Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Facebook vill ställa en kamera i ditt hem

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Facebook ger sig in på hårdvarumarknaden med Portal och Portal Plus. Två smarta högtalare i olika storlekar, utrustade med kamera, röstassistenter och videosamtal via Messenger.

Läs hela artikeln här

Haha! De är för tokiga. Efter alla avslöjanden måste denna produkt ligga högt hos massorna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-09 21:06
Ursprungligen av D_Odell:

Haha! De är för tokiga. Efter alla avslöjanden måste denna produkt ligga högt hos massorna.

Men de har ju faktiskt lovat att inte lyssna! För att inte tala om möjligheten att täcka kameran!
Det kanske borde finnas en plan för att fysiskt blockera mikrofoner också?

Jisses vilken ful design! Det där går bort helt...ser ut som en produkt från 2002...och stilen var ful redan då.

Och....vem ska köpa detta? Den som inte har vare sig Android-padda eller iOS-padda och vill ha en padda som bara gör några få saker och inte tillhör en gigantisk IT-biotop med enorma utvecklingsmöjligheter?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-10 09:26
Ursprungligen av Demiurgen:

Jisses vilken ful design! Det där går bort helt...ser ut som en produkt från 2002...och stilen var ful redan då.

Och....vem ska köpa detta? Den som inte har vare sig Android-padda eller iOS-padda och vill ha en padda som bara gör några få saker och inte tillhör en gigantisk IT-biotop med enorma utvecklingsmöjligheter?

Är det både Portal och Portal plus du tycker är hemskt fula?
Jag tycker nog att Portal ser helt okay ut. Nästan trevlig. Lite som en stående surfplatta. Google verkar ju köra på samma stil också: https://www.99.se/artikel/11980-detta-ar-goog...

Portal plus påminner däremot mer om något påhitt i någon sci-fi rulle från 80-talet kan jag tycka!

Produkter som behövs för att göra Facebooks 1984-vision komplett...?

Vit plast!!! Blank!!! Det är "stativen" jag ser, själva plattorna ser ut som alla andra plattor och plattor kan egentligen inte se ut på annat sätt.

Ursprungligen av Ischy:

Är det både Portal och Portal plus du tycker är hemskt fula?
Jag tycker nog att Portal ser helt okay ut. Nästan trevlig. Lite som en stående surfplatta. Google verkar ju köra på samma stil också: https://www.99.se/artikel/11980-detta-ar-goog...

Portal plus påminner däremot mer om något påhitt i någon sci-fi rulle från 80-talet kan jag tycka!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-10-11 21:22

Fake News? ?

Vem vill bjuda hem FaceBook? ?

Senast redigerat 2018-10-11 21:54
1
Bevaka tråden