Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som köpt/beställt iPhone XS/XSMax

Tråden skapades och har fått 443 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-14 09:15

Då var en beställning på en Xs 256 GB Silver lagd. Tog även AppleCare. Brukar aldrig ta extra försäkringar, men detta är min första "privata" mobil(första jobbmobilen fick jag runt 1993) och priset är ju skyhögt så marginalkostnaden för AppleCare fick anses acceptabelt. Nu lite trevlig väntan på leverans. Jag borde ju vara långt fram i kön..?

Går upp till Xs Max (256) på Telia. De har en väldigt bra webblösning

Svart som vanligt - samt en S4 LTE 44 mm - även den svart

  • Medlem
  • Finspång
  • 2018-09-14 09:19

Blev en Xs 64GB Rymdgrå som kommer ersätta min 7+

  • Medlem
  • Gävle
  • 2018-09-14 09:25

Blev en XS Max 64GB Space Gray från Tre. Dom bjöd även på AirPods så det var ju trevligt.

Lite orolig om ordern gick igenom dock, fick ordermailet men den bifogade PDFn med bekräftelsen och ordernummret är korrupt med ett långt felmeddelande från .NET.

Så lär väl ringa och jaga dom idag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-14 09:31
Ursprungligen av Castel:

Blev en XS Max 64GB Space Gray från Tre. Dom bjöd även på AirPods så det var ju trevligt.

Lite orolig om ordern gick igenom dock, fick ordermailet men den bifogade PDFn med bekräftelsen och ordernummret är korrupt med ett långt felmeddelande från .NET.

Så lär väl ringa och jaga dom idag.

Det var ju ett riktigt bra erbjudande första dagen. Hoppas det inte är något strul med din beställning.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2018-09-14 09:33
Ursprungligen av xms67:

Det var ju ett riktigt bra erbjudande första dagen. Hoppas det inte är något strul med din beställning.

Ja det får vi hoppas. Men det bör vara ok. Mailet ska ju inte skickas förns själva ordern är skapad. Men man vet ju aldrig.

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2018-09-14 09:47

Jag beställde en Xs 512gb. Samma sekund som jag tryckte på skicka på Telenor så ångrade jag mig. Jag är en Apple-nord långt in i själen men vid 700:-/mån har även min smärtgräns blivit nådd....

Nu ska jag diskutera med mig själv om jag ska ändra min beställning till en 256 GB eller helt sonika avbeställa min change på telefonen.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-14 09:49

Xs Max 256GB Silver beställd från telenor.
Tog med deras trygg 48 istället för applecare, har inte lusläst vilkoren men de verkar ju bättre eftersom det även täcker stöld / förlust till ungefär samma pris.

Blev en Xs Max 64GB Space Gray från DigitalInn. Tveksamt om jag egentligen vill ha en (är nöjd med min 7 Plus 32GB) men känner jag mig själv kommer jag vägra lämna tillbaka den när jag väl packat upp den...

  • Medlem
  • Finspång
  • 2018-09-14 10:16
Ursprungligen av SirGadden:

Blev en Xs Max 64GB Space Gray från DigitalInn. Tveksamt om jag egentligen vill ha en (är nöjd med min 7 Plus 32GB) men känner jag mig själv kommer jag vägra lämna tillbaka den när jag väl packat upp den...

Känner lite samma sak faktiskt. Är ju fortfarande nöjd med min 7+ egentligen men vafasen...

  • Medlem
  • 2018-09-14 10:55

Blev två stycken XS Max 256GB från Apple store. Leverans 21:e September.

Vad beror de extremt höga priserna på i år? X kostade 11 500 förra året om jag minns rätt men Xs börjar på 13000 och då ska båda vara $999 enligt Apple.

Varför är det så sinnes sjukt höga priser i Europa/sverige? jämfört med USA?

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2018-09-14 11:12

$999 blir med dagens kronkurs bli 8992,65 och lägger man där till moms 11240:-. Långt ifrån Apples 13000:-.....

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-14 11:14
Ursprungligen av ryckarn34:

Vad beror de extremt höga priserna på i år? X kostade 11 500 förra året om jag minns rätt men Xs börjar på 13000 och då ska båda vara $999 enligt Apple.

Varför är det så sinnes sjukt höga priser i Europa/sverige? jämfört med USA?

Svensk fiatvaluta.
Apple brukar såvitt jag vet ha sina valutajusteringar ihop med produktsläpp.

Sen kan man ju tänka på att copyswede knycker 3 spänn per GB, dvs 1536:- på en 512GB telefon.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-09-14 11:41

Xs Max 64GB hos Halebop

Det blev en Xs 256 space grey. Var lite sugen på Max men känner mig färdig med "+" modeller pga problemen att hantera med en hand och lite svårare att få ner i jeansfickan. Kan tänka mig att Max'en blir ännu värre att försöka hantera med en hand än tidigare plusmodeller med tanke på att skärmen täcker i princip hela framsidan. Men jäklar vilken nice skärm!

