Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Missa aldrig mer en leverans

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Här kommer ett bra exempel på hur smart teknik underlättar vardagen. Den här killen har en fiffig lösning för att hålla sina paket säkra tills han själv kommer hem.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-09-28 16:13

Undrar vad försäkringsbolaget hade sagt om killen hade lyckats stjäla Teslan efter att ha kommit in via bakluckan

Awesome coolt!
Men hur många har möjlighet att ha en extra-Tesla stående...? ?

Ursprungligen av carlsson:

Awesome coolt!
Men hur många har möjlighet att ha en extra-Tesla stående...? ?

Har du en svenssonbil så kan du få In-car Delivery till din Volvo med postnord

Ursprungligen av zinned:

Undrar vad försäkringsbolaget hade sagt om killen hade lyckats stjäla Teslan efter att ha kommit in via bakluckan

Syns ju tydligt vem det är som man ska gripa i alla fall. Inte direkt så att man öppnar bilen om "amazon" killen står i rånarluva. Så tror inte du ska ge dig på att lura folk med uppkopplade bilar på det viset i alla fall. Dessutom gäller det att tjuven är begåvad nog att avaktivera uppkopplingen annars hittar polisen dig fort.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-28 19:16
Ursprungligen av zinned:

Undrar vad försäkringsbolaget hade sagt om killen hade lyckats stjäla Teslan efter att ha kommit in via bakluckan

Komma in i bilen är inte det svåra med att stjäla den

OK, och hur signerade mottagaren på budkillens dosa?

  • Medlem
  • Västerås
  • 2018-09-28 21:33
Ursprungligen av Sir N.:

OK, och hur signerade mottagaren på budkillens dosa?

Amazon nämndes ju klippet och det görs via deras app: https://www.amazon.com/b?ie=UTF8&node=1705103...

Hepp!

  • Medlem
  • Västerås
  • 2018-09-28 21:36
Ursprungligen av Redaktionen:

Här kommer ett bra exempel på hur smart teknik underlättar vardagen. Den här killen har en fiffig lösning för att hålla sina paket säkra tills han själv kommer hem.

Läs hela artikeln här

Jag hittade detta klipp tidigare i veckan och tipsade redaktionen ;^)

Här är ytterligare ett klipp med ytterligare tricks via Siri och lite inställningar via din iPhone.

Klart killen i videon sitter med en Applewatch på armen med.. Märkt att Tesla ägare och Applewatch går hand i hand
Just like me )

Ursprungligen av oqvist:

Jag hittade detta klipp tidigare i veckan och tipsade redaktionen ;^)

Här är ytterligare ett klipp med ytterligare tricks via Siri och lite inställningar via din iPhone.

Ja, det gjorde du! Kom på ett briljant användningsområde för klippet idag

inget nytt Postnord och Volvo har haft detta länge, heter Volvo In-car Delivery kom slutet av 2015

Det funkar på min Mercedes också. Problemet är bara att de som kör bud inte ringer upp eftersom de får använda sina privata telefoner, och jag förstår dem.

Ursprungligen av Giljan:

Det funkar på min Mercedes också. Problemet är bara att de som kör bud inte ringer upp eftersom de får använda sina privata telefoner, och jag förstår dem.

I videon har husägaren en uppkopplad ringklocka med kamera som de kommunicerar via.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-09-30 13:24
Ursprungligen av Giljan:

Det funkar på min Mercedes också. Problemet är bara att de som kör bud inte ringer upp eftersom de får använda sina privata telefoner, och jag förstår dem.

Om man kan välja InCar Delivery, hur har de tänkt sej att det ska funka då?

Ursprungligen av kenjon:

Om man kan välja InCar Delivery, hur har de tänkt sej att det ska funka då?

Vet inte. Jag använder mig inte av det. Jag tycker att det är både si och så med bud. Jag hämtar helst mina saker hos ombud. Tror att USA har en annan kultur på detta område med hemkörning.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2018-10-02 14:47

Redan nu tycker jag att app-utvecklare bör passa på att ta fram appar för elbilar.

Mängden elfordon kommer att stiga dramatiskt de närmaste åren och folk är alltmer intresserade av smarta funktioner i hemmet.
Det är framförallt TESLA MOTORS som kommer att ta marknad först, inom 2019, då de första bilarna av Tesla Model 3 kommer att leveras.

De branscher som inte hänger med kommer snabbt bli akterseglade. Om inte redan!?

Allt på grund av övrig bilindustris senfärdighet och avsaknad av förståelse/insikt om vår framtid.
Och antagligen har fossilbils-tillverkarna haft skräck för innovativt tänkande!? Ganska märkligt egentligen men redan försent då de ligger sju år efter TESLA!

Och den historien om Apples framgångar kan vi redan.

Hepp

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-10-04 09:36

Det är väldigt olika mellan olika tillverkare. Nissan har haft en rätt bra app för Leaf i flera år, KIA har ingen än....
Jag är inte så pessimistisk, 2019/2020 kommer elbilsmarknaden att växa rätt mycket. Och privatleasing också.

1
Bevaka tråden