Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bild men inget ljud med AppleTV

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ljudet har lagt av! Får inget ljud vare sig från iPhone eller MacBook Pro trots att ljudet är påslaget på båda enheterna. Har sökt på Apples support men inte hittat någon hjälp. Någon som har en lösning på problemet?

Kör du via AiPlay? Kollat kabeln mellan ATV och TV?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-10-15 07:53

Ett par bortglömda BT-hörlurar som råkat återansluta till ATV?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Kör du via AiPlay? Kollat kabeln mellan ATV och TV?

Jag kör via AirPlay men det fungerar inte om jag kör från apparna i AppleTV:n heller. Samma sak. Perfekt bild men inget ljud. Har testat med att byta HDMI-kablar och uttag på TV, men samma resultat. Felet kom helt plötsligt.

Ursprungligen av hanskar:

Jag kör via AirPlay men det fungerar inte om jag kör från apparna i AppleTV:n heller. Samma sak. Perfekt bild men inget ljud. Har testat med att byta HDMI-kablar och uttag på TV, men samma resultat. Felet kom helt plötsligt.

Kollat ljudinställningarna? Startat om din ATV? Är den uppdaterad? Återställt den i värsta fall?

Senast redigerat 2018-10-16 07:25
Ursprungligen av barbapappa_86:

Kollat ljudinställningarna? Startat om din ATV? Är den uppdaterad? Återställt den i värsta fall?

Tack för hjälpen. Det visade sig vara fel på TV:ns HDMI-kontakter. Avslutar tråden här.

1
Bevaka tråden