Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Följ Andreas resa till London

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Andreas åkte till London med Huawei för lanseringen av Mate 20 Pro. Följ med på hans resa här.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-16 08:41

Det ska bli roligt att följa!

För den som vill se eventet live bjuder Huawei på detta via Youtube:

  • Medlem
  • 2018-10-16 12:33

Spännande
Ryktas om 5x optisk zoom

Min högsta dröm är att Huawei värvar Marc Levoy från Google så att han kan få riktigt avancerad hårdvara att jobba med också. Besviken över att Google varken lanserar Pixel 3 i Norden eller ordnade optisk zoom. 3x optisk zoom på P20 Pro är riktigt användbar och den funktion jag använder mest.

70% laddning på 30 minuter. Apple, kom igen!

Haha, jag älskar att försöka hänga med i Richard Yu's engelska.

Och opportunisten fick in en not om att antennerna är 120% bättre.

"Bara" 3x zoom men blir en ultrawide istället för svartvita som P20 Pro.

Makro från 2,5cm.

Ursprungligen av MultiMan:

70% laddning på 30 minuter. Apple, kom igen!

Haha, jag älskar att försöka hänga med i Richard Yu's engelska.

Och opportunisten fick in en not om att antennerna är 120% bättre.

Hans engelska är inte det lättaste ?

Dot-projektor och 3D face unlock, så verkar vara samma som Apple nu. Och animojis... suck.

Men fortfarande fingersensor under skärmen, tack!

Världens första telefon med grafen-film för att förbättra kylningen.

Senast redigerat 2018-10-17 09:25

Älskar att han typ glömmer att presentera priser och lanseringsdatum. Dessutom blir det inte sämre när man hör suset genom salongen när de visar prislappen för Mate 20 RS (Porsche Design) Nu är inte Apple dyrast

Synd att de inte gav någon release på Watch GT

  • Medlem
  • 2018-10-16 17:59

Mate 20 Pro ett riktigt monster ?

iPhone Xr 64GB - 9495kr
Mate 20 pro 128GB - 9995kr.

Onekligen en spännande mobil! Kretsen känns som all den hårdvara P20 Pro borde ha haft!

Imponerande av Huawei. Tror de kan röra om ordentligt i android världen. HTC har nog gjort sitt. Sony måste skärpa till sig rejält om de ska överleva på det mobila. LG har det tufft också.
Kort sagt så misstänker jag att ett eller flera märken kommer att slås ut inom nåt år.

Nu när telefonerna börjar kosta ca. 10 000 vid lansering borde det inte vara bra med privatleasing för den som kör kontantkort? Eller abonnemang då, men att det blir ändå fördelaktigt för konsumenter?

Här är Huawei Mate 20 Pro och Mate 20 X

Rykten om Huaweis nya flaggskepp Mate 20 Pro visade sig stämma, men företaget lyckades ändå bjuda på några överraskningar och oväntade produkter.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2018-10-16 20:20

Kul med Mate 20 X, får kolla in den och se om den kan ge Note en match

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-10-16 21:02

7,2” skärm, nu börjar det likna något

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2018-10-16 21:37

Någon måste förklara för telefontillverkarna att lågljusfoto inte handlar om att ljusa upp skuggpartier så allt ser ut som när en åttaåring lär sig fejka HDR i photoshop.

Jag är inte nöjd med kameran i iPhone XS och det handlar inte om "beautygate". Det handlar om onormal skuggupplättning oavsett om man har HDR-läget på eller ej. Enligt bilderna från presentationen ser Mate 20 ut att vara ännu värre.

  • Medlem
  • 2018-10-16 22:11
Ursprungligen av MultiMan:

iPhone Xr 64GB - 9495kr
Mate 20 pro 128GB - 9995kr.

Jag vet vilken jag valt ?

  • Medlem
  • 2018-10-16 22:12
Ursprungligen av jonasn:

Någon måste förklara för telefontillverkarna att lågljusfoto inte handlar om att ljusa upp skuggpartier så allt ser ut som när en åttaåring lär sig fejka HDR i photoshop.

Jag är inte nöjd med kameran i iPhone XS och det handlar inte om "beautygate". Det handlar om onormal skuggupplättning oavsett om man har HDR-läget på eller ej. Enligt bilderna från presentationen ser Mate 20 ut att vara ännu värre.

Har du tittat på Note 9 med variabel bländare?

Kan någon förklara hur export och import fungerar?
”At launch, the Huawei Mate 20 Pro price is AU$1,599 (around $1,140, £860), which is significantly more expensive than the standard Mate 20, which is priced at AU$1,099 (around $780, £590).”

Då jag gärna ser att iPhone XS Max år 2020 kostar 9995:- här också ?

Sen förstår jag inte varför de valde både ”face id” och finger Scan innanför skärmen och istället haft det senare och en ”droppe kamera” på Pro också?
Huawei är iaf väldigt intressanta numera.
Önskar bara jag hade mer koll på vad som är deras flaggskepp.
Mate 20, P20, 20X.
Kan inte alla gå samsungs och apples väg där man verkligen har koll på årets flaggskepp.

Senast redigerat 2018-10-16 23:54
  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2018-10-17 00:17
Ursprungligen av PaO:

Har du tittat på Note 9 med variabel bländare?

