Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allt du vill veta om nya Iphone XS och Iphone XS Max

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu går Apples nya supertelefoner att förbeställa, och här samlar vi frågor och svar som kan vara bra att veta.

Läs hela artikeln här

Ang. vattentåligheten så tänk på att certifieringen till 2m gäller statiskt tryck. Skulle man använda telefonen i vatten under rörelse, skulle vattentrycket stiga till följd av det och riskera att överstiga ett tryck motsvarande 2m, och därmed kunna skada telefonen. Det är därför inte att rekommendera att använda telefonen under vatten överhuvudtaget.

Ursprungligen av pushloop:

Det är därför inte att rekommendera att använda telefonen under vatten överhuvudtaget.

Så är det. Och skulle man få in vatten i telefonen så gäller ingen garanti.

Ursprungligen av pushloop:

Ang. vattentåligheten så tänk på att certifieringen till 2m gäller statiskt tryck. Skulle man använda telefonen i vatten under rörelse, skulle vattentrycket stiga till följd av det och riskera att överstiga ett tryck motsvarande 2m, och därmed kunna skada telefonen. Det är därför inte att rekommendera att använda telefonen under vatten överhuvudtaget.

Bra poäng! Värt att tänka på det som just ett skydd vid olyckshändelser snarare än att telefonen nu går att dyka med.

Första året någonsin Apple erbjuder en större skärm än Samsung och bättre vattentålighet ?
Men nu när detta eventet är över kan väl 99 börja slänga upp lite rykten om iPhone XI 2019 som jag är mer spekulant på ?

  • Medlem
  • 2018-09-16 07:40
Ursprungligen av Mackan1984:

Första året någonsin Apple erbjuder en större skärm än Samsung och bättre vattentålighet ?
Men nu när detta eventet är över kan väl 99 börja slänga upp lite rykten om iPhone XI 2019 som jag är mer spekulant på ?

Ja så är det faktiskt men båda har väl IP68
Såg förresten att Note 9 är slutsåld hos Samsung
Kostar nästan exakt lika mycket idag
iPhone 8 plus på Apple.se = 10 695 kr
Note 9 på Samsung.se = 10 890 kr
Kunde inte låta bli ?
Mest imponerande är ändå AW4

Ursprungligen av PaO:

Ja så är det faktiskt men båda har väl IP68
Såg förresten att Note 9 är slutsåld hos Samsung
Kostar nästan exakt lika mycket idag
iPhone 8 plus på Apple.se = 10 695 kr
Note 9 på Samsung.se = 10 890 kr
Kunde inte låta bli ?
Mest imponerande är ändå AW4

IP68 är lite luddigt, tillverkaren får avgöra djup/tryck.
Samsung har 1,5 meters djup och Apple 2 meter.
iPhone 8 plus 64gb 8795kr
Galaxy note 9 128gb 10890kr
iPhone 8 plus 256gb 10695kr
Galaxy note 9 512gb 13490kr
Förboka min AW4 igår ?

Ursprungligen av Mackan1984:

IP68 är lite luddigt, tillverkaren får avgöra djup/tryck.

Skulle du säga att det är en flytande gräns?

XS är den som jag tror möjligen kommer sälja ”sämst” av trion som Apple lanserade. För lik den tidigare X modellen.
Sen tycker jag att namnet borde ha kort och gott skrivits ut som 10s och X namnet borde ha varit reserverat jubileumsmodellen som ett unikt undantag och inte fortsatt.
Folk särskilt i engelspråkiga länder säger ”Excess” om XS vilket betyder överflöd.
Med prisnivån blir det lite ofrivilligt komiskt.

  • Medlem
  • International user
  • 2018-09-21 14:54
Ursprungligen av johnh3:

XS är den som jag tror möjligen kommer sälja ”sämst” av trion som Apple lanserade. För lik den tidigare X modellen.
Sen tycker jag att namnet borde ha kort och gott skrivits ut som 10s och X namnet borde ha varit reserverat jubileumsmodellen som ett unikt undantag och inte fortsatt.
Folk särskilt i engelspråkiga länder säger ”Excess” om XS vilket betyder överflöd.
Med prisnivån blir det lite ofrivilligt komiskt.

Eller Extra Small...

De borde ha använt det på en SE form faktor. Xs Max fått heta XL. Som även blivit https://www.dictionary.com/browse/excel

1
Bevaka tråden