Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen hörlursadapter med de nya Iphone-modellerna

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple kommer inte att skicka med någon hörlursadapter med sina nya Iphone-modeller. Med i lådan ligger nu Earpods, sladd och laddare. Adaptern får du köpa separat.

Läs hela artikeln här

Använder enbart AirPods. Spelar ingen roll vad de har för uttag.

Personligen så använde jag en Belkin dongle för två lightning uttag in i det längsta. Nu mer använder jag bara AirPods till mobilen. Bär dock med mig 3,5mm adaptern i ryggsäcken tillsamans med en annan massa sladdar utifall jag vill spela musik i en bil som saknar bluetooth.

Använder i första hand mina Bluetooth Phiaton BT220. De gick dock sönder för ett år sen, så jag har försökt att hitta ett alternativ, och de har hetat Sony MDR1000X samt Apples trådbundna lurar med adaptern.
Sonysarna är utanpåliggande lurar och det tröttnar man på efter 10 minuter eftersom öron och huvud blir kokheta.
Apples trådbundna lurar sitter dåligt i öronen och den j*a sladden fastnar överallt.

Har sneglat på Airpods, men jag måste ha NC (brusreducering).

Så nu beställde jag äntligen ett par nya Phiaton från eBay. Rekommenderas starkt!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-17 17:28

Använder i princip bara AirPods så känns lite som det kvittar.

Men fick en iPhone 8 rätt nyligen från jobbet så har en adapter om det skulle behövas någon gång.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-17 17:30

AirPods

Kör i stort sett bara trådlösa lurar, oftast hemma eller på gymmet.
Jaybirds och Pioneer around-ear hörlurar SE-MS7BT

Senast redigerat 2018-09-17 23:28
  • Medlem
  • Boston
  • 2018-09-24 17:23
Ursprungligen av carlsson:

Använder i första hand mina Bluetooth Phiaton BT220. De gick dock sönder för ett år sen, så jag har försökt att hitta ett alternativ, och de har hetat Sony MDR1000X samt Apples trådbundna lurar med adaptern.
Sonysarna är utanpåliggande lurar och det tröttnar man på efter 10 minuter eftersom öron och huvud blir kokheta.
Apples trådbundna lurar sitter dåligt i öronen och den j*a sladden fastnar överallt.

Har sneglat på Airpods, men jag måste ha NC (brusreducering).

Så nu beställde jag äntligen ett par nya Phiaton från eBay. Rekommenderas starkt!

Jag har ett par trådade BoseQC20 som jag gillar rejält, men jag skulle vilja ha BT men eftersom jag flyger mycket så vore det kanon om man kan köra på sladd också. Phiaton verkar ha det så ett par korta frågor:
- Funkar NC även via sladd?
- Om du har provat Bose, hur tycker du NC är i jämförelse? Bose brukar få toppbetyg på just NC i alla tester (sen att ljudet är lite speciellt är en annan sak...)

Ursprungligen av Gurra:

Jag har ett par trådade BoseQC20 som jag gillar rejält, men jag skulle vilja ha BT men eftersom jag flyger mycket så vore det kanon om man kan köra på sladd också. Phiaton verkar ha det så ett par korta frågor:
- Funkar NC även via sladd?
- Om du har provat Bose, hur tycker du NC är i jämförelse? Bose brukar få toppbetyg på just NC i alla tester (sen att ljudet är lite speciellt är en annan sak...)

Phiatonen är okej på NC, men Bosen är bättre. Vill du ha trådlöst och BT, och fixar utanpåliggande, så är Bose QC35 eller Sony WH-1000XM2 ett bättre alternativ.
Jag har som sagt Sony MDR-1000X, som är föregångaren till XM2. Innan jag köpte dessa testkörde jag Bose QC35 i två dagar, och mina intryck är såhär: Bosen är mindre och lättare, men Sonyn har bättre brusreducering. Framförallt i susande miljöer, som flygplan, bil och serverrum...

Kortfattat:
Phiaton BT220 NC
NC 3
Mikrofon 5
Ljud 5
Smidighet (att bära, sova med, bli varm om öronen med, etc etc) 4

Sony MDR-1000X
NC 4+
Mikrofon 2-
Ljud 4+
Smidighet 2

Bose QC35
NC 4-
Mikrofon 2
Ljud 4
Smidighet 3-

Notera att jag tycker ljudet på Phiatonen är bättre än både Bose och Sonyn. Jag upplever fler detaljer och bättre rymd i ljudbilden. Möjligen är det för att de sitter in-ear.

Har även testat Plantronics, Jaybird, Jabra och Sony Ericsson.
(Ja, jag har nog lagt ut mer än 10k på BT-lurar de senaste åren. Är lite kräsen, det finns inga lurar som är perfekta.)

/HTH

  • Medlem
  • Boston
  • 2018-09-25 10:37
Ursprungligen av carlsson:

Phiatonen är okej på NC, men Bosen är bättre. Vill du ha trådlöst och BT, och fixar utanpåliggande, så är Bose QC35 eller Sony WH-1000XM2 ett bättre alternativ.
Jag har som sagt Sony MDR-1000X, som är föregångaren till XM2. Innan jag köpte dessa testkörde jag Bose QC35 i två dagar, och mina intryck är såhär: Bosen är mindre och lättare, men Sonyn har bättre brusreducering. Framförallt i susande miljöer, som flygplan, bil och serverrum...

