Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Apple watch 4, Rose gold eller Gold?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2018-09-17 13:19

Jag har beställt en svart 4a nyligen. Men börjar mer och mer fundera på om jag ska göra om min beställning till en guld aluminium istället.
Jag har dock lite beslutsångest, för jag tycker färgen se så olika ut beroende på bild.
Är den guld färgad? Eller går den mer åt det rosa hållet, är är Rose gold?
Har försökt googla fram bilder, men som sagt, tycker den klingar olika hela tiden.

Armbanden går ofta åt rosa hållet dessutom.

Känns som den är rätt riktad mot tjejer, eftersom båda banden till den är i rosa ton (försöker inte trampa på några fötter här, så snälla.... dra inte diskussionen åt det hållet), men tycker med en icke rosa armlänk så borde den väll funkar rätt bra som kille också?`
(Högst personlig fråga jag vet, men ändå intressant vad folk tycker)

Ursprungligen av zOlid:

Jag har beställt en svart 4a nyligen. Men börjar mer och mer fundera på om jag ska göra om min beställning till en guld aluminium istället.
Jag har dock lite beslutsångest, för jag tycker färgen se så olika ut beroende på bild.
Är den guld färgad? Eller går den mer åt det rosa hållet, är är Rose gold?
Har försökt googla fram bilder, men som sagt, tycker den klingar olika hela tiden.

Armbanden går ofta åt rosa hållet dessutom.

Känns som den är rätt riktad mot tjejer, eftersom båda banden till den är i rosa ton (försöker inte trampa på några fötter här, så snälla.... dra inte diskussionen åt det hållet), men tycker med en icke rosa armlänk så borde den väll funkar rätt bra som kille också?`
(Högst personlig fråga jag vet, men ändå intressant vad folk tycker)

Den är helt ok, riktigt snygg! Jag har för tillfället en alu-guld S2 och den matchar bra till diverse armband. Den är inte blingig utan ser bra ut.
Beställde iofs en svart denna gång för att få lite ombyte men i helgen kändes det som att jag borde stannat kvar vid guld men jag tänker så här...

Hade en svart S0, den var också ok.

Det är banden som ger största intrycket. När det gäller klockan så ser jag mest urtavlan och S4 är ännu mer urtavla än S2 så jag kommer att se ännu mindre av guldfärgen.
Och framförallt... Jag ger inte upp min plats i kön

När det gäller band så kör jag ofta med svarta band till min

Senast redigerat 2018-09-17 13:38
  • Medlem
  • Örebro
  • 2018-09-17 14:13
Ursprungligen av BlackSmp:

Den är helt ok, riktigt snygg! Jag har för tillfället en alu-guld S2 och den matchar bra till diverse armband. Den är inte blingig utan ser bra ut.
Beställde iofs en svart denna gång för att få lite ombyte men i helgen kändes det som att jag borde stannat kvar vid guld men jag tänker så här...

Hade en svart S0, den var också ok.

Det är banden som ger största intrycket. När det gäller klockan så ser jag mest urtavlan och S4 är ännu mer urtavla än S2 så jag kommer att se ännu mindre av guldfärgen.
Och framförallt... Jag ger inte upp min plats i kön

När det gäller band så kör jag ofta med svarta band till min

Ok nice.
Tycker att på vissa bilder så ser den verkligen rosegold ut, och andra inte. Men det är väll pga bandet förstås.
Även om denna sticker ut, så tyckte jag detta var as läckert att ha som en färgklick ibland.
Och här ser den ut som guld.

Medans på denna bild ser den mer rosegold ut för mig. Men som sagt, det är väll kanske bandet som gör att det lutar åt det hållet.

Ursprungligen av zOlid:

Jag har beställt en svart 4a nyligen. Men börjar mer och mer fundera på om jag ska göra om min beställning till en guld aluminium istället.
Jag har dock lite beslutsångest, för jag tycker färgen se så olika ut beroende på bild.
Är den guld färgad? Eller går den mer åt det rosa hållet, är är Rose gold?
Har försökt googla fram bilder, men som sagt, tycker den klingar olika hela tiden.

Armbanden går ofta åt rosa hållet dessutom.

Känns som den är rätt riktad mot tjejer, eftersom båda banden till den är i rosa ton (försöker inte trampa på några fötter här, så snälla.... dra inte diskussionen åt det hållet), men tycker med en icke rosa armlänk så borde den väll funkar rätt bra som kille också?`
(Högst personlig fråga jag vet, men ändå intressant vad folk tycker)

Jag har rosa guld nu, och så rosa är inte den nya. Den är supersnygg tycker jag, skulle säga att färgen har lite brons och rosa i sig, men är ändå guld. Inte för "blingig".

Ursprungligen av Ida Blix:

Jag har rosa guld nu, och så rosa är inte den nya. Den är supersnygg tycker jag, skulle säga att färgen har lite brons och rosa i sig, men är ändå guld. Inte för "blingig".

Attans, nu fick jag ångest igen

  • Medlem
  • Örebro
  • 2018-09-17 14:50
Ursprungligen av BlackSmp:

Attans, nu fick jag ångest igen

Då är vi två ^^
Jag gjorde om min beställning till guld iaf, får vänta några dagar extra. Men tror jag kmr bli nöjd

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-09-29 09:02

Jag blev riktigt besviken, trodde det skulle se ut som guld

  • Medlem
  • Örebro
  • 2018-10-01 11:53
Ursprungligen av Paatsu:

Skulle nästan kalla den för koppar. Ser lite rosa med rosa banden.

