Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder app, flytta bilder från kamerarullen till mapp/album

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Vet inte om det är något jag missat, men visst har man väl kunnat flytta bilder från kamerrullen till en mapp ?
Vill i alla fall kunna göra detta. Det Som för hette kamerarulle är nu mappen ”alla bilder” eller är jag ute och cyklar?
Känner att jag inte får någon struktur hur gör ni?

Senast redigerat 2018-10-08 19:43
Ursprungligen av Mac Jonson:

Hej
Vet inte om det är något jag missat, men visst har man väl kunnat flytta bilder från kamerrullen till en mapp ?
Vill i alla fall kunna göra detta. Det Som för hette kamerarulle är nu mappen ”alla bilder” eller är jag ute och cyklar?
Känner att jag inte får någon struktur hur gör ni?

I kamerarullen eller "ögonblick" och albumet "alla bilder" finns alla bilder helt enkelt. Om du vill sortera bilder i särskilda grupper får du använda album. Bara skapa ett album och lägg till bilder där.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-10-08 20:39

Alla bilder är just alla bilder. Dom kan du inte ta bort för då tar du bort dom från enheten.

Men om jag gör en import på bilder tagna 2013 så ska ju de hamna under 2013. Problemet är att de lägger sig som längst upp i kamerarullen som jag tagit dem samma dag det är det som är jobbigt. Jag fotograferade väldigt mycket mellan 2010- 2016 vill kunna ha de bilderna i bilder. Då jag vill använda bilder som mitt primära bild program.

Ursprungligen av Innis:

Alla bilder är just alla bilder. Dom kan du inte ta bort för då tar du bort dom från enheten.

Ursprungligen av Mac Jonson:

Men om jag gör en import på bilder tagna 2013 så ska ju de hamna under 2013...

Men har bilderna rätt EXIF-data? Om de är "felmärkta" eller rent av "omärkta" så kanske Bilder-appen ser dem som om de är tagna nu.

Självklar Jesper
Jag är fotograf eller var nu har jag 2 små att ta hand om så jag hinner inte flänga runt i naturen längre.
För att svara på din fråga så är jag rätt petig EXIF datan.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Men har bilderna rätt EXIF-data? Om de är "felmärkta" eller rent av "omärkta" så kanske Bilder-appen ser dem som om de är tagna nu.

1
Bevaka tråden