Bokade en Xs Max 256gb med är osäker på om det är värt att uppgradera från min nuvarande iPhone X 256gb. Efter att ha ägt två Plus telefoner tidigare så gillar jag faktiskt storleken på iPhone X men skulle egentligen vilja ha större skräm. Någon som vet vad andrahandsvärdet är på iPhone X 256gb?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-14 13:44

Jäklar vad snabba telenor var då, de har redan ändrat mitt gamla obegränsade abbonnemang till 15GB.
Hoppas jag inte får ångra den uppoffringen nu, men går ju att skaffa obegränsat igen även om det är lite dyrare.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-09-14 13:48
Ursprungligen av wemme:

$999 blir med dagens kronkurs bli 8992,65 och lägger man där till moms 11240:-. Långt ifrån Apples 13000:-.....

+ tull + copyswede.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-14 13:52
Ursprungligen av zinned:

+ tull + copyswede.

Plus några kronor i miljöskatt, tur att inte telefoner väger så mycket.

Ursprungligen av wemme:

Jag beställde en Xs 512gb. Samma sekund som jag tryckte på skicka på Telenor så ångrade jag mig. Jag är en Apple-nord långt in i själen men vid 700:-/mån har även min smärtgräns blivit nådd....

Nu ska jag diskutera med mig själv om jag ska ändra min beställning till en 256 GB eller helt sonika avbeställa min change på telefonen.

Min fråga är vad gör folk med 256 eller 512 gig på mobilen?
sjukt mycket skräp måste ligga på telefon? och varför inte bara för över till dator/molnet?

Xs Max 256GB från Apple. Leverans 21 sept. Blev även en 44mm sport GPS. Också 21 sept.

Måtten på Iphone Xs är samma som X, tänkte på mobilskal/skydd borde ju gå att köpa iphone x skal right?
För övrigt beställt Guld 64 gig från tele,2 går från iphone 6
Hur funkar det med nya Esim?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-14 14:38
Ursprungligen av Perra_123:

Min fråga är vad gör folk med 256 eller 512 gig på mobilen?
sjukt mycket skräp måste ligga på telefon? och varför inte bara för över till dator/molnet?

Vill inte behöva tänka på utrymme, 64GB är för lite för det.
Hade det funnits en 128GB hade jag valt det, men fick ju bli 256GB istället.
Personligen ser jag ingen nytta med 512GB däremot, men finns ju folk som filmar mycket 4K.

Någon som beställt på Telia och tycker detta är rimligt? Jag får inte ihop det. Varför mindre rabatt när man väljer ett dyrare paket/modell?

https://www.99.se/forum/t/325887-har-ar-nya-i...

Ingen annan som reagerat innan ni beställde?

Ursprungligen av theplague:

Någon som beställt på Telia och tycker detta är rimligt? Jag får inte ihop det. Varför mindre rabatt när man väljer ett dyrare paket/modell?

https://www.99.se/forum/t/325887-har-ar-nya-i...

Ingen annan som reagerat innan ni beställde?

Köper aldrig med bundlat och bundet abb. Tar den alltid som ”kontanttelefon”

Ursprungligen av Json_81:

Vill inte behöva tänka på utrymme, 64GB är för lite för det.
Hade det funnits en 128GB hade jag valt det, men fick ju bli 256GB istället.
Personligen ser jag ingen nytta med 512GB däremot, men finns ju folk som filmar mycket 4K.

Håller med. 128 hade varit perfekt. 64 är för lite. Ligger redan över 64 nu.

Ursprungligen av BlackSmp:

Köper aldrig med bundlat och bundet abb. Tar den alltid som ”kontanttelefon”

Jag har gjort det hos Telia för att jag vet att kag ska vara där och ha det abbonemanget. Smart för att enheten alltid blivit 2-3000 billigare genom att binda upp.
Den skulle ju bli billigare nu med men tidigare har de dyrare modellerna inneburit större rabatt, men inte längre.
Tycker det är högst ologiskt att man minst inte för samma rabatt.

Ursprungligen av theplague:

Någon som beställt på Telia och tycker detta är rimligt? Jag får inte ihop det. Varför mindre rabatt när man väljer ett dyrare paket/modell?

https://www.99.se/forum/t/325887-har-ar-nya-i...

Ingen annan som reagerat innan ni beställde?

Nix men bra rabbat på iphoneXs 9840kr 64gig
+ abonnemang

Ursprungligen av Perra_123:

Måtten på Iphone Xs är samma som X, tänkte på mobilskal/skydd borde ju gå att köpa iphone x skal right?
För övrigt beställt Guld 64 gig från tele,2 går från iphone 6
Hur funkar det med nya Esim?

Någon mer än 3 behöver stödja det...

Och...

https://teknikveckan.com/nyheter/da-lanserar-svenska-operatorer-esim-till-apple-watch-iphone-xs/

Bevaka tråden