Passar bättre med mörka band som t ex midnight blue.

http://forumbilder.se/H84L7/450fa181-5b56-453f-865f-e5288d1eefb4.jpeg?width=150

Ursprungligen av kenjon:

Jag blev riktigt besviken, trodde det skulle se ut som guld

Jag såg den igår jag också....
Blev riktigt besviken faktiskt :/
Den var alldeles för "rosa" för min smak.
Iallafall med många av armbanden jag såg, går bättre med mörka, men vill ha valmöjligheter.

Har för tredje gången lagt om min order nu, till en guld rostfritt stål istället.
Får se när den dyker upp.
Såg att elgiganten ska fått in 100+ idag, men vet inte om det faktiskt stämmer, tycker det känns lite tveksamt. (alla andra har 0 eller ingen aning om när den kmr)
Men beställt en där och på apple.se iaf.
Apple.se skulle ta 4 veckor, men får la se vilken av beställningarna som dyker upp först.

Suck.... Så tråkigt att färgen inte riktigt föll mig i smaken, på aluminium modellen...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-10-01 12:16
Ursprungligen av zOlid:

Jag såg den igår jag också....
Blev riktigt besviken faktiskt :/
Den var alldeles för "rosa" för min smak.
Iallafall med många av armbanden jag såg, går bättre med mörka, men vill ha valmöjligheter.

Har för tredje gången lagt om min order nu, till en guld rostfritt stål istället.
Får se när den dyker upp.

När jag började läsa ditt inlägg så tänkte jag direkt "men köp den i rostfritt stål, riktigt fin guldnyans på den!". Sekunden senare såg jag att du hade beställt just den, bra val. Rostfritt stål är king här, så oerhört fin. Personligen så kör jag i silver, passar själv inte i guld men jag tycker den i guld är riktigt fin. Bra val, som sagt. Hoppas du får den snart

Ursprungligen av zOlid:

Jag såg den igår jag också....

Såg att elgiganten ska fått in 100+ idag, men vet inte om det faktiskt stämmer, tycker det känns lite tveksamt. (alla andra har 0 eller ingen aning om när den kmr)
Men beställt en där och på apple.se iaf.
Apple.se skulle ta 4 veckor, men får la se vilken av beställningarna som dyker upp först.

Suck.... Så tråkigt att färgen inte riktigt föll mig i smaken, på aluminium modellen...

Elgiganten är lögnare tyvärr, de har inte en enda klocka i lager! Dem vill bara att du skall betala och binda upp dig! La också en beställning i förrgår efter att pratat med 3 st och de bekräftade att den fanns och skulle skickas samma dag. På kvällen när jag såg att ordern inte rört på sig kontaktade jag dem via chatt dagen efter, fick då bekräftat att jag fått fel info! Nu är 9000 kr låsta hos Elgiganten vilken soppa.
Jag har sedan tidigare 2 beställningar på Mediamarkt som legat 2 veckor förhoppningsvis kommer de ganska snart, båda med rostfritt guld en med milanese länken och den andra med sportloop snäck.. Kommer ändå köra svart armband så

Om du inte hunnit få din så kan du ju ta en av dessa annars, ifall de dyker upp inom ett par dagar då, bara PM:a

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-10-04 09:48

Jag handlar inte på ElGigantens webb, då de drar pengarna direkt vid orderläggandet, oavsett om varan finns i lager eller ej. Pengarna ska dras först när varan skickas!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2018-10-04 12:27

Är så sjukt kasst. Men inte förvånande eftersom det vore konstigt om dom fått in 100+, men ingen annan har ens 1st.
Det sjuka är att modellen jag beställde kan jag inte ens hitta i deras system längre, och klickar jag på den i min order, så kommer jag bara till start sidan. Och dom har inte hört av sig alls till mig. Så SJUKT kasst!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2018-12-10 16:16
Ursprungligen av zOlid:

Ok nice.
Tycker att på vissa bilder så ser den verkligen rosegold ut, och andra inte. Men det är väll pga bandet förstås.
Även om denna sticker ut, så tyckte jag detta var as läckert att ha som en färgklick ibland.
Och här ser den ut som guld.

Medans på denna bild ser den mer rosegold ut för mig. Men som sagt, det är väll kanske bandet som gör att det lutar åt det hållet.
https://store.storeimages.cdn-apple.com/4667/as-images.apple.com/is/image/AppleInc/aos/published/images/4/4/44/alu/44-alu-gold-sport-loop-pink-sand-s4-gallery1?wid=1000&hei=1000&fmt=jpeg&qlt=95&op_usm=0.5,0.5&.v=1535768086176

Fick äntligen tag på det röda armbandet jag sökte.
Och min tes, på att det var ett product red armband som fastnat på bild för tidigt, men inte var släppt än, stämde.
Sätter man ett livligt filter på armbandet, så blir det som på bilden.
Men bilderna gör den inte rättvisa.
Stainless Guld och rött går riktigt nice ihop faktiskt!
Tok nöjd

1
Bevaka tråden