Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänga av iPhonelik zoom

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På något sätt aktiverade jag en zoom som liknar den man får i iPhone med trefingrarsdubbelklick.
Det var i ett pdf-dokument och det hjälper inte att stänga ner och öppna igen.

Hur sjutton får man av detta? Hittar inget i Inställningar>Hjälpmedel, inte heller trefingrarsklick verkar funka.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-09-27 22:30

Vilket program?

Ursprungligen av reboot81:

Vilket program?

Förhandsvisning i Sierra.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-10-02 22:51

Om du högerklickar upp i programmets grå ikonfält så får du upp lite zoom alternativ. Hittar du något där?
Om jag zoomar in i ett dokument, stänger ner Förhandsvisning och öppnar dokumentet igen så är zoomen återställd. Är det samma för dig?

Ursprungligen av reboot81:

Om du högerklickar upp i programmets grå ikonfält så får du upp lite zoom alternativ. Hittar du något där?
Om jag zoomar in i ett dokument, stänger ner Förhandsvisning och öppnar dokumentet igen så är zoomen återställd. Är det samma för dig?

Nej, inte Zoom. Det här är mer som ett förstoringsglas. Men ditt tips hjälpte för under "Anpassa verktygsfält" kunde jag hitta funktionen. Det heter "Förstorare" och kortkommandot i Förhandsvisning/Sierra är "<" vilket är lätt att komma åt av misstag.

1
Bevaka tråden