Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så ser du webbplatssymboler i Safari

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I Apples senaste operativsystem får Safari äntligen stöd för webbplatssymboler, eller favicons som de oftare kallas. Funktionen är avstängd som standard – så här sätter du på den!

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-10-11 17:20

Tack för detta tips, jag har saknat ikonerna men inte nog för att leta efter hur man får tillbaka dem..
Undrar varför de inte visas som standard?

Ursprungligen av mattiL:

Tack för detta tips, jag har saknat ikonerna men inte nog för att leta efter hur man får tillbaka dem..
Undrar varför de inte visas som standard?

Det fattar inte jag heller!

Det här är bara något Apple lagt till för att John Gruber skrev om det på Daring Fireball. Men trevligt trots det?

Det funkar i Safari 12 för High Sierra också.

Symbolerna som ligger bland ens favoriter då? En handfull av mina har ikoner, men dom flesta har bara en bokstav mot en färgad bakgrund, trots att webplatsen uppenbarligen har dessa favicons eftersom dom syns under öppna flikar.

Ursprungligen av Sperious:

Symbolerna som ligger bland ens favoriter då? En handfull av mina har ikoner, men dom flesta har bara en bokstav mot en färgad bakgrund, trots att webplatsen uppenbarligen har dessa favicons eftersom dom syns under öppna flikar.

De som finns är förmodligen för små. Man kan definiera egna för apples varianter.

Ursprungligen av biffenrydberg:

De som finns är förmodligen för små. Man kan definiera egna för apples varianter.

99-symbolen är inte större än en annan symbol som syns i flikar, men inte i mina favoriter.

Denna sida: https://nitrohead.se

Ursprungligen av biffenrydberg:

De som finns är förmodligen för små. Man kan definiera egna för apples varianter.

Hur definierar man egna?

Ursprungligen av Sperious:

Hur definierar man egna?

Det verkar vara en hel djungel att få till favicons för alla möjliga instanser. Verkar kräva att utvecklaren gör en hel uppsjö av varianter om de ska synas rätt och snyggt överallt.

Från en favicon-generators faq

Ursprungligen av Ida Blix:

Det verkar vara en hel djungel att få till favicons för alla möjliga instanser. Verkar kräva att utvecklaren gör en hel uppsjö av varianter om de ska synas rätt och snyggt överallt.

Från en favicon-generators faq

Snacka om djungel...

1
Bevaka tråden