1: Nej, då jag inte är intresserad av att byta plattform.
2: Hur skulle variabel bländare påverka skuggupplättningen? Att köra på en fast stor bländare gör ju inte att man måste processa bilderna till oigenkännlighet.

  • Medlem
  • 2018-10-17 05:57
Ursprungligen av Mackan1984:

Kan någon förklara hur export och import fungerar?
”At launch, the Huawei Mate 20 Pro price is AU$1,599 (around $1,140, £860), which is significantly more expensive than the standard Mate 20, which is priced at AU$1,099 (around $780, £590).”

Då jag gärna ser att iPhone XS Max år 2020 kostar 9995:- här också ?

Sen förstår jag inte varför de valde både ”face id” och finger Scan innanför skärmen och istället haft det senare och en ”droppe kamera” på Pro också?
Huawei är iaf väldigt intressanta numera.
Önskar bara jag hade mer koll på vad som är deras flaggskepp.
Mate 20, P20, 20X.
Kan inte alla gå samsungs och apples väg där man verkligen har koll på årets flaggskepp.

P serien motsvarar Galaxy S
Mate motsvarar Galaxy Note / S Plus
Sedan gör de versioner av varje standard och pro och numera en X
Mate 20 bör jämföras med Xr
P20 Pro med XS
Mate 20 Pro / Mate 20 X med XS / XS Max

Mycket intressant med M Pen första riktiga Note konkurrent och till hyfsat pris

Ursprungligen av jonasn:

Någon måste förklara för telefontillverkarna att lågljusfoto inte handlar om att ljusa upp skuggpartier så allt ser ut som när en åttaåring lär sig fejka HDR i photoshop.

Jag är inte nöjd med kameran i iPhone XS och det handlar inte om "beautygate". Det handlar om onormal skuggupplättning oavsett om man har HDR-läget på eller ej. Enligt bilderna från presentationen ser Mate 20 ut att vara ännu värre.

Jag håller med dig. Vill inte att mina kvällsbilder ska se ut att vara tagna på dagtid heller.

Ursprungligen av PaO:

Sedan gör de versioner av varje standard och pro och numera en X

Här tappar du och huawei mig.
Kommer det uppgraderade versioner av dessa nysläppta innan oktober 2019?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2018-10-17 07:58
Ursprungligen av PaO:

P serien motsvarar Galaxy S
Mate motsvarar Galaxy Note / S Plus
Sedan gör de versioner av varje standard och pro och numera en X
Mate 20 bör jämföras med Xr
P20 Pro med XS
Mate 20 Pro / Mate 20 X med XS / XS Max

Mycket intressant med M Pen första riktiga Note konkurrent och till hyfsat pris

Så är Mate 20 Pro eller Mate 20 X deras flaggskepp? Tycker också att detta med namnsättning börjar bli förvirrande..

Vad är det som är oklart? Köp den telefon som fyller dina behov, oavsett beteckning, och efter budget. Det är ju väldigt enkelt egentligen.

Huawei har ju många riktigt konkurrenskraftiga mobiler numera (bästa märket idag enligt min smak), så du borde utan vidare kunna hitta en som gör det du vill utan att tömma plånboken (om det nu är en faktor, men kommer man från Apple är ju alla Huawei billiga, speciellt med kontrakt).

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-17 11:50
Ursprungligen av Hoya:

Så är Mate 20 Pro eller Mate 20 X deras flaggskepp? Tycker också att detta med namnsättning börjar bli förvirrande..

Det är Mate 20 Pro som är flaggskeppet. Mate 20 X är mer en specialare som jag uppfattar det, rullas ut i ett mer begränsat antal marknader (inte Sverige) och har inte lika vassa specifikationer på alla punkter (exempelvis bara IP53-certifierad). Pratade med deras produktchef om det i morse och han bekräftade att det inte finns några planer för en svensk lansering.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-17 11:53
Ursprungligen av Ida Blix:

Jag håller med dig. Vill inte att mina kvällsbilder ska se ut att vara tagna på dagtid heller.

Jag är också beredd att hålla med er. Det är förvisso trevligt att telefonen kan visa upp detaljer i en mörk scen som helt går förlorad i konkurrerande telefoner, men jag gillar inte riktigt vad mjukvaran gör med övriga detaljer i bilden. Tog lite bilder igår kväll när vi var på restaurang och känslan var att jag hellre hade hade fotat med en telefon som inte bearbetar bilden riktigt lika hårt.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-17 11:55
Ursprungligen av PaO:

P serien motsvarar Galaxy S
Mate motsvarar Galaxy Note / S Plus
Sedan gör de versioner av varje standard och pro och numera en X
Mate 20 bör jämföras med Xr
P20 Pro med XS
Mate 20 Pro / Mate 20 X med XS / XS Max

Mycket intressant med M Pen första riktiga Note konkurrent och till hyfsat pris

Ja, synd bara att Mate 20 X inte kommer till Sverige, det blir inte en konkurrent till Note på allvar om den rullas ut så försiktigt som Mate 20 X verkar bli. Men om den blir en succé i de marknader den lanseras i kanske en nästa generation lanseras bredare.

Bevaka tråden