Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Watch OS 5 är här – vi listar nyheterna

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tillsammans med IOS 12 släppte Apple också Watch OS 5 till världen. Vi går igenom nyheterna som väntar dig.

Läs hela artikeln här

Jag är verkligen helt barnsligt förtjust i walkietalkie. Får se om det bara är nyhetens behag och jag slutar använda den med tiden.

Blev påmind om att jag inte behöver säga Hej Siri längre. Gjorde det i videon av gammal vana ?.

Det funkar bra att bara säga något när du lyft armen, men kanske bör klockan va lite närmare munnen än med gamla vanliga Hej Siri.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-18 15:31

Någon chans att klockan numera funkar med wifi som har certifikat?
Kommer inte till kontoret förrän på torsdag så kan inte testa själv än.

Min stackars Apple watch stöds inte

Ursprungligen av Json_81:

Någon chans att klockan numera funkar med wifi som har certifikat?
Kommer inte till kontoret förrän på torsdag så kan inte testa själv än.

Som jag har förstått det stödjer dom numera WPA2 Enterprise.

I alla fall sa dom det på kundtjänsten när jag ringde och frågade (har velat köpa en AW länge men avstått just pga avsaknaden för WPA2 Enterprise).

Man kan nu komma åt notiser och control center var som helst. Man håller ner ett litet tag i övre eller nedre kanten. Sen dyker det upp och man fortsätter svepet.

Fick äntligen Podcaster att fungera offline på min Apple Watch series 2 med WatchOS 5.

Lite meck, men nu fungerar det - trevligt!

Testar Spanarna i P1

Tyckte det där med hjärtslagsfunktionen var eventets bästa grej.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-18 21:56
Ursprungligen av Nanoid:

Som jag har förstått det stödjer dom numera WPA2 Enterprise.

I alla fall sa dom det på kundtjänsten när jag ringde och frågade (har velat köpa en AW länge men avstått just pga avsaknaden för WPA2 Enterprise).

Låter lovande.

Jag märker ingen större skillnad på nya OS:et... Förutom några få funktioner.

Men hur tänkte Apple med den röda indikatorn i överkant som markerar att musik spelas? Den är ju i vägen för "notis-pricken"! Grymt störande och synnerligen ogenomtänkt! Kan man få bort den tror ni? Jag har försökt hitta nån inställning men gått bet.

Ursprungligen av iTiger:

Jag märker ingen större skillnad på nya OS:et... Förutom några få funktioner.

Men hur tänkte Apple med den röda indikatorn i överkant som markerar att musik spelas? Den är ju i vägen för "notis-pricken"! Grymt störande och synnerligen ogenomtänkt! Kan man få bort den tror ni? Jag har försökt hitta nån inställning men gått bet.

Jag tycker att det är ganska genomtänkt

Men hur som helst så blinkar notismarkeringen till när du väcker klockan.

Ursprungligen av Texmex:

Man kan nu komma åt notiser och control center var som helst. Man håller ner ett litet tag i övre eller nedre kanten. Sen dyker det upp och man fortsätter svepet.

Snyggt! Det hade jag missat!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-19 08:31
Ursprungligen av Ida Blix:

Blev påmind om att jag inte behöver säga Hej Siri längre. Gjorde det i videon av gammal vana ?.

Det funkar bra att bara säga något när du lyft armen, men kanske bör klockan va lite närmare munnen än med gamla vanliga Hej Siri.

Hur får man det att funka?

Ursprungligen av Json_81:

Hur får man det att funka?

För mig var det påslaget automatiskt, lyfter klockan ganska nära munnen och pratar.

Inställningen ska finnas i klockan under allmänt och siri.

Ursprungligen av Ida Blix:

För mig var det påslaget automatiskt, lyfter klockan ganska nära munnen och pratar.

Inställningen ska finnas i klockan under allmänt och siri.

S3 och framåt.
S2 har inte detta.

Väder-appen på min klocka visar vindstyrka i km/h. Går det att ändra till m/s? (Väder-appen på min telefon visar i m/s.)

Är det någon som har provat walkie-talkie? Har bjudit in en kompis men det händer inget. Han får ingen invite.

Ursprungligen av westerlu77:

Är det någon som har provat walkie-talkie? Har bjudit in en kompis men det händer inget. Han får ingen invite.

Provade igår, det fungerade... Lite DIck Tracy-känsla över det

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tycker att det är ganska genomtänkt

Men hur som helst så blinkar notismarkeringen till när du väcker klockan.

Jo vi har ju alla olika uppfattning om vad som är genomtänkt UI. Min erfarenhet (hittills) är att jag misstar "Musik-indikatorn" för den vanliga, röda pricken. Vilket jag finner synnerligen irriterande.

Sen förstår jag inte poängen... Varför ha en lampa om att musik spelas? Det hör jag ju. Eller symbolen för att jag har ett aktivt samtal? Lika dumt det. Jag vet ju att jag pratar i telefonen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-09-19 16:30
Ursprungligen av BlackSmp:

Provade igår, det fungerade... Lite DIck Tracy-känsla över det

Nej nej nej...Inspector Gadget!

Watch OS och Iphone OS går att läsa mycket om. Men TV OS 12 kom också. Denna uppdatering finns inget att läsa om. Vad kom den med för nyheter?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-09-19 18:32
Ursprungligen av BlackSmp:

Provade igår, det fungerade... Lite DIck Tracy-känsla över det
http://www.internationalhero.co.uk/d/dicktracy.jpg

Huvudsakliga orsaken till köpet av Watch! ?

Ursprungligen av Giljan:

Watch OS och Iphone OS går att läsa mycket om. Men TV OS 12 kom också. Denna uppdatering finns inget att läsa om. Vad kom den med för nyheter?

Nya skärmsläckare, be Siri hitta din telefon och stöd för Dolby Atmos-ljud. Vissa inloggningar blir lättare att göra, men oklart om det gäller några appar vi kommer åt här.

Ursprungligen av Giljan:

Watch OS och Iphone OS går att läsa mycket om. Men TV OS 12 kom också. Denna uppdatering finns inget att läsa om. Vad kom den med för nyheter?

Just ja, går också att få veta varifrån skärmsläckaren är nu via fjärren.

Ursprungligen av westerlu77:

Är det någon som har provat walkie-talkie? Har bjudit in en kompis men det händer inget. Han får ingen invite.

Har blivit blockad av min man för jag provade så flitigt. Ibland kopplar den inte ihop oss, men det är kul och smidigt när det funkar.

1
Bevaka tråden