Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

XS max, tycker min batteritid är dålig.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tycker min batteri tid är dålig. Varit igång sen 5 tiden på morgonen ock nu 12:37 har jag 34% kvar. Märkligt.

Senast redigerat 2018-09-27 15:37
Ursprungligen av siestaman:

Tycker min batteri tid är dålig. Varit igång sen 5 tiden på morgonen ock nu 12:37 har jag 34% kvar. Märkligt.

Ge det några dagar innan du ger ett slutligt omdöme. Ibland så hakar någon app upp sig och då kan det alltid vara bra med en forced restart av telefonen.

Samtidigt så pågår det rätt mycket i bakgrunden under de första dagarna (indexeringar och sådant) så det kan påverka.

Annars så kan du titta under Inställningar -> Batteri för att se vilka appar som drar mest batteri

Ursprungligen av BlackSmp:

Ge det några dagar innan du ger ett slutligt omdöme. Ibland så hakar någon app upp sig och då kan det alltid vara bra med en forced restart av telefonen.

Samtidigt så pågår det rätt mycket i bakgrunden under de första dagarna (indexeringar och sådant) så det kan påverka.

Annars så kan du titta under Inställningar -> Batteri för att se vilka appar som drar mest batteri

Ja hoppas du har rätt, annars grym mobil.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-27 14:46

Jag har haft 30-40% kvar på kvällarna, men det beror såklart väldigt mycket på hur man använder den utöver vad BlackSmp skrivit.

Ursprungligen av Json_81:

Jag har haft 30-40% kvar på kvällarna, men det beror såklart väldigt mycket på hur man använder den utöver vad BlackSmp skrivit.

ja, inte varit så här dåligt hittills för mig med, har inte gjort något speciellt typ spelat eller surfat onormalt mycket heller.

Ursprungligen av siestaman:

ja, inte varit så här dåligt hittills för mig med, har inte gjort något speciellt typ spelat eller surfat onormalt mycket heller.

Som sagt, kolla under inställningar->batteri för att se om det ger någon ledtråd till något konstigt

Ursprungligen av BlackSmp:

Som sagt, kolla under inställningar->batteri för att se om det ger någon ledtråd till något konstigt

gjort det och inget onormalt som drar ström. Det fixar nog till sig hoppas jag, annars super nöjd.

Ursprungligen av siestaman:

gjort det och inget onormalt som drar ström. Det fixar nog till sig hoppas jag, annars super nöjd.

Det kan faktiskt vara fel på telefonen. Min 7:a hade konstiga egenskaper. Jag skickade in en buggrapport (deltog i betaprogrammet) om en helt annan sak och fick svaret att de såg i min logg att batteriet var dåligt och rekommenderade mig att lämna in telefonen

Så om det inte går till sig kan det vara läge att gå in till en butik och höra dig för.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-09-28 14:34

Med min nuvarande AW4 så är jag ytterst imponerad av batterikapaciteten. Jag har runt 70% kvar på kvällarna när jag lägger mig, trots jag har kört diverse träningsrundor med GPS-spårning under dagen.

Exempel

I förgår tog jag klockan från laddaren ca kl 07 på morgonen. Sedan användes den under hela dagen med träningspass, notiser, app-användning, etc etc. Därefter lät jag bli att lägga klockan på laddning utan hade den på mig hela natten efter följande dag med ungefär samma användningsmönster som dagen innan. När jag då igår kväll skulle lägga mig och la klockan på laddning så hade jag någonstans mellan 30-40% kvar efter den då varit igång under ca 40 timmar.

Det tycker jag är väldigt imponerande.

1
Bevaka tråden