Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung jobbar på nytt gränssnitt

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Läckt mjukvara från en utvecklarportal visar upp en ny version av Samsung Experience, där den grafiska stilen går mot en klart mindre färgrik riktning.

Läs hela artikeln här

Tycker att de skulle behöva omarbeta hela Samsung Experience från grunden. När nya telefoner som galaxy s9 och note 9 laggar i butik känns det inte okej. Samsung bör börja om på ny kula och använda sig av Project Treble för att underlätta sitt egna arbete samt skapa en bättre användarupplevelse.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-10 15:43
Ursprungligen av laxan96:

Tycker att de skulle behöva omarbeta hela Samsung Experience från grunden. När nya telefoner som galaxy s9 och note 9 laggar i butik känns det inte okej. Samsung bör börja om på ny kula och använda sig av Project Treble för att underlätta sitt egna arbete samt skapa en bättre användarupplevelse.

Jag kan hålla med om att de bör arbeta om istället för att justera, men tycker du verkligen att de laggar i butik? När jag har testat telefoner som Note 9 har de varit rappa ur kartongen, men det är ju en helt annan historia när telefonen använts ett halvår till ett år. Samsung ska ju stöda Project Treble för S9 och Note 9 i efterhand har de sagt, men jag har inte sett eller hört något mer om det sedan dess. De skulle verkligen behöva det, men med tanke på hur tunga deras anpassningar av Android är misstänker jag att de har svårt att stöda Project Treble till den grad som Google kräver.

Designen påminner om en dålig variant av Android. Tyckte Material Design var toksnygg när det kom för några år sedan. Varför inte gå al in på minimalism? Bilderna ovan känns väldigt likt Samsung fulplottriga historia.

Ex på Google Material design: https://theultralinx.com/2015/08/30-examples-...

Senast redigerat 2018-10-10 23:20

Vi får se var Samsung landar. Kan ibland tycka att ”stock android” är överreklamerat. Ägde en Nokia 8 ett tag och gränssnittet kändes en aning trist. Blir mycket att söka och välja själv om man vill ha en mediaspelare app exempelvis. Medan Sony har en egen mediaspelare inbyggd som klarar de flesta filer och codecs.
Men blir det för mycket bloat så är det inte optimalt heller.

Om Samsung klarar att hålla balansen och ändra lagom mycket är jag för det.

  • Medlem
  • 2018-10-19 17:09

Inte bara nytt gränssnitt som Samsung jobbar på ?
Nu händer det grejor och flärpen kommer att vara ett minne blott
https://www.sammobile.com/2018/10/19/breaking...

  • Medlem
  • 2018-11-07 22:20

Då har Samsung presenterat nästa generation av skärmteknik på SDC 2018.
Samsung Infinity Flexible Display
WOW vill ha ?
Drömmen om en vikbar Note med DeX är närmare nu

https://youtu.be/WFF2caQVr8I

https://youtu.be/CleRdRhI8JI

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-11-07 23:17
Ursprungligen av PaO:

Då har Samsung presenterat nästa generation av skärmteknik på SDC 2018.
Samsung Infinity Flexible Display
WOW vill ha ?
Drömmen om en vikbar Note med DeX är närmare nu

https://youtu.be/WFF2caQVr8I

https://youtu.be/CleRdRhI8JI

  • Medlem
  • 2018-11-08 06:05

Samsungs långsiktiga mål är en produkt som kan ersätta dator, surfplatta och telefon i en och samma produkt. Detta är ytterliggare ett steg på vägen. Om du har en 7 tums surfplatta med dig i fickan när du vill och en behändig telefon med den yttre skärmen för enklare saker ökar produktiviteten. Skulle man sedan i framtiden kombinera detta med s-pen funktioner och en mer kraftfull DeX så är vi nära ?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-11-08 07:07
Ursprungligen av PaO:

Samsungs långsiktiga mål är en produkt som kan ersätta dator, surfplatta och telefon i en och samma produkt. Detta är ytterliggare ett steg på vägen. Om du har en 7 tums surfplatta med dig i fickan när du vill och en behändig telefon med den yttre skärmen för enklare saker ökar produktiviteten. Skulle man sedan i framtiden kombinera detta med s-pen funktioner och en mer kraftfull DeX så är vi nära ?

Viker ihop den och ett gruskorn är mellan.....klart ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-11-08 08:27
Ursprungligen av Innis:

Viker ihop den och ett gruskorn är mellan.....klart ?

Surkart! Var glad att de produktutvecklar.

Sumererna skrev med kilar på lertavlor. Mose fick budord inristade på stentavlor. Egypterna produktutvecklade det informationsbärande mediumet så att det kunde rullas ihop. Det blev en sedan en stor (och illaluktande) industri i det skogrika Sverige. Vem skulle inte vilja ha en digital skärm man vid behov kan vika till ett pappersflygplan?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-11-08 09:40
Ursprungligen av PaO:

Inte bara nytt gränssnitt som Samsung jobbar på ?
Nu händer det grejor och flärpen kommer att vara ett minne blott
https://www.sammobile.com/2018/10/19/breaking...

