Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tänkte ställa en fråga...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-27 16:07

Jag har varit med här (hm, fast det är inte riktigt samma här som 99mac) men hittar inget ämne som passar.

Varför? För att ni tagit bort nästan alla forumgrupperingar. När jag försöker hitta närmaste grupp så blir det ändå fel, tråden hamnar långt ner bland en massa annat som är helt orelaterat.

Skulle fråga om hur man styckar en fil, men här är det tydligen viktigare att diskutera Android lurar än tekniska saker som man gör på en Mac.

Nä, ni har misslyckats ganska rejält i min mening.

Ursprungligen av TureB:

Jag har varit med här (hm, fast det är inte riktigt samma här som 99mac) men hittar inget ämne som passar.

Varför? För att ni tagit bort nästan alla forumgrupperingar. När jag försöker hitta närmaste grupp så blir det ändå fel, tråden hamnar långt ner bland en massa annat som är helt orelaterat.

Skulle fråga om hur man styckar en fil, men här är det tydligen viktigare att diskutera Android lurar än tekniska saker som man gör på en Mac.

Nä, ni har misslyckats ganska rejält i min mening.

Hej!
Tråkigt att du är missnöjd med den nya forumstrukturen. Vi valde att skära ner antalet ämneskategorier, och bättre spegla inriktningen på 99.se (som sedan ganska lång tid tillbaka är Android OCH Apple). Rent konkret hade vi tidigare ett stort antal ganska smala kategorier som såg väldigt lite aktivitet, och de slog vi ihop i ett mindre antal bredare. Det är såklart trist när man letar efter precis den där smala kategorin, men på det stora hela tycker jag det är lättare att hitta rätt i forumet numera.

Vi lägger heller inte någon värdering i forumet huruvida det är viktigast att diskutera Android eller Mac. Båda grejorna går bra att diskutera i forumet.

Hursomhelst - tråkigt att du tycker vi misslyckats. Vi försöker alltid bli bättre – skicka gärna konkreta förslag på hur vi kan ändra till det bättre så ska vi titta på det. Ha en fin dag!

Ursprungligen av TureB:

Skulle fråga om hur man styckar en fil, men här är det tydligen viktigare att diskutera Android lurar än tekniska saker som man gör på en Mac.

Den frågan passar bra här skulle jag säga

https://www.99.se/forum/20-mac-och-macos

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-08 21:52
Ursprungligen av jakobnilsson:

Hej!
Tråkigt att du är missnöjd med den nya forumstrukturen. Vi valde att skära ner antalet ämneskategorier, och bättre spegla inriktningen på 99.se (som sedan ganska lång tid tillbaka är Android OCH Apple). Rent konkret hade vi tidigare ett stort antal ganska smala kategorier som såg väldigt lite aktivitet, och de slog vi ihop i ett mindre antal bredare. Det är såklart trist när man letar efter precis den där smala kategorin, men på det stora hela tycker jag det är lättare att hitta rätt i forumet numera.

Vi lägger heller inte någon värdering i forumet huruvida det är viktigast att diskutera Android eller Mac. Båda grejorna går bra att diskutera i forumet.

Hursomhelst - tråkigt att du tycker vi misslyckats. Vi försöker alltid bli bättre – skicka gärna konkreta förslag på hur vi kan ändra till det bättre så ska vi titta på det. Ha en fin dag!

Jag har inga problem med att det diskuteras Android, Windows, Linux etc.

Problemet är med smala forumgrupper så drunknar specifika ämnen, sådana som det kanske tar en vecka för någon att svara på om man har många smala forumgrupper, men när man till och med grupperar hårdvara och mjukvara i samma "Apples bärbara och stationära datorer, samt dess mjukvara." kategori så finns det ingen chans att det blir någon seriös diskussion.

Tittar man på det som diskuteras så är det uppenbart att forumet vuxit ifrån mej, ingen mening att jag klagar. Svider bara då 99mac var någonting mycket bra en gång i tiden...

1
Bevaka tråden