lök för en notis o maskin som säger att man rör sig för lite? Ge mig mer fördelar och hur funkar Milanese loopen, håller den för kontor/promenader/after work?

Ursprungligen av N_Micke:

Sugen på en..men, är det värt 5 lök för en notis o maskin som säger att man rör sig för lite? Ge mig mer fördelar och hur funkar Milanese loopen, håller den för kontor/promenader/after work?

Jag skulle definitivt säga att det är värt det! Har du tillexempel Volvo, så får man med en sjukt snygg app för VOC! Sen kan du styra smarta hemmet, finns både Apple Home och Philips Hue app. Det är väl dom saker jag var mest sugen på att använda när jag köpte min, men det finns såklart en hel uppsjö andra användningsområden. Milanese loop vet jag ingenting om, jag kör svart Sportloop, den är rätt trevlig!

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har min klocka på min ca 22 timmar per dygn. Sover med den och tränar 100 minuter per dag (gång) så den räcker nog

Sover med den? Om jag förstått saken rätt så kan den inte logga sömn? Jag lär fortfarande köra min FitBit på andra armen just för sömnspårning.

  • Medlem
  • 2019-02-09 11:02
Ursprungligen av MrQuattro:

Sover med den? Om jag förstått saken rätt så kan den inte logga sömn? Jag lär fortfarande köra min FitBit på andra armen just för sömnspårning.

Det finns massor av appar som fixar det. Jag loggar min sömn med Autosleep

Ursprungligen av N_Micke:

Sugen på en..men, är det värt 5 lök för en notis o maskin som säger att man rör sig för lite? Ge mig mer fördelar och hur funkar Milanese loopen, håller den för kontor/promenader/after work?

Håller absolut!

Ursprungligen av Ljung:

Det finns massor av appar som fixar det. Jag loggar min sömn med Autosleep

Jag kör också autosleep. Helt ok

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-02-11 16:01
Ursprungligen av MrQuattro:

Sover med den? Om jag förstått saken rätt så kan den inte logga sömn? Jag lär fortfarande köra min FitBit på andra armen just för sömnspårning.

Jodå.

Använder själv Pillow som sköter allt med automatik. Dock har jag fortfarande inte klurat ut VARFÖR man över huvud taget ska hålla på och logga sömnen, har inte hittat vinningen med det.

Ursprungligen av adress@mac:

Här finns snygga band från Italien. Priser har jag inte kollat ännu. Men ser inte billigt ut.
https://monvadon.com

Tack har precis beställt den mörkblåa (Navy blue) herr klock armbandet. Rostfritt stål AW4 så fick naturligtvis bli det samma på armbandet. ?

Ursprungligen av MacMarkus:

Tack har precis beställt den mörkblåa (Navy blue) herr klock armbandet. Rostfritt stål AW4 så fick naturligtvis bli det samma på armbandet. ?

Snyggt! Själv alternerar jag just nu mellan mitt gamla Apple Watch Sport band och Nike Sportloop (har både en svart och en orange) samt en milanese loop (ej Apple Original men ser exakt likadant ut. Har märkt att gamla sportbandet visat sig vara bäst de gånger man tränar, Milanesen funkar bäst till uppklädd klädsel och sportlooparna funkar bra till mer casual klädsel. Är dock sugen på att köpa ett Nike Sport Band (ett svart med gröna hål).

Någon som fått Musse Pig urtavlan att säga tiden. Har satt på via ljud och haptiks kontrollerna att han skall säga det och klockan står inte på ljudlöst.

Han skall ju kunna säga tiden när man trycker på skärmen. Har också provat att stänga av klockan och iPhone för att se om det hjälper.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-02-15 07:17
Ursprungligen av MacMarkus:

Någon som fått Musse Pig urtavlan att säga tiden. Har satt på via ljud och haptiks kontrollerna att han skall säga det och klockan står inte på ljudlöst.

Han skall ju kunna säga tiden när man trycker på skärmen. Har också provat att stänga av klockan och iPhone för att se om det hjälper.

Enligt
https://support.apple.com/sv-se/HT207194
kan behöva hämta rösten, ev genom att ta bort och lägga till urtavlan igen.

Ursprungligen av IngoX:

Enligt
https://support.apple.com/sv-se/HT207194
kan behöva hämta rösten, ev genom att ta bort och lägga till urtavlan igen.

Tack, får prova det ?

Provat det mesta nu flera gånger. Får ta kontakt med support..... Musse råttan är tyst.

Inte för att jag skall ha Musse Pigg på urtavlan. ? Men, vill ju se så allt fungerar på en nyköpt AW4

Ändrade lite på urtavlan för att passa mina behov bättre. ?

Nu har watchOS 5.2 kommit ut med EKG. Men får bara ett felmeddelande på min telefon att jag inte är ansluten till internet. Har ni samma problem?

Jag uppdaterade nu på morgonen och har tagit EKG - inga problem här.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-03-28 07:59
Ursprungligen av Chrisrolex:

Nu har watchOS 5.2 kommit ut med EKG. Men får bara ett felmeddelande på min telefon att jag inte är ansluten till internet. Har ni samma problem?

Är du ansluten till Internet då? Med WiFi?

Ursprungligen av Pulver:

Jag uppdaterade nu på morgonen och har tagit EKG - inga problem här.

Problemet löste sig till slut. Jag stängde av klockan inatt, utan att ladda, och nu på morgonen la jag den direkt på laddning utan att låsa upp klockan. Vilket är 8h ungefär sen jag senaste hade den på handen. Låste upp klockan och testade igen. Då försvann felmeddelandet och jag kunde uppdatera.

Som sagt med WiFi och klockan på laddaren under den tid. Mer än tror det stod 63 % batteri på klockan. Tog mig 45 minuter.

En annan kuriositet.... Min Musse pigg har börjat att tala vad tiden är numera. Med tanke på mina inlägg just precis här ovan. Fick aldrig till det innan sista uppdatering. ? kanske det var någon slags bugg innan?

Ursprungligen av MacMarkus:

Som sagt med WiFi och klockan på laddaren under den tid. Mer än tror det stod 63 % batteri på klockan. Tog mig 45 minuter.

En annan kuriositet.... Min Musse pigg har börjat att tala vad tiden är numera. Med tanke på mina inlägg just precis här ovan. Fick aldrig till det innan sista uppdatering. ? kanske det var någon slags bugg innan?

Det är en inställning som har funnits sedan dag 1

Har det alltså inte fungerat trots det för dig?

Bevaka tråden