Inte då

  • Medlem
  • 2018-11-08 12:34
Ursprungligen av Innis:

Inte då

Om de börjar så inte på flaggskeppen i alla fall

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-11-08 22:40
Ursprungligen av PaO:

Om de börjar så inte på flaggskeppen i alla fall

Samsung har inga flaggskepp

  • Medlem
  • 2018-11-08 22:44
Ursprungligen av Innis:

Samsung har inga flaggskepp

Kul den du ?

En hemlighet
Alla tillverkare har flaggskepp

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-11-11 15:30
Ursprungligen av PaO:

Kul den du ?

En hemlighet
Alla tillverkare har flaggskepp

Som du brukar skriva. "detta är min personliga åsikt"

Ps. Hur kan det vara en hemlighet om du vet det?

  • Medlem
  • 2018-11-11 16:32
Ursprungligen av Innis:

Som du brukar skriva. "detta är min personliga åsikt"

Ps. Hur kan det vara en hemlighet om du vet det?

Just i detta fallet är det fakta ?

Vad är din definition av flaggskepp om man får fråga?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-11 17:31
Ursprungligen av Innis:

Som du brukar skriva. "detta är min personliga åsikt"

Ps. Hur kan det vara en hemlighet om du vet det?

Ursprungligen av PaO:

Just i detta fallet är det fakta ?

Vad är din definition av flaggskepp om man får fråga?

Alla företag har flaggskeppsprodukter, de bästa och högst prissatta produkterna i uppställningen, och det är flaggskeppsprodukter. Att man sedan kan ha personliga åsiikter om hur bra ett visst företags produkter står sig mot ett annat företags produkter är en annan femma.

  • Medlem
  • 2018-11-11 17:57
Ursprungligen av ekloev:

Alla företag har flaggskeppsprodukter, de bästa och högst prissatta produkterna i uppställningen, och det är flaggskeppsprodukter. Att man sedan kan ha personliga åsiikter om hur bra ett visst företags produkter står sig mot ett annat företags produkter är en annan femma.

Exakt e` ma ?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-11-11 21:36
Ursprungligen av PaO:

Just i detta fallet är det fakta ?

Vad är din definition av flaggskepp om man får fråga?

För mig är definitionen toppklass och där spelar inte Samsung.
Dom gör tappra försök men lyckas inte.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-11-11 21:44
Ursprungligen av ekloev:

Alla företag har flaggskeppsprodukter, de bästa och högst prissatta produkterna i uppställningen, och det är flaggskeppsprodukter. Att man sedan kan ha personliga åsiikter om hur bra ett visst företags produkter står sig mot ett annat företags produkter är en annan femma.

Med andra ord så säger ordet flaggskepp ingenting om kvalitet utan det kan vara rena rama skräpet i förhållande till andra tillverkare.
Personligen tycker jag ordet flaggskepp är ett missvisande ord att använda när det gäller mobiltelefoner.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-11 21:49
Ursprungligen av Innis:

Med andra ord så säger ordet flaggskepp ingenting om kvalitet utan det kan vara rena rama skräpet i förhållande till andra tillverkare.
Personligen tycker jag ordet flaggskepp är ett missvisande ord att använda när det gäller mobiltelefoner.

Flaggskepp syftar på att det är den främsta produkten i flottan, där benämningen får sitt namn från, och det har inget med kvalitet att göra utan vilken/vilka produkter som är företagets främsta. Där har Samsung, likt alla andra företag, flaggskeppsprodukter. Vad man tycker om deras kvalitet är en helt annan fråga.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-11-11 21:54
Ursprungligen av ekloev:

Flaggskepp syftar på att det är den främsta produkten i flottan, där benämningen får sitt namn från, och det har inget med kvalitet att göra utan vilken/vilka produkter som är företagets främsta. Där har Samsung, likt alla andra företag, flaggskeppsprodukter. Vad man tycker om deras kvalitet är en helt annan fråga.

Jag förstår att dom syftar på den främsta produkten men som jag sa jag tycker det är en missvisande benämning.
Spelar ingen roll att Apple använder det så tycker jag det är fel

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-11 21:56
Ursprungligen av Innis:

Jag förstår att dom syftar på den främsta produkten men som jag sa jag tycker det är en missvisande benämning.
Spelar ingen roll att Apple använder det så tycker jag det är fel

Hur skulle du vilja se att Apples och andra företags främsta produkter kategoriserades då?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-11-11 22:08
Ursprungligen av ekloev:

Hur skulle du vilja se att Apples och andra företags främsta produkter kategoriserades då?

Det har jag inget förslag på. Eller snarare inte använda något ord. För ordet flaggskepp missbrukas och används för att tala om hur bra produkten är i förhållande till andra.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-11 22:17
Ursprungligen av Innis:

Det har jag inget förslag på. Eller snarare inte använda något ord. För ordet flaggskepp missbrukas och används för att tala om hur bra produkten är i förhållande till andra.

Jag kan bara tala för oss men vi använder inte flaggskepp för att definiera kvalitet utan bara kategorisera var produkten finns i företagets uppställning, hur den är som produkt avgör vi i själva testet.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-11-11 22:20
Ursprungligen av ekloev:

Jag kan bara tala för oss men vi använder inte flaggskepp för att definiera kvalitet utan bara kategorisera var produkten finns i företagets uppställning, hur den är som produkt avgör vi i själva testet.

Ni gör det inte det vet jag. ?

1
Bevaka tråden