Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS-apparna i Mac OS Mojave

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har nu lekt runt mer i Mac OS Mojave, och särskilt intressant tycker jag är de nya apparna som flyttat in från IOS; Aktier, Hem, Röstinspelning etc.

Kanske inte så mycket apparna i sig – de känns helt klart mer som IOS-appar än som Mac OS-appar. Däremot tycker jag det är intressant vad detta att UIKit på Mac innebär för plattformens framtid. Det blir lättare att flytta över IOS-appar helt enkelt, och det kan troligtvis leda till fler appar på Mac framöver. Men vad blir det för appar? Kommer utvecklare bry sig om att dedikera resurser för att göra apparna mer Mac-vänliga, eller kommer det blir IOS-appar med muspekare helt enkelt? Och vad innebär det för de ”riktiga” Mac-apparna?

Eller har Apple något mer slipat i kikaren framöver, typ ett nytt UIKit utvecklat för BÅDE Mac OS och IOS? Vad tror ni, men oavsett vilket så tror jag Mac-plattformen kommer se väldigt annorlunda ut om fem år.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2018-10-06 13:28

Kan detta möjligtvis vara döden för Dashboard?

Ursprungligen av lensv:

Kan detta möjligtvis vara döden för Dashboard?

Jag älskar Dashboard! Det finns väl, tekniskt sett, kvar även i Mojave.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2018-10-08 07:31
Ursprungligen av jakobnilsson:

Jag älskar Dashboard! Det finns väl, tekniskt sett, kvar även i Mojave.

Me 2... Dashboard var en av anledningarna till att jag (som gammal PC-räv) började köra Mac. Så programmet/funktionen finns kvar i alla fall?

Ursprungligen av lensv:

Me 2... Dashboard var en av anledningarna till att jag (som gammal PC-räv) började köra Mac. Så programmet/funktionen finns kvar i alla fall?

Ja Dashboard finns fortfarande kvar! Ligger dock avaktiverat från början. Gå in i Inställningar -> Mission Control och slå på det, och välj vilket snabbkommando som ska ta fram det (är F5 som standard).

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2018-10-11 09:41

Thumbs up!

1
Bevaka tråden