Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prata svenska med Google Home redan nu

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det verkar som att du som redan äger en Google Home kan börja prata svenska med den redan nu. Allt som behövs är att ladda ned en uppdatering av appen.

Läs hela artikeln här

Det verkar lite oklart om Android-användare kan hitta någon uppdatering redan nu, men berätta gärna här i så fall!

Ingen uppdatering här ännu

Ursprungligen av Klorixx:

Ingen uppdatering här ännu

Trist!

Det verkar bara som att det fortfarande fungerar för iOS-användare. Testade i morse och visst tusan förstår den svenska, t o m skånska så det var trevligt. Dock så fungerar det sisådär med följdfrågor och efter ett par meningar kom det engelska svar.

Det är alltså ingen skillnad på befintliga Home högtalare och dom som säljs från 24 oktober? Elgiganten gör ju en jättegrej av att man ska förbeställa nu för lansering 24/10 men det står redan nu att dom har 100+ i lager....

Vilket versionsnummer är det på Google Home appen för IOS på versionen som man kan välja svenska i?

Ursprungligen av Virvelsnurr:

Det är alltså ingen skillnad på befintliga Home högtalare och dom som säljs från 24 oktober? Elgiganten gör ju en jättegrej av att man ska förbeställa nu för lansering 24/10 men det står redan nu att dom har 100+ i lager....

Ingen skillnad.

Ursprungligen av Virvelsnurr:

Vilket versionsnummer är det på Google Home appen för IOS på versionen som man kan välja svenska i?

v2.6.108

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-10-10 18:00

Jippi, nu kan jag samtala med Home Mini på Svenska!
Inga hack inblandade.

  • Medlem
  • Huddinge, Stockholm
  • 2018-10-10 19:56

Hur gjorde ni? Hittar inte i inställningarna på iOS.

Senast redigerat 2018-10-10 20:18
Ursprungligen av Ideaman02:

Hur gjorde ni? Hittar inte i inställningarna på iOS.

1. Uppdatera appen
2. Inställningar
3. Fler inställningar
4. Inställningar
5. Språk för assistenten

Tror ovan är ett bra exempel på dålig UX

  • Medlem
  • Huddinge, Stockholm
  • 2018-10-10 21:48
Ursprungligen av barbapappa_86:

1. Uppdatera appen
2. Inställningar
3. Fler inställningar
4. Inställningar
5. Språk för assistenten

Tror ovan är ett bra exempel på dålig UX

Ja väldigt dålig. Inställningar både i assistant och home-appen också.

Hittar dock inte "Språk för assistenten". Ser bara "personliga detaljer". Där finns inget annat.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-10-11 06:56
Ursprungligen av Ideaman02:

Ja väldigt dålig. Inställningar både i assistant och home-appen också.

Hittar dock inte "Språk för assistenten". Ser bara "personliga detaljer". Där finns inget annat.

I Homeappen finns inställningarna men inte appen Assistant.
För att toppa upp UX-kritiken så ligger inställningarna för språket under sektionen ’Tjänster för Assistenten’ i Home-appen.

Yes, man kan snacka svenska men det fattas fortfarande funktioner som jag vet och i vissa fall antar kommer finnas den 24 oktober, så som att styra Philips Hue-lampor, vägbeskrivningar och svenska nyhetskällor.

Jag har en Google Pixel 2 där jag har Svenska på assistanten, men till mina Home högtalare en google home och en home mini, kan jag inte få upp valet att välja till svenska bara engelska och en massa andra språk, antar att det kommer så småningom. Jag hitta någon youtube video som visar Google home som snackar svenska men klarar det sådär, förstår dock inte varför jag inte kan ändra språket på mina två home högtalare. Men lär ju kunna det snart då. Kan va så att det är Beta testare som har fått det till sina högtalare..

1
Bevaka tråden