Kortfattat:
Phiaton BT220 NC
NC 3
Mikrofon 5
Ljud 5
Smidighet (att bära, sova med, bli varm om öronen med, etc etc) 4

Sony MDR-1000X
NC 4+
Mikrofon 2-
Ljud 4+
Smidighet 2

Bose QC35
NC 4-
Mikrofon 2
Ljud 4
Smidighet 3-

Notera att jag tycker ljudet på Phiatonen är bättre än både Bose och Sonyn. Jag upplever fler detaljer och bättre rymd i ljudbilden. Möjligen är det för att de sitter in-ear.

Har även testat Plantronics, Jaybird, Jabra och Sony Ericsson.
(Ja, jag har nog lagt ut mer än 10k på BT-lurar de senaste åren. Är lite kräsen, det finns inga lurar som är perfekta.)

/HTH

Grymt svar. Tack.

Finns så många aspekter att ta hänsyn till och antagligen ingen produkt som täcker alla ens krav.

Jag körde over-ear QC30 (?) (dom trådade) för några år sen och har egentligen inget problem med att bära eller bli varm om öronen och ljudet är bättre, men portabiliteten blev en deal-breaker för mig. Dom blev för stora att resa med, för att inte tala om att ha i väskan och bara kunna dra upp på tunnelbanan. Så jag bytte till in-ear QC20 som jag är galet nöjd med i stort men det börjar bli dags för BT.

Ska nog beställa ett par Phiaton och testa, $100 på Amazon är ju inget att bråka om i sammanhanget.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-25 10:57

När ni ändå tittar på de modellerna så har ju Sony släppt (ska släppa?) XM3 som sägs vara ännu bättre.

  • Medlem
  • Boston
  • 2018-09-25 12:57
Ursprungligen av Json_81:

När ni ändå tittar på de modellerna så har ju Sony släppt (ska släppa?) XM3 som sägs vara ännu bättre.

Såg att Sony också har ett par BT-lurar med NC som också går att köra trådat (WI1000X). Just den funktionen är i princip en deal-breaker för mig som tillbringar för mycket tid på flygplan över Atlanten.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-09-26 14:16
Ursprungligen av carlsson:

Använder i första hand mina Bluetooth Phiaton BT220. De gick dock sönder för ett år sen, så jag har försökt att hitta ett alternativ, och de har hetat Sony MDR1000X samt Apples trådbundna lurar med adaptern.
Sonysarna är utanpåliggande lurar och det tröttnar man på efter 10 minuter eftersom öron och huvud blir kokheta.
Apples trådbundna lurar sitter dåligt i öronen och den j*a sladden fastnar överallt.

Har sneglat på Airpods, men jag måste ha NC (brusreducering).

Så nu beställde jag äntligen ett par nya Phiaton från eBay. Rekommenderas starkt!

Mycket intressant alternativ! Smidiga och bra BT lurar med NC är rel. ovanligt. Tyvärr förefaller Phiaton inte ha någon återförsäljare i Sverige (ingen träff hos Prisjakt).

https://phiaton.com/

Ursprungligen av iSweden:

Mycket intressant alternativ! Smidiga och bra BT lurar med NC är rel. ovanligt. Tyvärr förefaller Phiaton inte ha någon återförsäljare i Sverige (ingen träff hos Prisjakt).

https://phiaton.com/

Stämmer att de inte har någon åf här. Lite konstigt, då de gör riktigt bra lurar!

De tillverkar som sagt inte BT220 längre, och det beror sannolikt på problem med kablarna. Jag har fått två headset utbytta på garanti, men den tredje gick sönder utanför garantin. Jag rekommenderar att man sätter krymptejp runt området där kabeln går in i själva dosan. Det kommer jag göra på mina nya nu, så hoppas jag att de håller några år!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-09-26 16:00
Ursprungligen av carlsson:

Stämmer att de inte har någon åf här. Lite konstigt, då de gör riktigt bra lurar!

De tillverkar som sagt inte BT220 längre, och det beror sannolikt på problem med kablarna. Jag har fått två headset utbytta på garanti, men den tredje gick sönder utanför garantin. Jag rekommenderar att man sätter krymptejp runt området där kabeln går in i själva dosan. Det kommer jag göra på mina nya nu, så hoppas jag att de håller några år!

Men BT220NC finns kvar på sajten:
https://phiaton.com/product/bluetooth-3-noise...

  • Medlem
  • Boston
  • 2018-09-26 16:22
Ursprungligen av iSweden:

Men BT220NC finns kvar på sajten:
https://phiaton.com/product/bluetooth-3-noise...

Och dom finns på Amazon (https://www.amazon.com/Phiaton-BT-220-NC-Canc...), men det låga priset antyder möjligtvis att det är en utgående modell.

Ursprungligen av Gurra:

Och dom finns på Amazon (https://www.amazon.com/Phiaton-BT-220-NC-Canc...), men det låga priset antyder möjligtvis att det är en utgående modell.

Problemet är att Amazon USA inte levererar elektronik till Europa.

Och ja, det är en utgående modell.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-09-29 09:00
1
Bevaka tråden